Recensioner från anställda på JYSK

Fina kollegor
bra rolig och lärande arbetsplats! högt tempo mycket spännande kundmöten.
Dålig personalpolitik
Vill att man jobbar över gratis hela tiden. Får ej betalt för det. Man lovas mycket men får ingenting.
Fördelar
Nackdelar
Dåliga chefer
Productive
I was working for short term but if I get chance to work with them in a future is very good. Because I like that jobs.
Fördelar
Good
Nackdelar
No
Jysk en mardröm.
Usel arbetsplats med usel ledning. För att ens få använda sin 30 min OBETALDA matrast fick vi ringa in facket tex. Rekommenderar inte att söka arbete där!
Jobba aldrig där
Världens stress man ringer kollegor för leverans om något men dom skiter i att svara chefen svarar inte det ändå dom gör är att sitta framför datorn och skiter fullständigt i sin personal man får se sura kunder man får inte heller lämna kassan ingen personal kommer förbi knappast för se om allt är okej. Många returer dåligt från hygieniskt perspektiv. Man sliter sig och får inget tillbaka alla ogillar varandra alla kollegor är dryga mot varandra. Det ändå man får höra sälj sälj sälj pengar pengar pengar men dom skiter fullständigt i på hur man mår. Är man ledig i 3 dagar så får man bara stanna Max 1-2 dagar pga man måste hjälpa personalbristen själv får man aldrig ta ledighet. Tackar man nej ang om att man inte kan jobba då får man sms under natten ”varför vill du inte jobba? Tycker du inte om ditt jobb? Vill du att vi ändrar din anställning alltid nån slags hot med anställningen. Skit jobb värsta jag vart med om.
Nackdelar
Allt
Jysk i ett nötskal
Antingen kommer man trivas eller inte! Jag trivdes jättebra tills det att jag blev inslängd efter 3 veckors förberedelser att ta över en butik i den mest stressiga perioden! Så ja jag gick in i väggen och detta är typiskt Jysk att slänga in en utan förberedelse!
Ta inte anställning hos Jysk!
Som många nänmer är arbetsbelastningen otroligt hög, du får jobba för 3 personer.
Ledningen är väldigt luddig, har ingen koll och svår att få tag.

Jag la ner min själ i arbetet men fick ingenting tillbaka.

Ett företag med väldigt tydlig hierarki, som chefer och dylikt gärna påminner dig om.

Mycket negativ kritik och ingen positiv feedback.

Du kommer känna dig ouppskattad, för att du är det. Mått riktigt dåligt på jysk, som är väldigt särbehandlande och uteslutande. Du är inte välkommen på event om du inte har en tillsvidare anställning. Under min sista dag på jobbet, kom de inte ens ihåg det. Efter 1,5 som fast anställd.
Fördelar
Nackdelar
Allt
Vad du än gör- jobba inte på Jysk!!!!
Det absolut sämsta och oseriösaste företaget någonsin!! Du får inte betalt för övertid, riktigt dålig arbetsmiljö, du sliter halvt ihjäl dig själv, DU FÅR ALDRIG VARA LEDIG!!!! Du blir inringd hela tiden på dina lediga dagar och tackar du nej så blir dem sura för att dem aldrig har tillräckligt med personal. Samt så lovar dem massa som dem inte håller. Du får aldrig höra något bra du gjort utan endast negativitet. Vad du än gör börja inte jobba på Jysk!!!!!!!!
Jobba 80 timmars veckor så är du snart chef
Jobbade på Jysk i många år på olika tjänster, flest år som butikschef.
Vill du jobba "gratis" övertid i massor och visa framfötterna så går det snabbt att avancera, sedan kan man kanske fundera på varför det alltid finns lediga chefstjänster att avancera till........

Bra på att ge utbildningar, dålig lön även som butikschef, mycket bättre som distriktschef.

Annars väldigt snålt företag när det gäller medarbetarna, julfesten är väl det enda som företaget bjuder på.

