JYSK

Recensioner från anställda på JYSK

Hittade 74 recensioner som matchade sökningenVisa alla 1 054 recensioner

problemfyllt

Ingen respekt för privatliv, kunde man inte jobba över pga långt tillbaka planerade planer var man en dålig kollega som inte ställer upp. Kassapass i 8 timmar i sträck är väldigt påfrestande

Pressad arbetsmiljö och alltid dåligt bemannat

Här kan man få vara själv i hela butiken och försöka hjälpa alla kunder på olika avdelningar samtidigt som du har kassan och därmed behöver springa fram och tillbaka mellan kunderna som blir upprörda då de får vänta länge på hjälp. Katastrofal leding, har du tur får du en bra butikschef men över det kan man inte lita på att få hjälp. Allt handlar om bonus, det går inte att göra alla rutiner korrekt för detta påverkar samtliga löner/bonusar.Inget du gör är helt tillräckligt uppifrån. Preseterar du bra tas detta för givet och är schemat redan pressat och det inte finns personal så får man räkna med att jobba trots sjukdom.En enkelbiljett till utbrändhet om du är en överpresterare.

Toxisk och hemsk arbetsmiljö

Detta kan låta hårt men detta är en otroligt dålig arbetsplats. Det kvittar hur mycket energi du lägger ner eller hur högt du presterar - de kommer alltid hitta fel och du kan alltid göra något bättre. Cheferna tänker bara på pengar och siffror och ser inget annat. Jobbet går ut på att försöka lösa omöjliga uppgifter. Hela företaget bygger på bonus. Butiker nekar reklamationer för det påverkar deras bonus som i sin tur påverkar deras lön. Hälften av jobbet går ut på att försöka övertala butikspersonal att göra sitt jobb. Och butiker sinsemellan vägrar hjälpa varandra för det påverkar också deras BONUS. Utöver detta så är personalomsättningen hög (konstigt…?) så väldigt många har ingen aning om rutiner eller hur jobbet ska utföras. Butiker skriker en i örat och klickar till höger och vänster - om dem ens svarar från början vilket inte alla butiker gör. Prestera bra en dag och få beröm - prestera bra två dagar och så tas det sedan för givet. Här brys det bara sig om siffror och statistik - säg till din närmsta chef att du är utbränd så kommer hen inte bry sig så länge du presterar. Fick höra att det inte gjorde dem någonting att jag mådde dåligt om jag presterade som jag gjort under den senaste tiden. Har du en gnutta självrespekt så jobba inte här - ansök inte ens. Det är fan inte värt det. Och är du kund sedan tidigare skulle jag be dig fundera en extra runda om du verkligen vill stötta ett sånt här företag.

Du kommer bli utbränd

Vill du fokusera på karriär o klättra kan man det snabbt om man inte bryr sig vem man kliver på . Du ska helst inte ha familj så du kan jobba 24/7 annars kommer du inte hinna. Det ser bra ut med "årets företag" men arbetsmiljön är katastrof kring lager,scheman, raster,personal o ber man HR om hjjälp är man jobbig o uppstudsig .Alla distriktchefer är för stressade /pressade vilket gör att butikschefen pressar sina anställda extra mycket. För mycket uppgifter på för kort tid. Finns ingen möjlighet för återhämtning lediga dar ,de räcker inte till . Roligt teamspirit bland alla anställda med många tävlingar men stor hearki från butikschef och uppåt. Vill du hålla psykiskt o fysiskt så ta andra jobb eller va uppmärksam o byt när du inser detta själv.

