Kalmar Kommun

Recensioner från anställda på Kalmar Kommun

När man är vikarie så ska man finnas där istället för en lärare. Det är en viktig uppgift då alla elever och barn ska förstå och lära sig.
På detta arbetet får du chansen att utveckla ditt pedagogiska. Det kräver mycket ansvar och stresstålighet.
Har bara varit på Kalmar Stadsbibliotek, men älskar det. Trevliga människor!
Sätta upp Elstängsel, mocka hos hästarna ,mata hönsen
sen handla mat hjälpa tillmed bokföring , bytt hårddisk och lagat datorn kopplat in nätverk till laserskrivare ,städa och köra grabben till skolan och honom till arbetet.
Har att göra hela tiden, bra
En bra ledning, bra med information

Svårt att lära sig koder och nycklar till olika omsorgstagare

Det bästa med jobbet, att få jobba nära omsorgstagare
Man måste börja jobba som timanställd för att kunna få ett fast jobb även om man har rätt utbildning.
Mitt jobb på skolan brukar det börja kl 09:00. Försöker att komma i arbetsplatsen en kvart tidigare. När lektionen börjar hälsar jag först till eleverna. Sedan börjar jag berätta om dagens uppgift till eleverna. Jag är en snäll, trevlig, glad samtidig sträng lärare. På min lektion får eleverna inte ha sin mobil. Målet med detta är att eleverna fokusera på sina studier istället för deras mobiler. Jag har lärt mig mycket av eleverna och mina kollegor på jobbet. Till exempel hur behandlar man med folket, hur hjälper man andra människor vid behov, hur talar man med någon som känner sig okunnig och hur gör man sitt jobb på bästa sätt. För mig det svåraste delen av jobbet är när någon av mina elever inte lär sig någonting på min lektion. Däremot är det bästa delen av jobbet när mina elever lär sig kunskap av mig på min lektion och trivs om mig.
Kalmar kommun är en bra arbetsgivare, det finns goda utvecklingsmöjligheter och en lyhördhet för medarbetarnas synpunkter.
Fördelar
chefsutbildningar
Under min tid på Kalmar kommun lärde jag mig att prestera under press och leverera ett bra slut resultat. Jag var ansvarig för illustrationer och design för det nya uteserveringsprogrammet som släpps 2019 i Kalmar Kommun.
Väldigt mysigt arbetsmiljö alltså man känner sig som om man har träffat alla personalen för länge sen.
Nackdelar
jobbade natt på Kalmar kommun. 67% på natten på äldreboende.
tog hand om elever som behövde extra stöd i skolan och på fritiden.
Det var ett bra ställe att sommarjobba på. Skulle rekommendera.
Jag bedömning av det är jobb så här. Jag tycker om sånt jobb att man kontaktar människor och jobbar med dem. Det är roligt och min önska mål jobb.
Fördelar
Förberedd kontaktar med människor.
Nackdelar
Inga nackdelar
Det var ett bra grupps arbete, liksom alla samarbetade för kunna
En trygg arbetsplats med många möjligheter att utvecklas
Otillräcklighet i arbetet, då nya arbetsuppgifter tillkommer men inga gamla uppgifter tas bort eller avslutas. Jag har lärt mig prioritera det viktigaste men känner mig otillräcklig pga att arbetsbördan ökar utan möjlighet till avslut.
Säkert bra ledning utifrån kommunens sida men inte utifrån personalledning. Vissa arbetsgrupper är mindre synliga och viktiga, för en chef, än andra.

Fin samhörighet & samarbete kollegor emellan. Det bästa med jobbet är självständighet med ansvar. Den tuffa delen är svårighet till, förändring. Gehör från ledningen saknas.
Fördelar
Trygg arbetsplats
Nackdelar
Få möjlighrter till förändring på arbetsplats. Bättre personalansvar är önskvärd.
Det är bra att vi börjar arbetsdag med rapoter och planer. Jag tycker det är perfekt att vu får utbildningar så kan utvekla våra kompetenser på jobbet. Svåraste är när lanstiget börjar flytta avdelningar och det blir kaos innan vi kommer i gång.
Fördelar
Utveckling möjligheter, rolig arbetsmilö
Nackdelar
Mingre lön än på Kommunen
Bra arbetsmiljö, trevlig personal och ledaskap. Mycket bra bemötande både personal och kunder. Finns inget att berätta om det svåraste delen av jobbet eftersom jag hade inte upplev det under min tid där jag jobbade. Det bästa delen är att jobba som ett team. vi hade mycket trevlig och bra samarbete.
Fördelar
Gratis kaffé varje dag och fredagar fick vi fika
Nackdelar
Kan inte komma på något.
Jag ha lärt mig hur en förskola jobba med barn och hur en dag kunde ser ut inte bara i teorin och allt man läste på utbildningen utan även hur upp de är att jobba med barn även i praktiken. Vad de krävs för att kunna jobba med barn och att alla inte passa att jobba med människor och barn. Vissa människor är någon lite på fel plats och valt fel yrke som barnskötare och även förskollärarare.

Det bästa med jobbet vara att kunna själv jobba självständigt. Och man fick ta många beslut själv vilket stärkte än själv i sin roll och sitt yrke man valt.

Mina arbetskollegor var kanske lite spretiga och inte på samma nivå för att vi var o väldigt olika åldrar och även olika personligheter.

En vanliga arbetsdag började med börjar klockan 8.00 på jobbet och sen jobba fram till fikat vid typ vid halv tio och sen så efter fikat så jobba fram till lunch och var ofta ute med barnen och kollade så att de gick lugnt till även lekte med barnen i deras olika lekar, annars planerade dagen med dom man jobbade med hur man skulle lägga upp dagen. Och vem som skulle ta lunch först och vem som skulle äta med barnen osv. Sen en lunch var de vilan för en del som skulle sova middag av barnen och andra skulle ut och leka fram tills nästa då mellan målet skulle tas fram. Sen var de att jobba på fram till klockan 16:00 då man slutade för dagen och fick går hem. Ett rätt allsidigt arbete och man gör samma sak varje dag med lite ändrade planer ibland med att de kan varit en dag då de är många borta av barnen eller personalen och man fick hoppa in på ett annat dagis som extra.
Fördelar
Frukt fannas att tillgår.
Nackdelar
inga lunch som de ingick man åt ofta med barnen eller fick ha med egen mat.
En typsik arbetsdag var man cyklade runt på campingarna i Borgholm och Köpingsvik, och samlade in pant som sedan Pantamera tog hand om och dem pengarna som dem fick ihop skänkte dem till Min stora dag.
Det jag har lärt mig av detta jobb är ett socialt bemötande och uthållighet.

Mina arbetskollegor var väldigt bra och duktiga i sitt arbete.

Den svåraste delen av jobbet var när folk bemötte en otrevligt, och skällde på oss på saker som vi inte kan göra något åt.

Den bästa delen av jobbet var allt folk som man mötte, man möter så pass många olika personer vilket är roligt.
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Kalmar Kommun. Vår community är redo att svara.
3,7
3,6