Karolinska Universitetssjukhuset
Recensioner från anställda på Karolinska Universitetssjukhuset

produktiv och rolig miljö men lite stressed

9 december 2019
mitt arbete var i hjärtrummet, på övervakningsstationen, så jag var tvungen att kontrollera EKG och hemodynamiska parametrar för vissa patienter i rummet och varna medarbetar om fall avvikelse från stabil situationen och snabbt se patienten till tid min kolleger kommer för tar hand av patienten.
Fördelar
gratis mellis
5 augusti 2020
Medicinteknisk ingenjör (Tidigare anställd) - Solna
Inget i jobbannonsen gällande arbetsuppgifter stämde överens med vad man faktiskt jobbade med och ingen verkade bry sig. Trots att jag hade tidigare erfarenhet av medicinsk teknik var det ingen som tog tillvara på min kompetens. Att få igenom förändringar/förbättringar var segt, pga. chefer på alla nivåer som alla beslut skulle gå igenom. Min upplevelse av KS är att de endast lägger lägger ned pengar och engagemang på onödiga gubbiga chefer, därmed omotiverad personal som ej utvecklas.
Fördelar
Ingen hade koll på vad man faktiskt arbetade med
Nackdelar
Ingen hade koll på vad man faktiskt arbetade med
4 maj 2020
Ssk (Nuvarande anställd) - HS akuten
Man får ingen uppskattning överhuvudtaget. Akuten har fem chefer. Den chefen jag hade lovade utveckling inom akutsjukvård, olika arbetsuppgifter inom olika områden jag skulle få som aldrig infriades. Jag har aldrig haft en sämre arbetsplats i min karriär som sjuksköterska under 20 år!!! Det stressigaste jobbet som finns utan möjlighet till vila. Värsta Florence Nightiingalestället utan rätt ersättning eller uppskattning. Nä jag rekommenderar starkt en annanarbetsplats.
6 mars 2020
Verksamhetsutvecklare - Applikationskonsolidering (Tidigare anställd) - STOCKHOLM
Får bra insyn och förståelse för hur sjukvården fungerar