Fördelar

Bonus

Nackdelar

Ledning

Rörigt från början

Jag blev visstidsanställd en månad på 20 %, sen gick chefen på semester men de ville att jag skulle jobba kvar, efter min tid så jag gjorde det men helt plötsligt 50 %efter att jag sa ifrån med tanke på vad jag skrivit på för kontrakt från början blev jag som behovsanställd (?) och fick skriva nytt kontrakt varje gång jag skulle jobba för att de inte har den typen av anställning på JyskChefen kom aldrig tillbaka från semestern utan slutade arbeta där istället...En tjej som inte arbetat inom företaget eller med något liknande innan tog över ansvaret men kunde inte svara på enkla frågor, jag fick inte heller kontakta chefen över henne för och få svar på min anställning.När jag sen inte ville ställa upp och jobba på schema över sommaren, även då erbjuds som visstid, så fick jag sparken?Jag visste att de var i behov av folk men att jag ville ha ett tillsvidare alt prövotid för att inte behöva skriva nya hela tiden, så gick inte det för de tydligen.Mycket handlar om att tävla med de andra Jyskbutikerna i Sverige istället för att hjälpa de, men samtidigt vill de att man ställer upp och jobbar i de andra butikerna ibland också, vilket blir jättekonstigt. Ska man göra bra ifrån sig i en butik man egentligen konkurrerar sig mot då? Mycket onödig merförsäljning, vilket jag även anser också är onödiga returer från kunderna, varför då ens sälja på de varor de inte ens vill ha från början?

Fruktansvärd arbetsmiljö!

Detta kan låta hårt men detta är en usel arbetsplats. Det kvittar hur mycket energi du lägger ner, hur bra du än-de kommer hitta fel. Cheferna tänker bara på pengar och ser inget annat. Det fattas alltid personal - vilket är fullkomligt förståligt! Lagert är alltid kaos, de fattas alltid kollin eller något och de skylls alltid på någon annan. Du får inga ordentliga arbetskläder utan förväntas stå för byxor och skor själv. (trots att det är lag på arbetaskor på lagret så förvänta dig ingenting!) Stämningen mellan anställda är bedrövlig, de snackas skit bakom ryggen och man slickar chefens röv. De är lite som en tävling om vem som kan vara cheftens gullegris. Efter man gjort sitt bästa, slitit och offrat lediga dagar för man vill ställa upp så kastas man ut. Utan någon anledning! Har du en gnutta självrespekt så jobba inte här. De är fan inte värt det!.

Fördelar

Inga!!

Rolig och fartfylld arbetsmiljö

Arbetar i en butik i Skåne, och är hyfsat ny. Superbra arbetsintervju, en hel del steg men det ser jag som positivt - de nöjer sig inte med vem som helst. Chefen var avslappnad och skötte allt jättebra under hela processen. Öppen, rak & ärlig. 10/10!Jag fullkomligt älskar mitt jobb, kollegorna, ledningen och allt däremellan. Man får uppskattning för arbetet man gör, både från ledningen och närmaste kollegorna. Emellanåt är det absolut stressigt, mycket bollar i luften och mycket som händer, man hinner inte allt som man vill göra - men eftersom jobbet är så roligt så tar man sig igenom det utan bekymmer, dessutom när man jobbar i ett team som peppar varandra. Kårandan är superviktig, och man hämtar upp energi från varandra och har roligt ihop. Skulle rekommendera detta jobbet till någon som är social, gillar att ha roligt på sitt jobb, tycker om inredning, älskar att sälja.

Uppskatar inte ens dig.

Detta gäller Jysk i infracity. Det är alltid stress på sommaren. Chefen tänker bara på pengar och det fattas alltid personal. De har frågat mig flera gånger om att stanna över då det är brist på personal. Minns en gång att vi var bara 2 i butiken. Lagret är för trångt. Personalen är inte heller så trevliga mot varandra. Känns som att alla vill bara göra klart och dra hem. Ingen positiv energi. Efter att man har gjort sitt bästa och jobbat bra samt ställt upp så blir man utskickad från sitt jobb utan någon anledning. När man sedan kontaktar chefen iggar hon meddelanden. Helt uselt. Jag lovar er att det inte är värt att jobba här. Man får inte ens bra arbetskläder bara en tröja, inga handskar. Jävligt dåligt ledning, personalen vet inte ens vad de gör. I allmänheten är nästan alla jysk butiker så. Ikea är mycket bättre och billigare, om ni ska köpa möbler gå dit, inte jysk.

