Karlstad kommun

Recensioner från anställda på Karlstad kommun i Karlstad

Trevlig arbetsmiljö. Kan ibland uppfattas som något avslappnad och därmed icke-konkurrenskraftig.
Väldigt bra för folk som behöver fast jobb en stadig lön
Bra men personen jag jobbade med hade dålig kommunikation vilket slutade med att jag sa upp mig, kommunen borde vara hårdare.
Bra stad men lite stressande tycker jag men sammtidigt fungerande
Otydligt och svagt ledarskap. Prioriterar inte kompetens och effektivitet. Konflikträdsla, man tar inte tag i problem vilket göder dessa istället. Varierar såklart på olika arbetsplatser inom kommunen men just här är det ett välkänt problem. Härskartekniker och särbehandling förekommer.
kommunen är en trygg och rolig arbetsplats. bra kollegor och en känsl av teamtillhörighet där man är ett stort arbetslag med mycket tillgång till kompetens och många som man kan ta hjälp av.
Jobade hos kommunen i 10 år på olika arbetsplatser. Bra och dåliga chefer finns överallt, men kommunen tar hand om sina anställda och du har en trygg anställning för många, många år framöver om du i din tur är en trygg anställd.
Här är det högt till tak vad gäller arbetsuppgifter, variationen är stor samtidigt rutinmässig. Du kan alltid fråga en kollega eller chef vilket uppmuntras. Dagligen finner du ett dilemma som du kan ta lärdom av. Jätte roligt jobb om du är serviceminded, utåtriktad, lyhörd och intresserad av delar av kommunens arbetsområden.
Trivdes väldigt bra, och skulle jätte gärna vilja komma tillbaka till just den arbetsplatsen. Hoppas någon gång i framtiden. Men just nu är jag öppen för allt inom vården som gör mig rik på erfarenheter!
många olika arbetsuppgifter i olika miljöer ute inne ibland i klassrum mycket arbete i klassrum under lektioner bland barn
Fördelar
gratis luncher frukost
Nackdelar
dålig handledning
Bra tillmötes gående Tryggt Bra inforation Bra roligt
Fördelar
gratis luncher
Jag trivdes bra inom Karlstad kommun och med mitt jobb som personlig assistent.
Varje dag var olika. Man fick hitta olika lösningar på olika problem.. Fasta arbetstider. Samarbeta i små och stora grupper. Tydlighet,enkelhet och vara bestämd. Bra och hjälpsamma arbetskamrater. Alla problem ungdomar har i dagens samhälle. positiva och öppna elever med framtidsversioner. Vänskapen med elever.
Fördelar
Gratis lunch, flexibel arbetstid, utbildningar
glada rbetskamrater, mycket intressanta möten, stora beslut som rör alla
att jobba som stöd assistent är bland det bästa jobb jag har haft. man får hjälpa personer innom funktionsstöd att klara av dagen och sitt liv.
En vanlig dag innefattar väldigt många sysslor. Som undersköterska i hemtjänsten så tar man hand om äldre i deras vardag. Stöd med hygien, mat och mata, städa, köp av mat medicinera. Samt pappersarbete. Helt enkelt - vårda på alla sätt och vis som behövs. Väldigt individuellt från person till person. Jag har lärt mig att vara flexibel och ta mycket ansvar och hitta lösningar till saker och ting som inte fungerar. Jag har trivts med mina kollegor, jag har bytt arbetsområden vid flera tillfällen under åren och har haft många kollegor. Man kan inte komma överens med alla, personkemin finns inte alltid där eller att man arbetar på olika sätt som man inte håller med om. Men i dagsläget och mina kollegor där trivs jag med, jag har inget ont att säga om dom. Den svåraste delen är stressen. Det är så mycket som ska utföras på så kort tid som möjligt. Det är otroligt intensivt och jag mår dåligt även för att jag känner att jag inte räcker till till dom äldre. Stressen gör att man kan göra fel, vilket är väldigt riskabelt när det gäller människor. Dessutom är arbetet mycket slitsamt på kroppen som på psyket. Bäst med jobbet är känslan av gemenskap och att få jobba med människor. Att man vid få tillfällen kan visa empati för de äldre som man bryr sig om.
Fördelar
Bra samarbete med chef som ser en som individ och bryr sig. Förstående chefsstruktur.
Nackdelar
Dålig lön, dåliga villkor, dåliga arbetstider, mycket stress. Känsla av att man inte räcker till, ångestskapande
A public school system that has lost control and need to review pretty much everything.
Fördelar
relaxed
Nackdelar
not professional
En dag kunde se väldigt olika ut på det här jobbet. Vi som arbetade där fick olika typer av sysslor som vi sedan fick utföra, det kunde vara att klippa gräs, måla, städa eller nått liknande. Det bästa med jobbet var att man lärde sig mycket. Det lite sämre med jobbet var att vi fick arbeta hårt under en väldigt lång period på morgonen tills vi fick nått att äta.
Fördelar
gratis dricka
Nackdelar
långt till gratis lunch
på morgonen när vi kom så gick vi igenom i gruppen som jag jobbade i vilka boende som vi skulle gå hem till och hjälpa dom med deras frukost, påklädning och tvättning. jag har lärt mig hur det är att ta hand om de gamla i deras privata hem. mina arbetskollegor va jätte bra. det svåraste på jobbet va nog när man skulle gå från de boende. allt annat va bra.
när vi kom på morgonen så gick vi igenom vilka boende som vi skulle gå hem till å hjälpa med tvätt mm
Bra arbete Vi hade det väldigt roligt när vi jobbade både på jobbet och utanför jobbet.