JYSK recensioner av medarbetare

Hittade 36 recensioner som matchade sökningen Se alla 337 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
rolig rbetsmiljö
Medarbetare (Tidigare anställd) –  Landskrona18 november 2018
Att jobba på jysk är roligt man lär sig mycket . man får träffa nya människor , och det är intressnt
Utvecklade arbete med variation
Retail Store Supporter (Tidigare anställd) –  Stockholm4 november 2018
Ett konceptstyrt företag med goda värderingar.
Ett arbete med goda utvecklingsmöjligheter om du visar att du vill
Fördelar
Utvecklingsmöjligheter, Variation
Nackdelar
Arbetsbelastning
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Arbetsplatskultur
Gemenskap och möjlighet till utveckling
Ekonomiassistent (Tidigare anställd) –  Kungens Kurva25 oktober 2018
Gemenskap och hälsosamt arbetsmiljö.Bra ledning. Möjlighet till utveckling.
Fördelar
Bonus
Nackdelar
Ojämnt arbetsbörda
Helt okej arbetsplats!
Butikssäljare (Tidigare anställd) –  Umeå6 oktober 2018
Trevliga kollegor. Lite kaosartade system. Skulle behöva "ryckas upp". Inte minst för alla kunder som ständigt får fel/trasiga varor.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2NejRapportera
Fick lära mig mycket
Praktik (Tidigare anställd) –  Helsingborgs kommun1 oktober 2018
Fick göra ett inlednings prov om företaget. Därefter städade jag en tid där men allt efter tiden gick fick jag nya uppdrag. Fick delta på ett helt annat sett. Kände mig som en anställd. Jag fick lära mig om hur man inventerat och även hjälpa till med att byta ut varor till ny säsong. Dem byte även ut till digitalt pris system så fick kännedom hur det fungerade med. Skulle vara med på en middag med bowling men kunde då inte komma för jag vara sjuk. Men trivdes jätte bra där.
Fördelar
Kände sig som en anställd och fick delta i evenemang
Nackdelar
Fick inte jobba med kassan
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 1Rapportera
Mycket dålig arbetsplats
Stackars säljare (Tidigare anställd) –  Göteborgs kommun24 september 2018
Det kan inte finnas sämre jobb i hela Sverige . Butiks scheferna är psykopater . Distriks schefen är en riktig idiot . De som är schefer bara tänker på siffror . Sälja sälja och personaler sliter och jobbar i hjäl sig . Men ingen bryr sig . Dåligaste arbetsmiljö som finns och inget sämre .lovar
Fördelar
Inget
Nackdelar
Allt
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 2Rapportera
Rekomenderas inte
Butikschef (Tidigare anställd) –  Barkarby6 september 2018
Stress i högsta nivå, för många måste som finns hela tiden.
Fördelar
bra personal rabatt
Arbetsplatskultur
Jobbigt och Stressigt! Obs Stor och mellan butiker!
Säljchef (Tidigare anställd) –  Skåne Län26 april 2018
Det är alldeles för mycket att jobba för och inte få något tillbaka, som tex bra jobbat eller så.
Jag var en väldigt positiv och glad person när jag börja där, som sen vände så fruktansvärt mycket att min privata liv började påverkas och jag fick bara strul för det.
Jag växte som person och fick mer förståelse för hur kunder kunde reagera då jag som säljchef kunde lösa problemen och ändå fick piskan för det.
Jag blev en utmärkt säljare och hjälpte mina kollegor samt min chef för att kunna få bättre siffror som själva koncernen ville.
Vi hade stenkoll på siffrorna och försökte för vardag hitta på med nya ideer för att exponera våra varor så gott det gick.
Alltid hålla sig inom ramarna och gällande konceptet så finns det till idag att vissa butiker har inte lika hårda krav för danska besöket tog sig inte till dessa ställen.
Dom bara hackar på en och man blir aldrig klar inför alla dessa deadlines som vi samtidigt ska jobba med att hjälpa kunder.
Man hittar aldrig de varor som man ska hemma, utan det fattas alltid något som man sen ska ta itu med ilskna kunder, som vi sen får skulden av, "kommer helt enkelt inte med leveranserna!".
Stressnivån är på topp och utgör en hälsofara för dem flesta i personalen där sjukdomar är väldigt högt pga stressen och dåliga kläder som gör att man svettas i dessa västar som inte andas alls och sen ska du ut och lämna varor till kunderna i kylan!
Ledningsgruppen är ett skämt gällande att bestämma sig för vad vi ska ha i sortimentet och nu är det mesta restat, varför???
Vi jobbar så gott vi kan pga personalbrist, och vad man har hört av
  mer... vissa som är ett faktum, så lägger dem extremt med extra pengar på att få in butikschefer och distriktschefer för att göra om butiker i malmö för att dessa butiker ska få finbesök av danskarna, och då ska sanningen döljas och göras vid med en massa utlägg för deras tider för ett enda dag, inte normalt väl?!
Arbetsmiljöverket har sovit i alla dessa år och låtsas som att dem gör sitt jobb när det verkligen inte hålls en återkoppling till vad som pågår i butikerna, speciellt ute på lagret.
Värst av allt är att det sägs att på deras huvudlager Nässjö drivs nu i ett s.k slavhandel där dem flesta kan inte så bra svenska, och att dem flesta där som packar på pallarna som sen ska köras ut till butikerna är mörkhyade.
Tyvärr så hade man inte så mycket positivt att säga om företaget, men dem som har haft det bra så är det mestadels pga sina kära kollegor som är generellt snälla mot varandra, och det drar företaget nytta av.