Fördelar

20 rabbat efter 6 månaders anställning.

Nackdelar

Uppskatar inte alls dig. De bryr inte sig om dig och ingen vill hjälpa varandra.

Sök inte jobb här!

Ett företag som bör se över sin ledning och hur den egentligen jobbar med ledarskap. En företagskultur som kommer ge dig både stress och ångest. Stor besvikelse, det är inte alls vad dem presenterar. Skulle inte rekommendera detta företag över huvudtaget! Sök inte jobb här.

Fördelar

Klättra i karriär snabbt, men med stor bekostnad

Nackdelar

ingen fritid, aldrig ledig, inget övertidstillägg, saknar lön, kass leding

Pinsam ledning och ohälsosamt bemötande

Jag jobbade på jysk ca 1,5 år och det var extremt tydligt väldigt tidigt att det är en företagskultur som är allt annat än bra. Distriktscheferna (speciellt en kvinnlig) är allt annat är trevlig och hade ett otroligt oproffsigt ledarskap. Dålig attityd , ingen medkänsla om det var tuffa perioder i butiken, ingen stöttning till butikschefen som slet och gjorde alldeles för mycket timmar varje vecka. Skulle aldrig någonsin rekommendera någon att jobba här. Ledningen borde verkligen skämmas.Recensionerna om detta företag talar sitt tydliga språk. SÖK INTE.

Mycket Utfrysning & Mobbning

Jobbet på Jysk var extremt stressigt och överbelastande. Hoppade in flera gånger på mina lediga dagar och ställde upp i ur och skur, fick inte ens ett tack. När jag väl inte kunde så blev dem sura.Dålig företagskultur, cheferna gör lite som dem vill och dem som är ”nära” med cheferna får förmåner i form av längre raster, många rökpauser på lagret och få kassapass.Vi hade ett kassaschema som aldrig följdes, dem som inte tillhörde ”den inre cirkeln” fick ofta stå i kassan nästan hela passet. Anställda som inte passade in frös man ut tills dem sa upp sig.Förgick utfrysning och mobbning, arbetsmiljön var under all kritik.Rekommenderar INTE Jysk som arbetsgivare!

Orsakar psykisk ohälsa

Innan jag började jobba på jysk så läste jag självklart recensionerna, dum som jag var tänkte jag att jag trots alla negativa kommentarer skulle få min egen uppfattning. Jag fick mig ingen som helst upplärning, ledningen var katastrofal. Fick lära mig allt själv och främst vara jobbig och fråga mina kollegor. Det är en väldigt ”grå” och dyster arbetsplats. Det kan bli så extremt tråkigt samtidigt som det kan bli jättejobbigt. När jag jobbade på jysk började jag gå in i en depression och kände mig så nedstämd hela tiden, när jag tog upp detta med min chef så blev jag avskedad dagen efter. Deras förklaring var då ”du passar inte bra i vårt team” fastän man slitit och kämpat på jobbet för att vara den bästa säljaren och den bästa anställda. Att arbeta här är verkligen under all kritik och avråder alla från att göra det.

Manipulerande chefer och mobbing på hög nivå

Har sedan dag 1 känt mig oerhört obekväm inför chefen som har hand om skåne butikerna, Han har alltid lagt sliskiga kommentarer, enligt mig spanat in tjejerna på arbetsplatsen och behandlat alla olika och orättvist, Cheferna under honom är tydligt manipulerande och gör allt för att slicka hans .... För gör man inte det så kommer man ingen vart, Nu är jag trött på detta företag med en KASS företagskultur, ledning och att ha mått dåligt under hela min tid här. Blivit lurad och mobbad under år. Stått och hört på när CHEFER! mobbar anställda, Det absolut värsta jag varit med om var när 2 chefer stod och hade en tävling om hur mycket en anställd vägde, Skrattade åt hennes vikt! Fy. Detta företag vill jag inte stå bakom. Sök andra jobb! Tro mig, ni kommer ångra er här.

