K-rauta

K-rauta – recensioner om Jobbsäkerhet och befordran

Ett roligt jobb med trevliga kollegor, mycket tack vare dem man fortfarande kommer till jobbet. Däremot kan vissa kollegor gärna tassa likt katten runt het gröt istället för att ta upp ett problem med rätt person. Som kassamedarbetare gäller det dock att ha skinn på näsan då kunder ibland tar ut sin ilska/frustration på personalen i kassan och informationen när något inte stämmer - kan gälla allt från avsaknad av personal till fel pris eller trasig vara. Man har även god möjlighet till att komma ut på golvet om man gör ett bra jobb och visar framfötterna i kassan om det är det man vill. Flertalet säljare som börjat i kassan och som sedan blivit "golvpersonal". Då det är högst kundtryck på kvällarna innebär det mycket kvällsjobb. Slutar man 19 får man promenera en bit till närmsta busshållplats (ca 5-10 minuter), därför kan det vara skönt med bil men är inget måste. Annars stannar bussen så gott som precis utanför företaget.
Fördelar
God gemenskap, trevliga kollegor, personalrabatt, varierade arbetsuppgifter, utvecklingsmöjlighet
Nackdelar
Dålig kommunikation, mycket kvällsjobb
Ibland svårt att få med kollegor på att arbeta, Lärdom? ja inte mycket, kanske att man måste ha ett grymt tålamod för kassasystem. Segare och mer opraktiskt tror jag man måste leta efter 1973.. att telefoner inte fungerar. Säkerheten är generellt låg, både för personal och kunder. Skyddsombud ?!! Men det bästa är ju tjejerna och killarna på jobbet.
Fördelar
bra personal rabbat
Nackdelar
ont om toaletter
K-Rauta was a "new" type of job, as I had to learn about each and every of the thousands of products. But that's what made it so exciting! I learned new skills everyday the helped me help the customers.
jag har jobbat en vecka praktik på K-rauta i Haparanda.Men det tror jag att jag hade så kul där under en vecka.
Hade praktik även här och här älskade jag att vara.
Fördelar
Nära till jobbet
Nackdelar
Varuplock, behjälplig mot kunder. Fick aldrig någon riktig utbildning inom företaget. Varuhusledningen har bytts några gånger, tyvärr till det sämre.
En typisk dag är truckkörning med lossning av varor. Prickning och plockning av varor Kundkontakt och hjälp i butik Städning i både lageravdelning och ute i butiken Jag har lärt mig att vara självständing och arbete i grupp under hög stress. Lärt mig prickning och plockning av varor Lärt mig att köra truck (K-Rauta kortet) Lärt mig lossa varor med truck Lärt mig bokningsystemet SAP Ledningen var bra och flexibel. Vi kunde ge våra röster hörda och mottogs på ett bra sätt. Vi fick även visa vad vi gick för och uppskattades jättebra av ledningen. Man kände sig uppskattad och på så sätt blev jobbet oerhört roligt och trivsamt. Kollegorna var toppen. Alla hade vi bra samvaro med varandra och jobbade på och hade roligt. Den svåraste delen är att alla dagar var inte den andra lik (fast det var ju också det som var kul att alla dagar var inte samma) ibland kunde det komma nya saker och då var man tvungen att hitta på ett system att lösa det. Men det gjorde att man fick tänka till och sånt är jättekul. Bästa med jobbet är att man vaknade på morgonen och längtade till jobbet. Och då mår man bra och stormtrivs. Men kunderna att ge dom service och få dom bli glada var jättekul.
Fördelar
Hade mat på jobbet kort och det drogs på jobbet. Men föredrar ta med matlåda. Gratis parkering.
Nackdelar
Fanns inga nackdelar som jag såg förutom att säsongen tog slut
Se fler recensioner av K-rauta
  1. Job Security & Advancement