Till den som älskar sin vardag, tänk dig för ordentligt innan du börjar på företaget och lägger din tid där till ingen nytta!
  mindre
Fördelar
Bonus
Nackdelar
Bara stress och aldrig nöjda chefer
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 11Nej 3Rapportera
Rolig och stressigt miljö
Säljare (Tidigare anställd) –  Malmö26 april 2018
Det är extremt stressigt mestadels av veckorna.
Jag har vuxit som människa att veta vad kunder behöver och kunna fastställa deras behov.
Ingen solid ledning, mycket bollande.
Gällande kollegorna så lever dem av kollega andan och försöker verkligen hjälpa varandra pga tidsbrist.
Svåraste delen av jobbet är deadlines som planeras uselt.
Bästa perioden av jobbet då man får hålla på med att fixa och organisera på den lilla tid man får över.
Fördelar
Förmåner
Nackdelar
Extremt stressigt miljö och deadlines underbemannade.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 7Rapportera
Kreativ arbetsplats
Butikschef (Tidigare anställd) –  Göteborg28 mars 2018
Högt tempo. Mycket att göra. Starkt koncept. Många kampanjer.
Fördelar
Stark vikänsla
Nackdelar
Små butiker
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 3Rapportera
Stressigt och lärorikt
Medarbetare (Tidigare anställd) –  Stockholm19 mars 2018
Arbetade på alla platser i butiken och på lagret. Vi bytte chef ett par gånger som det brukar vara inom handels varpå kulturen ändras hela tiden och det blir lite omtumlande. Kassasystemet var värdelöst och man tvingades logga in flera gånger för att bekräfta att det inte var någon annan.
Jättesvårt att få bonus, enkelt att få ansvar då folk slutar titt som tätt, kunderna var blandade i svårighetsgrad, ont i fötterna, viktnedgång pga långa dagar, ibland väldigt underbemannat.
Jobbet var kul ofta då det var omväxlande men väldigt påfrestande att vara på lager och sälja.
Fördelar
Rabatt 20% på varorna
Nackdelar
Stressigt och ouppskattat
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 16NejRapportera
Arbetsplatskultur
Dålig arbetsmiljö, ledning samt arbetarkultur
Försäljare (Tidigare anställd) –  Linköping17 mars 2018
Arbetsmiljön tär på kroppen på ett sätt om inte kan vara okej. Stor press och negativa inspel samt påtryckningar från ledning och kollegor. Får aldrig beröm för något bra utan endast negativa kommentarer. Vad man än gör är man aldrig bra nog och det får man höra främst från en kollega som själv tagit på sig ledarrollen. Jag spenderade en sommar där och jag vill aldrig tillbaka dit. Jag slet ut mig och mådde dåligt på denna arbetsplats. Jag uppmuntrades även till ett säljbetende som enligt mig inte är okej då jag anser att man ska lämna kunden ifred om hen säger det. Men chefen pushade hårt för vad jag anser är överdriven och otroligt jobbig försäljning. Som kund hade jag inte uppskattat den typen av försäljning som uppmuntrades. Jag fick mycket bra respons av kund när jag sålde på mitt sätt.
Fördelar
Lönen
Nackdelar
Arbetsmiljön, kollegor, ledning
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Produktiv och trevlig miljö.
hösten- JYSK Nova lund (praktik) (Tidigare anställd) –  Lund7 mars 2018
Jag praktiserade bara där. Jag var inte anställd men det var ändo en lärorik upplevelse.
Fördelar
Gratislucher
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 3Rapportera
Stresstålig och utmaningar
Logistik och lageransvarig (Nuvarande anställd) –  Malmö21 februari 2018
Kommer på morgonen och kollar på datorn om det finns onlinebeställningar och packar dem först. Efter dammsugare vi hela butiken, fyller opp med varor, gör butiken färdig för öppning. Efter öppning tar vi hand om kunder och jag levererar alla möbler från lagret som jag kan utantill. Jag har lärt mig högt tempo, att hantera olika typer av kunder. I Danmark fick vi nya lokaler och jag bestämde hur vi på effektivaste sätt skulle nyttja lagret.
Ledning: bra kommunikation. Utmaningen på jobbet är stress.
Bästa delen: träffa olika människor och kunna hjälpa till, använda huvudet för att lösa olika problem.
Fördelar
Rabatt på varor
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 7Rapportera
bra arbetsmiljö
Säljare (Nuvarande anställd) –  Skåne Län25 januari 2018
Jobbar man för Jysk kan man alltid ha en god chans att arbeta sig uppåt om man vill. Dagarna ser aldrig likadana ut
Fördelar
en dag är aldrig lik den andra
Nackdelar
finns inga
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 15Rapportera
De var väldigt dåligt
Montör (Tidigare anställd) –  Huskvarna15 januari 2018
Chefen kom sent och sa att jag skulle få jobbet men helt plötsligt så ändrade hon på sina ord och sa att jag skulle testa på men hon gav mig inte alla materialen för att bygga produkten som hon bad om.
Fördelar
snäll personal
Nackdelar
chefen, kontraketet och även avtalet
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 8Nej 5Rapportera
Rolig men ohållbar situation
Säljare (Tidigare anställd) –  Kassa, SE12 januari 2018
Som vikarie, eller timanställd fick man aldrig vara ledig. Chef ringer när man är ledig. Dåliga ledning. Man får ej möjlighet till inlärning.
Fördelar
inget
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 20Nej 3Rapportera
Arbetsplatskultur
överexploatering av tjänster för att bli "gröna" varje månad
Logistiskansvarig (Tidigare anställd) –  Stockholm19 december 2017
Logistikansvarig på Stockholms största lager inom koncernen

