K-rauta
Recensioner från anställda på K-rauta

Varierad arbetsmiljö med trevliga kollegor

12 mars 2019
Ett roligt jobb med trevliga kollegor, mycket tack vare dem man fortfarande kommer till jobbet. Däremot kan vissa kollegor gärna tassa likt katten runt het gröt istället för att ta upp ett problem med rätt person. Som kassamedarbetare gäller det dock att ha skinn på näsan då kunder ibland tar ut sin ilska/frustration på personalen i kassan och informationen när något inte stämmer - kan gälla allt från avsaknad av personal till fel pris eller trasig vara. Man har även god möjlighet till att komma ut på golvet om man gör ett bra jobb och visar framfötterna i kassan om det är det man vill. Flertalet säljare som börjat i kassan och som sedan blivit "golvpersonal". Då det är högst kundtryck på kvällarna innebär det mycket kvällsjobb. Slutar man 19 får man promenera en bit till närmsta busshållplats (ca 5-10 minuter), därför kan det vara skönt med bil men är inget måste. Annars stannar bussen så gott som precis utanför företaget.
Fördelar
God gemenskap, trevliga kollegor, personalrabatt, varierade arbetsuppgifter, utvecklingsmöjlighet
Nackdelar
Dålig kommunikation, mycket kvällsjobb
10 september 2020
BUTIKSMEDARBETARE (Nuvarande anställd) - Västra Sverige
Ibland svårt att få med kollegor på att arbeta, Lärdom? ja inte mycket, kanske att man måste ha ett grymt tålamod för kassasystem. Segare och mer opraktiskt tror jag man måste leta efter 1973.. att telefoner inte fungerar. Säkerheten är generellt låg, både för personal och kunder. Skyddsombud ?!! Men det bästa är ju tjejerna och killarna på jobbet.
Fördelar
bra personal rabbat
Nackdelar
ont om toaletter
27 juni 2020
Säljare (Tidigare anställd) - Svågetorp
Dålig ledning Cheferna brydde sig inte om sina anställda. Mycket familje medlemmar.
21 mars 2020
Säljchef (Tidigare anställd) - Södertälje
Dålig arbetsgivare som inte tar hand om sin personal där varuhuschefen ( den nya) i Södertälje är den värsta sorten som kör över sin ledningsgrupp och personal för att visa att hon är chefen. Har aldrig stött på en sämre VHC under mina 20 år inom handels.
  1. Varierad arbetsmiljö med trevliga kollegor