Recensioner från anställda på Kalmar Kommun

Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Hemsk bitvis mkt stressigt , farligt i vissa fall
personlig assistent, Kalmar (Tidigare anställd) –  Kalmar21 februari 2020
Sätta upp Elstängsel, mocka hos hästarna ,mata hönsen
sen handla mat hjälpa tillmed bokföring , bytt hårddisk och lagat datorn kopplat in nätverk till laserskrivare ,städa och köra grabben till skolan och honom till arbetet.
Bra
Omsorgs ass (Tidigare anställd) –  Kalmar11 november 2019
Har att göra hela tiden, bra
En bra ledning, bra med information
Svårt att lära sig koder och nycklar till olika omsorgstagare
Det bästa med jobbet, att få jobba nära omsorgstagare
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Svårt att få fast tjänst trots utbildning.
Omsorgsassistent (Tidigare anställd) –  Kalmar kommun17 mars 2019
Man måste börja jobba som timanställd för att kunna få ett fast jobb även om man har rätt utbildning.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 1Rapportera
En dag på jobbet som lärarvikarie
Lärarvikarie (Tidigare anställd) –  Kalmar16 januari 2019
Mitt jobb på skolan brukar det börja kl 09:00. Försöker att komma i arbetsplatsen en kvart tidigare. När lektionen börjar hälsar jag först till eleverna. Sedan börjar jag berätta om dagens uppgift till eleverna. Jag är en snäll, trevlig, glad samtidig sträng lärare. På min lektion får eleverna inte ha sin mobil. Målet med detta är att eleverna fokusera på sina studier istället för deras mobiler. Jag har lärt mig mycket av eleverna och mina kollegor på jobbet. Till exempel hur behandlar man med folket, hur hjälper man andra människor vid behov, hur talar man med någon som känner sig okunnig och hur gör man sitt jobb på bästa sätt. För mig det svåraste delen av jobbet är när någon av mina elever inte lär sig någonting på min lektion. Däremot är det bästa delen av jobbet när mina elever lär sig kunskap av mig på min lektion och trivs om mig.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4NejRapportera
En bra arbetsgivare
Enhetschef för ins.funk.nedsättning samt HSL (Tidigare anställd) –  Kalmar27 oktober 2018
Kalmar kommun är en bra arbetsgivare, det finns goda utvecklingsmöjligheter och en lyhördhet för medarbetarnas synpunkter.
Fördelar
chefsutbildningar
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 1Rapportera
Trevlig och välkomnande arbetsmiljö
Praktikplats (Tidigare anställd) –  Kalmar3 oktober 2018
Under min tid på Kalmar kommun lärde jag mig att prestera under press och leverera ett bra slut resultat. Jag var ansvarig för illustrationer och design för det nya uteserveringsprogrammet som släpps 2019 i Kalmar Kommun.
rolig
Vikarie (Nuvarande anställd) –  Kalmar4 juli 2018
Väldigt mysigt arbetsmiljö alltså man känner sig som om man har träffat alla personalen för länge sen.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3NejRapportera
rolig arbetsmiljö
Undersköterska (Tidigare anställd) –  Kalmar25 maj 2018
jobbade natt på Kalmar kommun. 67% på natten på äldreboende.
rolig arbetsmiljö
personlig assistet (Tidigare anställd) –  Kalmar25 maj 2018
tog hand om elever som behövde extra stöd i skolan och på fritiden.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2NejRapportera
Bra ställe för sommarjobb.
Sommarjobb (Tidigare anställd) –  Kalmar9 april 2018
Det var ett bra ställe att sommarjobba på. Skulle rekommendera.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 3Rapportera
Det är bästa jobb
Jag heter Sherin och jobbar som lärare på alphace. (Tidigare anställd) –  Kalmar30 januari 2018
Jag bedömning av det är jobb så här. Jag tycker om sånt jobb att man kontaktar människor och jobbar med dem. Det är roligt och min önska mål jobb.
Fördelar
Förberedd kontaktar med människor.
Nackdelar
Inga nackdelar
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 4Rapportera
Matlagning och diska
Arbete i kök på Karl (Tidigare anställd) –  Kalmar kommun11 december 2017
Det var ett bra grupps arbete, liksom alla samarbetade för kunna
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 3Rapportera
Bra tryggt företag
Undersköterska (Tidigare anställd) –  Kalmar23 november 2017
En trygg arbetsplats med många möjligheter att utvecklas
Omväxlande & flexibelt arbete
Programansvariig/ Bostadsansvarig (Nuvarande anställd) –  Kalmar9 juli 2017
Otillräcklighet i arbetet, då nya arbetsuppgifter tillkommer men inga gamla uppgifter tas bort eller avslutas. Jag har lärt mig prioritera det viktigaste men känner mig otillräcklig pga att arbetsbördan ökar utan möjlighet till avslut.
Säkert bra ledning utifrån kommunens sida men inte utifrån personalledning. Vissa arbetsgrupper är mindre synliga och viktiga, för en chef, än andra.

