Karlstad kommun

Karlstad kommun – recensioner om Ledarskap

Bra stad men lite stressande tycker jag men sammtidigt fungerande
Bra men personen jag jobbade med hade dålig kommunikation vilket slutade med att jag sa upp mig, kommunen borde vara hårdare.
Otydligt och svagt ledarskap. Prioriterar inte kompetens och effektivitet. Konflikträdsla, man tar inte tag i problem vilket göder dessa istället. Varierar såklart på olika arbetsplatser inom kommunen men just här är det ett välkänt problem. Härskartekniker och särbehandling förekommer.
Jobade hos kommunen i 10 år på olika arbetsplatser. Bra och dåliga chefer finns överallt, men kommunen tar hand om sina anställda och du har en trygg anställning för många, många år framöver om du i din tur är en trygg anställd.
Träffade otroligt många av de nästan 7000 anställda på Karlstad Kommun på både gott och ont
Här är det högt till tak vad gäller arbetsuppgifter, variationen är stor samtidigt rutinmässig. Du kan alltid fråga en kollega eller chef vilket uppmuntras. Dagligen finner du ett dilemma som du kan ta lärdom av. Jätte roligt jobb om du är serviceminded, utåtriktad, lyhörd och intresserad av delar av kommunens arbetsområden.
Trivdes väldigt bra, och skulle jätte gärna vilja komma tillbaka till just den arbetsplatsen. Hoppas någon gång i framtiden. Men just nu är jag öppen för allt inom vården som gör mig rik på erfarenheter!
Att jobba som förskollärare i Karlstad Kommun med dess närhet till Universitetet är ett plus; nära kontakt med dess utbud och med lärarstuderande, vilket ger möjligheter till egen stimulans, utveckling och lärande. Karlstad är en lagom stor stad att arbeta i. Dessutom finns mycket natur och kultur, som går att ta in i jobbet. Det är nära till det mesta, såsom miljöer som männskor. Naturligtvis finns mycket att önska också, som t ex högre löner och mindre barngrupper. Detta måste för både barnens och personalens skull arbetas vidare på.
Fördelar
Att i mitt jobb ha förmånen att jobba med människor, att ha möjlighet att vara ute och inne
Nackdelar
Lönen, många barn på liten yta
många olika arbetsuppgifter i olika miljöer ute inne ibland i klassrum mycket arbete i klassrum under lektioner bland barn
Fördelar
gratis luncher frukost
Nackdelar
dålig handledning
Jag trivdes bra inom Karlstad kommun och med mitt jobb som personlig assistent.
En kommun med bra arbetsklimat . Där oftast de anställda tas väl omhand
Fördelar
Pedagogiska luncher
Mycket givande arbete med kompetenta kollegor, tyvärr hade vi en mindre bra chef vilket färgade av sig på arbetsmiljön. Man är mycket aktiv i arbetet och sitter sällan still. Det känns meningsfullt att komma till jobbet då man får vara med och skapa en fin vardag för brukarna.
Fördelar
Mycket kontakt med människor
Nackdelar
Dåligt ledarskap
En vanlig dag innefattar väldigt många sysslor. Som undersköterska i hemtjänsten så tar man hand om äldre i deras vardag. Stöd med hygien, mat och mata, städa, köp av mat medicinera. Samt pappersarbete. Helt enkelt - vårda på alla sätt och vis som behövs. Väldigt individuellt från person till person. Jag har lärt mig att vara flexibel och ta mycket ansvar och hitta lösningar till saker och ting som inte fungerar. Jag har trivts med mina kollegor, jag har bytt arbetsområden vid flera tillfällen under åren och har haft många kollegor. Man kan inte komma överens med alla, personkemin finns inte alltid där eller att man arbetar på olika sätt som man inte håller med om. Men i dagsläget och mina kollegor där trivs jag med, jag har inget ont att säga om dom. Den svåraste delen är stressen. Det är så mycket som ska utföras på så kort tid som möjligt. Det är otroligt intensivt och jag mår dåligt även för att jag känner att jag inte räcker till till dom äldre. Stressen gör att man kan göra fel, vilket är väldigt riskabelt när det gäller människor. Dessutom är arbetet mycket slitsamt på kroppen som på psyket. Bäst med jobbet är känslan av gemenskap och att få jobba med människor. Att man vid få tillfällen kan visa empati för de äldre som man bryr sig om.
Fördelar
Bra samarbete med chef som ser en som individ och bryr sig. Förstående chefsstruktur.
Nackdelar
Dålig lön, dåliga villkor, dåliga arbetstider, mycket stress. Känsla av att man inte räcker till, ångestskapande
Jag tog emot besökare på familje avdelning, ansvarade för fördelning av tjänstebilar, bokade besöksrum, vittne vid faderskapserkännande, tog emot sjukanmälningar och små administrativa arbete.
Fördelar
Kontakter med människor.
Nackdelar
Inga vad jag vet.
I stort sett är jag nöjd med min tid som kock inom Karlstad kommun. Jag har haft möjlighet att själv påverka mitt arbete till stor del och har alltid haft bra arbetskollegor. Det bästa med jobbet har alltid varit uppskattningen från barn och personal! Under de sista åren som anställd blev dock arbetsbelastningen högre och stressen gjorde att jag inte kände att jag kunde göra mitt bästa på grund av tidspressen. Detta ledde till en förslitningsskada i handen som satte stopp för fortsatt arbete som kock. Med anledning av detta fick jag avsluta min anställning inom Karlstad kommun. Jag hade gärna fortsatt min anställning om jag hade fått möjlighet att jobba med något annat men det fanns inga sådana möjligheter!
Se fler recensioner av Karlstad kommun