Karlstad kommun

Karlstad kommun – recensioner om Jobbsäkerhet och befordran

Trivdes väldigt bra, och skulle jätte gärna vilja komma tillbaka till just den arbetsplatsen. Hoppas någon gång i framtiden. Men just nu är jag öppen för allt inom vården som gör mig rik på erfarenheter!
Väldigt bra för folk som behöver fast jobb en stadig lön
Bra men personen jag jobbade med hade dålig kommunikation vilket slutade med att jag sa upp mig, kommunen borde vara hårdare.
Arbetsdagarna flyter på bra. Jag har lärt mig att släcka bränder och passa barn. Jag är även lärt mig att leda grupper och tänka effektivt. Den svåraste delen med jobbet har varit när exempelvis ett barn på brandstationer var rädd för eld, men jag och min arbetspartner fick lösa arbetet utefter situationen och allt gick bra. Den bästa delen med jobbet har varit att få lära känna de andra arbetarna.
Fördelar
Gratis luncher
Nackdelar
Ibland luddiga instruktioner
Att jobba som förskollärare i Karlstad Kommun med dess närhet till Universitetet är ett plus; nära kontakt med dess utbud och med lärarstuderande, vilket ger möjligheter till egen stimulans, utveckling och lärande. Karlstad är en lagom stor stad att arbeta i. Dessutom finns mycket natur och kultur, som går att ta in i jobbet. Det är nära till det mesta, såsom miljöer som männskor. Naturligtvis finns mycket att önska också, som t ex högre löner och mindre barngrupper. Detta måste för både barnens och personalens skull arbetas vidare på.
Fördelar
Att i mitt jobb ha förmånen att jobba med människor, att ha möjlighet att vara ute och inne
Nackdelar
Lönen, många barn på liten yta
Varje dag var olika. Man fick hitta olika lösningar på olika problem.. Fasta arbetstider. Samarbeta i små och stora grupper. Tydlighet,enkelhet och vara bestämd. Bra och hjälpsamma arbetskamrater. Alla problem ungdomar har i dagens samhälle. positiva och öppna elever med framtidsversioner. Vänskapen med elever.
Fördelar
Gratis lunch, flexibel arbetstid, utbildningar
Mycket givande arbete med kompetenta kollegor, tyvärr hade vi en mindre bra chef vilket färgade av sig på arbetsmiljön. Man är mycket aktiv i arbetet och sitter sällan still. Det känns meningsfullt att komma till jobbet då man får vara med och skapa en fin vardag för brukarna.
Fördelar
Mycket kontakt med människor
Nackdelar
Dåligt ledarskap
A public school system that has lost control and need to review pretty much everything.
Fördelar
relaxed
Nackdelar
not professional
I stort sett är jag nöjd med min tid som kock inom Karlstad kommun. Jag har haft möjlighet att själv påverka mitt arbete till stor del och har alltid haft bra arbetskollegor. Det bästa med jobbet har alltid varit uppskattningen från barn och personal! Under de sista åren som anställd blev dock arbetsbelastningen högre och stressen gjorde att jag inte kände att jag kunde göra mitt bästa på grund av tidspressen. Detta ledde till en förslitningsskada i handen som satte stopp för fortsatt arbete som kock. Med anledning av detta fick jag avsluta min anställning inom Karlstad kommun. Jag hade gärna fortsatt min anställning om jag hade fått möjlighet att jobba med något annat men det fanns inga sådana möjligheter!
Se fler recensioner av Karlstad kommun