K-rauta
Recensioner från anställda på K-rauta

En dag på K-Rauta

2 oktober 2013
En typisk dag är truckkörning med lossning av varor. Prickning och plockning av varor Kundkontakt och hjälp i butik Städning i både lageravdelning och ute i butiken Jag har lärt mig att vara självständing och arbete i grupp under hög stress. Lärt mig prickning och plockning av varor Lärt mig att köra truck (K-Rauta kortet) Lärt mig lossa varor med truck Lärt mig bokningsystemet SAP Ledningen var bra och flexibel. Vi kunde ge våra röster hörda och mottogs på ett bra sätt. Vi fick även visa vad vi gick för och uppskattades jättebra av ledningen. Man kände sig uppskattad och på så sätt blev jobbet oerhört roligt och trivsamt. Kollegorna var toppen. Alla hade vi bra samvaro med varandra och jobbade på och hade roligt. Den svåraste delen är att alla dagar var inte den andra lik (fast det var ju också det som var kul att alla dagar var inte samma) ibland kunde det komma nya saker och då var man tvungen att hitta på ett system att lösa det. Men det gjorde att man fick tänka till och sånt är jättekul. Bästa med jobbet är att man vaknade på morgonen och längtade till jobbet. Och då mår man bra och stormtrivs. Men kunderna att ge dom service och få dom bli glada var jättekul.
Fördelar
Hade mat på jobbet kort och det drogs på jobbet. Men föredrar ta med matlåda. Gratis parkering.
Nackdelar
Fanns inga nackdelar som jag såg förutom att säsongen tog slut
10 september 2020
BUTIKSMEDARBETARE (Nuvarande anställd) - Västra Sverige
Ibland svårt att få med kollegor på att arbeta, Lärdom? ja inte mycket, kanske att man måste ha ett grymt tålamod för kassasystem. Segare och mer opraktiskt tror jag man måste leta efter 1973.. att telefoner inte fungerar. Säkerheten är generellt låg, både för personal och kunder. Skyddsombud ?!! Men det bästa är ju tjejerna och killarna på jobbet.
Fördelar
bra personal rabbat
Nackdelar
ont om toaletter
27 juni 2020
Säljare (Tidigare anställd) - Svågetorp
Dålig ledning Cheferna brydde sig inte om sina anställda. Mycket familje medlemmar.
21 mars 2020
Säljchef (Tidigare anställd) - Södertälje
Dålig arbetsgivare som inte tar hand om sin personal där varuhuschefen ( den nya) i Södertälje är den värsta sorten som kör över sin ledningsgrupp och personal för att visa att hon är chefen. Har aldrig stött på en sämre VHC under mina 20 år inom handels.