Karolinska Universitetssjukhuset
Recensioner från anställda på Karolinska Universitetssjukhuset

stressig arbetsmiljö

4 februari 2020
Ett ofokuserat ledarskap skapade problem för kollegorna på arbetsplatsen, sjukfrånvaro rapporterades inte från ledning och då inga vikarier någonsin fanns att tillgå blev detta problem då det inte gick att planera det extra arbetet som det innebar då någon var sjuk. Detta ledde till att flera i personalen upplevde stress och fick arbeta i väldigt högt tempo för att hinna med arbetsuppgifterna. Hade det inte varit för vissa bra kollegor hade jag inte stått ut mer än en månad. Kommunikationen mellan olika arbetsgrupper på Karolinska sjukhuset var ofta obefintlig eller präglad av dysfunktionella beslut vilket omöjliggjorde överskridande samarbeten.
5 augusti 2020
Medicinteknisk ingenjör (Tidigare anställd) - Solna
Inget i jobbannonsen gällande arbetsuppgifter stämde överens med vad man faktiskt jobbade med och ingen verkade bry sig. Trots att jag hade tidigare erfarenhet av medicinsk teknik var det ingen som tog tillvara på min kompetens. Att få igenom förändringar/förbättringar var segt, pga. chefer på alla nivåer som alla beslut skulle gå igenom. Min upplevelse av KS är att de endast lägger lägger ned pengar och engagemang på onödiga gubbiga chefer, därmed omotiverad personal som ej utvecklas.
Fördelar
Ingen hade koll på vad man faktiskt arbetade med
Nackdelar
Ingen hade koll på vad man faktiskt arbetade med
5 november 2019
Medicinskteknisk Ingenjör/Röntgen (Nuvarande anställd) - Solna
Träffa och jobba med vårdpersonal samt hjälpa de att ge den vård som patienten behöver ger en vardaglig nöjes känsla. Detta händer i olika sammanhang nästan varje dag vilket gör att man är stolt över sitt yrke.
6 juli 2019
administratör (Nuvarande anställd) - Solna
Pengar slösas enormt men inte till personalen som går på knäna. Många sjukskrivningar och ingen som ersätter de tomma luckorna.