Fin samhörighet & samarbete kollegor emellan. Det bästa med jobbet är självständighet med ansvar. Den tuffa delen är svårighet till, förändring. Gehör från ledningen saknas.
Fördelar
Trygg arbetsplats
Nackdelar
Få möjlighrter till förändring på arbetsplats. Bättre personalansvar är önskvärd.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 1Rapportera
Utveckling möjligheter, rolig arbetsmilö
Undersköterska på lanstiget (Nuvarande anställd) –  Kalmar25 maj 2017
Det är bra att vi börjar arbetsdag med rapoter och planer. Jag tycker det är perfekt att vu får utbildningar så kan utvekla våra kompetenser på jobbet. Svåraste är när lanstiget börjar flytta avdelningar och det blir kaos innan vi kommer i gång.
Fördelar
Utveckling möjligheter, rolig arbetsmilö
Nackdelar
Mingre lön än på Kommunen
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 1Rapportera
Mycket trevlig arbetsplats
försäljning av fika bröd, Kaffe, mackor mm (Tidigare anställd) –  Kassa, SE10 maj 2017
Bra arbetsmiljö, trevlig personal och ledaskap. Mycket bra bemötande både personal och kunder. Finns inget att berätta om det svåraste delen av jobbet eftersom jag hade inte upplev det under min tid där jag jobbade. Det bästa delen är att jobba som ett team. vi hade mycket trevlig och bra samarbete.
Fördelar
Gratis kaffé varje dag och fredagar fick vi fika
Nackdelar
Kan inte komma på något.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 2Rapportera
Rätt allsidigt arbetete och mycket omsättninga av människor. Men en rolig plats att jobba på om man tycker om bemöta och tycker om att vårda, lära ut.
Barnskötare, timvikarier vid behov (Tidigare anställd) –  Kalmar13 februari 2017
Jag ha lärt mig hur en förskola jobba med barn och hur en dag kunde ser ut inte bara i teorin och allt man läste på utbildningen utan även hur upp de är att jobba med barn även i praktiken. Vad de krävs för att kunna jobba med barn och att alla inte passa att jobba med människor och barn. Vissa människor är någon lite på fel plats och valt fel yrke som barnskötare och även förskollärarare.

Det bästa med jobbet vara att kunna själv jobba självständigt. Och man fick ta många beslut själv vilket stärkte än själv i sin roll och sitt yrke man valt.

Mina arbetskollegor var kanske lite spretiga och inte på samma nivå för att vi var o väldigt olika åldrar och även olika personligheter.

En vanliga arbetsdag började med börjar klockan 8.00 på jobbet och sen jobba fram till fikat vid typ vid halv tio och sen så efter fikat så jobba fram till lunch och var ofta ute med barnen och kollade så att de gick lugnt till även lekte med barnen i deras olika lekar, annars planerade dagen med dom man jobbade med hur man skulle lägga upp dagen. Och vem som skulle ta lunch först och vem som skulle äta med barnen osv. Sen en lunch var de vilan för en del som skulle sova middag av barnen och andra skulle ut och leka fram tills nästa då mellan målet skulle tas fram. Sen var de att jobba på fram till klockan 16:00 då man slutade för dagen och fick går hem. Ett rätt allsidigt arbete och man gör samma sak varje dag med lite ändrade planer ibland med att de kan varit en dag då de är många borta av barnen eller personalen och man fick hoppa in på ett annat dagis som extra.
Fördelar
Frukt fannas att tillgår.
Nackdelar
inga lunch som de ingick man åt ofta med barnen eller fick ha med egen mat.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 1Rapportera
Bra arbetsmiljö och effektivt jobb
Kökspersonal (Tidigare anställd) –  Kalmar30 januari 2017
En typsik arbetsdag var man cyklade runt på campingarna i Borgholm och Köpingsvik, och samlade in pant som sedan Pantamera tog hand om och dem pengarna som dem fick ihop skänkte dem till Min stora dag.
Det jag har lärt mig av detta jobb är ett socialt bemötande och uthållighet.
Mina arbetskollegor var väldigt bra och duktiga i sitt arbete.
Den svåraste delen av jobbet var när folk bemötte en otrevligt, och skällde på oss på saker som vi inte kan göra något åt.
Den bästa delen av jobbet var allt folk som man mötte, man möter så pass många olika personer vilket är roligt.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Bra arbetsmiljö och ett intressant och roligt jobb
Sommarjobb (Tidigare anställd) –  Kalmar30 januari 2017
Det jag kunde få göra under en arbetsdag var matlagning, bakning, varumottagning och städ.
Det jag har lärt mig är att sammarbeta i grupp, ta eget ansvar och ett socialt bemötande.
Mina arbetskollegor var väldigt bra, dem hjälpte mig när jag frågade och dem visade intresse till att lära mig.
Det svåraste var nog när man skulle laga och baka mat till så många, då detta inte var något jag var van vid.
Det bästa var att lära mig, och få en inblick hur det går till i ett storkök.
Älskar mitt jobb!
Städerska, vikarie (Nuvarande anställd) –  Kalmar22 januari 2015
Att jobba inom Kalmar kommun inom städ har aldrig varit något problem för mig, har älskat varenda sekund på mitt jobb och mina arbetsplatser. Du blir bemött med respekt från din arbetsgivare och glada leenden av dina kunder. Planeringen och scheman ska vara solklar för arbetarna och om inte är det solklara ett samtal bort.

Har lärt mig såå mycket från mitt jobb, inte bara inom städ utan om kunder, planering, scheman, service. Allt. Och det mesta har jag lärt mig från mina underbara arbetskollegor. Har nog jobbat med säkert 50-tal stycken. Och tänka sig vad man kan lära sig av 50 stycken? Det är mycket.

Den bästa delen av jobbet är all uppskattning du får! Utav kunder, du får som en relation med alla kunder eftersom du är där varje dag. Det värmer jätte mycket att de uppskattar en så mycket och att få vara en del av deras arbetsplats, och kollega.
Fördelar
Sociala
Nackdelar
Dåligt med jobb ibland
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6Nej 1Rapportera
Verifiera denna företagssida

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Kalmar Kommun. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

Kalmar Kommun recensioner per plats