Pratar mycket om bonusar men det är som sagt en bonus och inte lön, långt från alla butiker får bonus. Men dom duktiga kan tjäna en hel del på bonus.

Sammanfattning: Vill du jobba och slita halvt ut dig för mindre bra lön men snabbt nå en chefstjänst så är Jysk företaget för dig.
Fördelar
Utbildningar
Nackdelar
Lön & arbetsbelastning
Utvecklande
En arbetsplats där man får växa, lära sig massor med nya saker. Vill man å visar framfötterna så finns det många utbildningar. Tydliga vägar hur man kan utvecklas å karriär stegen är grym. Ett expanderande företag där tiden inte står stilla någon gång å underbara kollegor som alltid finns där å stöttar.
Fördelar
Bonussystemet
Nackdelar
Finns inga
Bra arbetsmiljö
Bra arbetsmiljö, Bästa chefen jag har träffat, trevlig personal. Bra arbetstider nära till de flesta varuhus. Väldigt bra plats.
Fördelar
Nära till Jysk
Jobba inte på Jysk!
Om man gillar att jobba gratis och att inte få någon övertidsersättning så är Jysk rätt plats för dig. Här får man jobba över flera timmar och sent på kvällarna utan lön.

Cheferna är psykopater som ljuger och trakasserar sina anställda och distriktscheferna vill inte de anställdas bästa. Man får ingen positiv feedback utan här kör de enbart på negativ kritik. Cheferna skäller även ut sina anställda framför kund och ifrågasätter ens kunskaper inför kunderna.

Om man skadar sig på arbetsplatsen så görs det ingen skadeanmälan.

Arbetsmiljön är väldigt dålig överlag, då man klättrar högt upp på lagret utan skyddsutrustning.

Samt är det dåligt betalt!
Fördelar
Inget
Nackdelar
Ingen övertidsersättning, dålig ledning, mobbing/trakasserier, dålig upplärning
Rolig arbets miljö och kontakta med folk
Det finns olika svdelnigar i våran butik som jag har jobbat med och kassa också lärde mig så snabbt. Jag är ansvar för en av de avdelningar, svåraste del är lager som finns där.
Roligt och fysiskt krävande
Effektivt arbete och fysiskt krävande med många tunga lyft m.m.
Rolig arbets plats
Den är jätte bra företag och finns många männsikor som de kom från olika landet. Så jag tycker om det.
Fördelar
Grattis frukost
llllllllllllll
llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
Fördelar
llllllllllllllllll
Nackdelar
llllllllllllllllll
rolig rbetsmiljö
Att jobba på jysk är roligt man lär sig mycket . man får träffa nya människor , och det är intressnt
Utvecklade arbete med variation
Ett konceptstyrt företag med goda värderingar.
Ett arbete med goda utvecklingsmöjligheter om du visar att du vill
Fördelar
Utvecklingsmöjligheter, Variation
Nackdelar
Arbetsbelastning
Gemenskap och möjlighet till utveckling
Gemenskap och hälsosamt arbetsmiljö.Bra ledning. Möjlighet till utveckling.
Fördelar
Bonus
Nackdelar
Ojämnt arbetsbörda
Helt okej arbetsplats!
Trevliga kollegor. Lite kaosartade system. Skulle behöva "ryckas upp". Inte minst för alla kunder som ständigt får fel/trasiga varor.
Fick lära mig mycket
Fick göra ett inlednings prov om företaget. Därefter städade jag en tid där men allt efter tiden gick fick jag nya uppdrag. Fick delta på ett helt annat sett. Kände mig som en anställd. Jag fick lära mig om hur man inventerat och även hjälpa till med att byta ut varor till ny säsong. Dem byte även ut till digitalt pris system så fick kännedom hur det fungerade med. Skulle vara med på en middag med bowling men kunde då inte komma för jag vara sjuk. Men trivdes jätte bra där.
Fördelar
Kände sig som en anställd och fick delta i evenemang
Nackdelar
Fick inte jobba med kassan