ensam arbetare i lagret. leveranser 4/veckan, som jag tog emot självt. varje leverans var på 28-45 pallar, av tunga möbler. invertering/kontroll av leveransen, samt urplock av leveransen.

att vara själv på denna tjänst var mycket dåligt, skulle behöva vara minst 2-3st på lagret, då det konstant tas emot leveranser som man måste dels registrera in i systemet fort, så säljarna kan sälja och meddela kunder som gjort beställningar, samtidigt som man hade ansvar för utleveranser av möbler o reklamationshantering
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 16Nej 2Rapportera
Arbetsplatskultur
Alltid något att göra på JYSK
Säljare (Tidigare anställd) –  Skövde13 oktober 2017
En typisk arbetsdag på JYSK är att träffa kunder och se till att kunderna får en bra köpupplevelse. Utöver kunderna ska man se till att butiken ser bra och fräsch ut,

Under det året jag har jobbat på JYSK har jag lärt mig att jag är stresstålig och väldigt serviceminded mot kunden, kunden hamnar alltid först. Jag kan även hantera flera situationer samtidigt.

Svåraste med jobbet är att inte ta med sig jobbet hem. JYSK har alltid något att göra som man gärna vill bli klar med, lätt att då ta med sig jobbet hem och fortsätta där.

Kunderna och samarbetet med kollegorna är det bästa, man blir sin egna lilla familj som tar hand om. Det finns så otroligt många olika personligheter, och man kan inget annat än att bli glad när man pratar med kunderna.
Fördelar
Nya spännande personer, roliga produkter att sälja.
Nackdelar
Ibland är det lite för mycket att göra.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 6Rapportera
Rolig arbetsmiljö
Butikssäljare/ administrationansvarig (Tidigare anställd) –  Kungens Kurva6 september 2017
Det är en utmanande miljö med stor kundkrets.
Man får lära sig mycket
Fördelar
Utveckling
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 9Rapportera
Ianspråktagen profil

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos JYSK. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

3,3