Fördelar

Nackdelar

allt

Ohälsosam arbetsplats och dålig företagskultur

Oerhört hög press och tas för givet att man inte har ett privatliv. Tas till och med för givet att man knappt ska ta lunch eller använda sin obetalda lunch för att jobba. Har jobbat i flera av Jysk butiker och likadant i alla. Sa upp mig efter 5 år när jag äntligen tagit mig modet och hittat nytt jobb. 5 katastrofala år som gett mig psykisk ohälsa och men för livet. Kass arbetsplats!

Fördelar

OB

Nackdelar

katastrofal ledning

Under all kritik

Jag har läst nedan kritik mot Jysk och kan bara instämma. Otroligt dåligt ledarskap och företagskultur där man utnyttjar sina anställda. Sök inte hit!

Fördelar

En och annan trevlig arbetskamrat

Nackdelar

Mobbing, utfrysning, katastrofalt ledarskap

Dålig ledning och hemska arbetsförhållanden

Otroligt dåligt företag att jobba hos i ca alla aspekter förutom provision.

Extremt rolig arbetsplats

Jobbade på Jysk i 5 år (trivdes så sjukt bra) och det var ett av mina roligaste jobb! Man lärde sig så otroligt mycket och man har lätt att klättra uppåt om man så vill det. Det bästa av allt var de storslagna företags festerna som ägde rum en gång om året då all butiks personal samt alla butiker i Sverige samlades. Under mitt sista år där stängde de to.m butiken dagen efter för att kunna vila ut. Otroliga möjligheter att utveckla sin försäljning, verkligen jätte roligt första ”riktiga” jobb efter studenten och gick därifrån med mycket i bagaget.

Fördelar

Möjlighet att växa och lär sig mycket

Nackdelar

r

Inte stressigt

Lugn miljö. Kan bli mycket kunder men man gör vad man kan. Känner absolut inte mycket stress jämfört med andra jobb jag har haft. Är vanligt vis en stressad person men på jysk är det lugnt. Ob på helger e bra oxå.

Fördelar

Ob, personalrabbat efter 3 månader tror jag

Nackdelar

Svårt att ha fler jobb samtidigt då dem behöver en ofta.

Stressigt jobb

Extremt stressigt jobb där det ofta råder personalbrist och det blir många timmar som man jobbar över utan att få betalt. Det är såklart olika i olika butiker men verkar tyvärr vara så hos många. Man får ett stort ansvar och kastas in i jobbet direkt från början utan någon riktig utbildning eller genomgång. Det är ofta man inte hinner ta hela sin rast utan behöver hoppa in och jobba. Blir ofta inringd och kan bli sura miner om man inte kan jobba.Väldigt tungt arbete på lager när man levererar ut varor, hade jag vetat hur tungt det är så hade jag aldrig sökt jobbet.Många chefer är fokuserade på sina bonusar vilket gör att dom inte vill ringa in extra personal då det inte ingår i butikens budget.

Fördelar

Oftast bra samarbete mellan kollegor

Nackdelar

Obetalt mertid, sällan ledig, stort ansvar och press

Dålig arbetsplats

Sämsta företaget som existerar. Dåliga chefer och piss butik som inte bryr sig om personal eller kunder

Stressig och heraki sjukt

Kunde vara bra, men det en stressig och ovänlig arbetsmiljö. Påtalande rätt finns inte. Motstridga krav som tidsenligt inte går ihopa med antal personer på jobb och arbetstimmar. Letar fel, peppar inte. Älskar svart och vit statistik, inte hur det egentligen är i butik.

Fördelar

Går att göra karriär om man tycker och tänker som dom utan förbehåll

Nackdelar

Sektliknande företag

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos JYSK. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Baserat på 1 054 omdömen

Jämför JYSK med

• JYSK
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?