Recensioner från anställda på Jula

Hittade 7 recensioner som matchade sökningen Visa alla 8 recensioner
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Omväxlande. Kul. Lärorikt.
Butiksarbetare, praktik (Tidigare anställd) –  Väla9 december 2019
Intressant livserfarenhet. Omväxlande jobb både i tid och arbetsuppgifter. Roliga kundkontakter. Passar mig som gärna vill vara problemlösare. Tyvärr mycket osäker framtid på grund av hård konkurrens och pressade marginaler. Mycket toppstyrd kedja där man har svårt att ta tillvara erfarenheter från golvet.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Rolig arbetsmiljö
Butikssäljare (Tidigare anställd) –  Örebro11 oktober 2018
Älskade arbetsmiljön, kollegorna var väldigt välkomnande
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 2Rapportera
Rolig arbetsmiljö, bra medarbetare
Butiksmedarbetare (Nuvarande anställd) –  Karlstad7 augusti 2018
Varuplock, kassa, info.
Kundkontakt
Bra arbetskamrater.
Vissa dagar tidsbrist
goa arbetskollegor
Fördelar
Personalrabatt
Nackdelar
Vissa dagar tidsbrist
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6Nej 6Rapportera
Nöjd på Jula
Praktik (Tidigare anställd) –  Eskilstuna6 mars 2018
Mina arbetsuppgifter består av upplock hantering av material, hålla snyggt och rent i butiken och truckkörning .
Ledning är väldigt positiv och snälla.
,min svåraste delen är att minnas produkter namn, men min bästa delen är atta jag har direkt komunikation med kunder,och bra arbetsmiljö .
Fördelar
Fika och frukt
Nackdelar
Inget
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 8Rapportera
Arbetsplatskultur
En trivsam och rolig arbetsmiljö
Praktik (Tidigare anställd) –  Arninge16 juli 2017
Jula var en väldigt rolig och trivsam arbetsplats där man hade underbara arbetskollegor som man trivdes med och dessutom så är jula så stort så det är mer personal så man är med inte bara samma personer varje dag och det tyckte jag var bra.

Ledningen
där var väldigt bra alla butiks chefer i företaget håller kontakt med varandra och när en butik har för lite personal så skickas en person till dem som har för lite personal vilket tycker jag är vädligt bra strategi.

en arbetsdag var så här:
först beroende på om man jobbar på morgonen eller på dagen eller båda för att på jula så får man så mycket varor så vi börjar arbeta 06:00 - 20:00 ( öppningstid: 10:00) så då har jula splittrat ut personalen så att vissa jobbar bara på morgonen och vissa får såvmorgon och andra jobbar dem hela tids punkten morgon till kväll.

Från 06:00 - 09:25 så plockar jula upp alla nua varor ut i butiken beroende på hur mycket jula har fått så kan det antingen ta till öppningstid eller hela dagen för att jula satsar på att få hur mycket varor som helst alltså dem ska alltid ha varor ute i butiken och inte på lagret.

Från 09- 25 10: 00 Så är det morgonmötet där vi snackar lite och äter fika men det främsta så pratar vi om vad som ska göras under dagen och ibland så får in nya varor som vi inte har haft så då under den här tiden så studerar jula om varan så att dem kan ge ettt bra svar till kunden om kunden frågar om varan. Man ska oftast bli klar med mötet en kvart innan öppningstid för att kunna städa lite i butiken innan kunderna kommer.

Från 10: 00 - 12: 00 nu börja den dagliga arbetstiden
  mer... där alla andra arbetsuppgifter kommer in i bilden vilket menas att nu finns det kunder i butiken. Så nu så främst ska man se till att all nya varor som har kommit är ute i butiken och om det är klart så ska man gå och sälja varor och stå i kassan men också se till att det är fräst i butiken bland annat se till att kunderna kan hitta varorna och att se till att det är städat.

12: 00 - 13: 00 var det min lunchtid det menas att alla har olika lunchtider beroende på när man börjar jobba. alla har en timme lunchtid.

Resten av dagen: så fortsätter man med det man har gjort innan och kollar om det finns mer och göra.
(DET FINNS ALLTID NÅGOT ATT GÖRA PÅ JULA KOLLA BARA HUR BUTIKEN SER UT!)

Extrauppgifter: bla lagerplacering via PDA, städning, montering av skylt ex, utskrivning av skyltar, stå vid informationsdisken ( det ställe där folk kommer för att lämmna tillbaka varor) och hjälpa kunder.

Det jag har lärt mig
är att man måste inte alltid var nära kunden jag täkte så för att tidigare har jag jobbat på en servicinriktad sport butik där man till 100% hjälper kunder på grund av det finns inget annat att göra. Jag lärde mig också hur man lagerplacerar med en PDA. Jag lärde mig hur man monterar många saker.

Den svåraste delen av jobbet
för mig var att montera för att det kändes som jag var väldigt långsam på montera men jag lyckades till slut få ihop sakerna jag monterade.

Den bärsta delen av jobbet
var att det finns alltid något att göra så man har aldrig en anledning att säga att man är klar för att det är en stor butik med många arbetsuppgifter och det gillar jag.
  mindre
Fördelar
Nära buss statonen, man behöver inte köpa arbetskläder och verktyg som man använder på arbetsplatsen, nära till glass.
Nackdelar
Det tar lång tid att byta om.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 14Nej 7Rapportera
Good place to work
Cashier (Tidigare anställd) –  Malmö23 maj 2017
The salary is good, especially on weekends. You will be working with a lot of young social people and so the vibe at the workplace is fun and relaxed.
Fördelar
Free snacks, free christmas dinner
Nackdelar
Not enough hours
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7Nej 12Rapportera

Se fler Jula recensioner

Verifiera denna företagssida

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Jula. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

4,4