Karlstad kommun

Karlstad kommun – recensioner om Lön och förmåner

En bra kommun att arbeta åt under de åren jag jobbade där.
Fördelar
Gratis luncher, delaktiga i viss mån i beslut som rörde verksamheten
Väldigt bra för folk som behöver fast jobb en stadig lön
Arbetsdagarna flyter på bra. Jag har lärt mig att släcka bränder och passa barn. Jag är även lärt mig att leda grupper och tänka effektivt. Den svåraste delen med jobbet har varit när exempelvis ett barn på brandstationer var rädd för eld, men jag och min arbetspartner fick lösa arbetet utefter situationen och allt gick bra. Den bästa delen med jobbet har varit att få lära känna de andra arbetarna.
Fördelar
Gratis luncher
Nackdelar
Ibland luddiga instruktioner
Jag ser till så att klienterna får lämna utandningstest samt urinprov. Pratar med alla klienterna och ser så det är bra med dom samt tar fram mat om någon är hungrig. Är någon påverkad så blir dom avvisade och får komma tillbaka när dom kan lämna rena prover. Mycket samtal om olika saker.
Fördelar
Frihet att lägga upp jobbet på det sättet som passar
Nackdelar
Dålig lön
Att jobba som förskollärare i Karlstad Kommun med dess närhet till Universitetet är ett plus; nära kontakt med dess utbud och med lärarstuderande, vilket ger möjligheter till egen stimulans, utveckling och lärande. Karlstad är en lagom stor stad att arbeta i. Dessutom finns mycket natur och kultur, som går att ta in i jobbet. Det är nära till det mesta, såsom miljöer som männskor. Naturligtvis finns mycket att önska också, som t ex högre löner och mindre barngrupper. Detta måste för både barnens och personalens skull arbetas vidare på.
Fördelar
Att i mitt jobb ha förmånen att jobba med människor, att ha möjlighet att vara ute och inne
Nackdelar
Lönen, många barn på liten yta
många olika arbetsuppgifter i olika miljöer ute inne ibland i klassrum mycket arbete i klassrum under lektioner bland barn
Fördelar
gratis luncher frukost
Nackdelar
dålig handledning
Bra tillmötes gående Tryggt Bra inforation Bra roligt
Fördelar
gratis luncher
En kommun med bra arbetsklimat . Där oftast de anställda tas väl omhand
Fördelar
Pedagogiska luncher
då jag var "vaktmästare" så var jobbet väldigt varierande,innre & yttre tjänst samt ummgänge &transporterande av dom boende till vårdcentraler & sjukhus
Fördelar
varierande arbete
Nackdelar
lång väg till jobbet
Varje dag var olika. Man fick hitta olika lösningar på olika problem.. Fasta arbetstider. Samarbeta i små och stora grupper. Tydlighet,enkelhet och vara bestämd. Bra och hjälpsamma arbetskamrater. Alla problem ungdomar har i dagens samhälle. positiva och öppna elever med framtidsversioner. Vänskapen med elever.
Fördelar
Gratis lunch, flexibel arbetstid, utbildningar
En vanlig dag innefattar väldigt många sysslor. Som undersköterska i hemtjänsten så tar man hand om äldre i deras vardag. Stöd med hygien, mat och mata, städa, köp av mat medicinera. Samt pappersarbete. Helt enkelt - vårda på alla sätt och vis som behövs. Väldigt individuellt från person till person. Jag har lärt mig att vara flexibel och ta mycket ansvar och hitta lösningar till saker och ting som inte fungerar. Jag har trivts med mina kollegor, jag har bytt arbetsområden vid flera tillfällen under åren och har haft många kollegor. Man kan inte komma överens med alla, personkemin finns inte alltid där eller att man arbetar på olika sätt som man inte håller med om. Men i dagsläget och mina kollegor där trivs jag med, jag har inget ont att säga om dom. Den svåraste delen är stressen. Det är så mycket som ska utföras på så kort tid som möjligt. Det är otroligt intensivt och jag mår dåligt även för att jag känner att jag inte räcker till till dom äldre. Stressen gör att man kan göra fel, vilket är väldigt riskabelt när det gäller människor. Dessutom är arbetet mycket slitsamt på kroppen som på psyket. Bäst med jobbet är känslan av gemenskap och att få jobba med människor. Att man vid få tillfällen kan visa empati för de äldre som man bryr sig om.
Fördelar
Bra samarbete med chef som ser en som individ och bryr sig. Förstående chefsstruktur.
Nackdelar
Dålig lön, dåliga villkor, dåliga arbetstider, mycket stress. Känsla av att man inte räcker till, ångestskapande
Jag tog emot besökare på familje avdelning, ansvarade för fördelning av tjänstebilar, bokade besöksrum, vittne vid faderskapserkännande, tog emot sjukanmälningar och små administrativa arbete.
Fördelar
Kontakter med människor.
Nackdelar
Inga vad jag vet.
En dag kunde se väldigt olika ut på det här jobbet. Vi som arbetade där fick olika typer av sysslor som vi sedan fick utföra, det kunde vara att klippa gräs, måla, städa eller nått liknande. Det bästa med jobbet var att man lärde sig mycket. Det lite sämre med jobbet var att vi fick arbeta hårt under en väldigt lång period på morgonen tills vi fick nått att äta.
Fördelar
gratis dricka
Nackdelar
långt till gratis lunch
på morgonen när vi kom så gick vi igenom i gruppen som jag jobbade i vilka boende som vi skulle gå hem till och hjälpa dom med deras frukost, påklädning och tvättning. jag har lärt mig hur det är att ta hand om de gamla i deras privata hem. mina arbetskollegor va jätte bra. det svåraste på jobbet va nog när man skulle gå från de boende. allt annat va bra.
när vi kom på morgonen så gick vi igenom vilka boende som vi skulle gå hem till å hjälpa med tvätt mm
På skolköket fick jag laga lunchen. Göra sallad och ta hand om disken.
Fördelar
Lära mig laga mat
Nackdelar
Tunga lyft
Se fler recensioner av Karlstad kommun