Jollyroom

Recensioner från anställda på Jollyroom

Ingen lojalitet
Dom utnyttjar din kunskap, för att sedan köra över dig.
Finns ingen struktur bland cheferna/ledarna. Dom lovar saker, dom ej håller. Exempelvis fast anställning. Som man har kunnat läsa i GP.

Mycket favorisering, prat bakom ryggen osv.

Man kan undra om det är vuxna människor eller tonåringar som arbetar på detta företag?!

Allt köps in billigt, och det saknas servicemind..
Otroligt givande
Utmanande
Givande

Högt tempo

Stora möjligheter för individen
Trivsamt extrajobb
bra extrajobb medan jag pluggade. trivdes. snäll chef och härliga kollegor.
Dåliga arbetskamrater och lön.
Sök ej efter detta jobb! Dom utnyttjar dig bara och slänger ut dig innan du får heltid hos dom. Lönen e absolut skit och var förvånad att man ens fick sån slags lön för jobbet man gör.

Många unga folk som visar ej någon slags respekt och hade oftast folk som ville bråka med andra och smyg rasister runt om dig.

Det ÄNDA bra var fredags myset.. allt annat är skit. Arbetsledarna slänger på arbete åt dig och hjälper ALDRIG med något. Skit personal som sitter på stolen hela dagen och chefar runt folk. Mycket arbete för sån lite lön.. om du får chansen för kväll då kan du tjäna ihop en riktigt bra lön men 90% av tiden håll dig borta från företaget!!
Som att flyttas tillbaka till 1930talets arbetskultur med inget att säga till om
Jollyroom är det mest ostrukturerade företag jag någonsin varit på och upplevt. Hur dom väljer ledarskap är för mig en gåta verkar vara fingret i luften och hoppas på det bästa vilket resulterar i totalt katastrofal arbetsmiljö där arbetstagaren har noll rättigheter.
Exempel:

klockas av teamleader när man går på toaletten och får tillsägelse efter mer än fem minuter.

Teamleader följer efter hack i häl på 4 personer när dom skall städa lagret I TRE TIMMAR.

Hot om våld från arbetskamrater vid flera tillfällen och teamleaders och platschef placerar då om personen som utsatts för hoten istället för att ta hand om personerna som utalar hoten.

Extremt lågt i tak säger du nåt som inte passar så får du bestraffningar exempelvis tunga arbetsuppgifter eller blir "utlånad" till dom andra lagerbyggnaderna.

Arbetstryggheten är lika med Noll. Varje år säger dom upp alla som inte har fast kontrakt vid jul/nyår och tar sedan in dom som är kvar som rena tim vikarier igen på endags varsel. för att spara pengar....

Referenser kan vara mycket svårt att få då som jag som haft 5 olika teamleaders och 2 olika platschefer på 8 månader.... blir ju rätt svårt att få en bra kontakt med den rotationen.

Dom blåljuger i arbetsannonserna där dom söker truckförare! Det finns det redan alldeles för många som är duktiga på och dom sätter dig därför på andra uppgifter och säger att det är tillsvidare. Någon truck blir det inte!

Du är inte värd mer än du presterar idag. Gör du en rekord dag så får du i bästa fall beröm (näst intill aldrig) och dagen efter får du skäll för att du inte presterar med
 - mer...
Fördelar
Gratis frukt
Nackdelar
Absolut fruktansvärd arbetsplats utan några som helts utvecklingsmöjligheter
Bra jobb
Jag tycker att det har varit bra att arbeta på Jollyroom. Jag har trivts med bra kollegor, bra teamlead, bra arbetstider. Det händer mkt vilket är kul. Mindre bra är långsiktigheten, men har blivit bättre.
rolig arbetsplats
härligt jobb men härliga kollegor, bra arbetsmiljö
Bryter mot alla lagar
Arbetade i deras showroom. Inte nog med att vi var väldigt underbemanande skulle vi även jobba på lagret, vi var bla tvungna att lyfta studsmattor på 100 kg för hand. Detta gjorde vi med ett kontrakt som TJÄNSTEMAN och 101kr/h, utan skyddsutrustning.

Vi fick turas om att arbeta i kasseringen där vi i ca 2h och kastade bla tunga elbilar/garderober över en container med en höjd på 170cm.

Vår arbetstid var 9-18:00. Showroomet stängde 18:00 vilket resulterade i ca 15-30 minuter övertid varje dag. Första 4 månaderna var denna övertiden inte inräknat i lönen och resulterade i ett stort bortfall i lön.

Under vintern jobbade vi i 10 grader. (Vi tävlade om vilka som fick ha den tjockaste arbetsjackan, då de endast fanns två). På sommaren låg temperaturen på minst 28 grader. Vi bad vår teamleader, chef och HR om en fläkt vid flertal tillfällen men fick till svar att de "ska se vad de kan ordna". Vi fick ingen fläkt av arbetsgivaren utan det resulterade i att vi på eget initiativ köpte en fläkt för våra egna pengar, för att inte svimma av värmen i kassan.

Inför en stor rea blev vi inkallade två helgdagar, vi blev då lovade 100 % OB. Istället fick vi runt 24kr i OB.

Kassan var på ett betong golv och alla hade ständigt ont i ryggen av det hårda underlaget.

Alla teamleders och chefer behandlande en dåligt och vi fick ständigt ta emot påhopp.

Under arbetsdagen kunde vi bli tillsagda att gå ut och plocka fimpar, blöjor och annat skräp från parkeringen.
Rolig arbetsplats med utvecklingsmöjligheter
Jag jobbade på Jollyroom under tre år och jag har lärt mig otroligt mycket. Högt tempo, bra chefer och grymma kollegor. Började som assistent och slutade som mer specialist. Här kan du växa!
Fördelar
Utvecklingsmöjligheter
Nackdelar
Högt tempo som inte passar alla
Har aldrig varit med om sämre arbetsgivare tidigare!
Som många andra skriver blir du utnyttjat på denna arbetsplatsen.

Dom drar ned dig, du är bara en förbrukningsvara i deras ögon.

Snälla, funderar du på att ta ett jobb på Jollyroom, INTE TA JOBBET!!!! Dom ger inte goda referanser till NÅGON.

Gör oss alla en tjänst, hitta ett annat jobb där du kanske kan behandlas som en människa.

Cheferna lyssnar inte på sina anställda och arbetsmiljön är dålig på dom allra flesta avdelingarna. Problemet ligger absolut inte med kollegorna, problemet ligger hos cheferna!!
Fördelar
Bra kollegor
Nackdelar
ABSOLUT ALLT ANNAT, nästan alla chefer måste bytas ut för att det ska finnas något hopp
Nej.
Jobba verkligen inte hos Jollyroom. Dom bryter mot svenska lagar, ex. falska reor och dom är otroligt luriga av sig, ex. säger på hemsidan att det är 2-4 dagars leveranstid medan det ALLTID tar längre tid, PostNords leveranser tar 2-4 dagar, men att påbörja ens beställning tar runt 1-7 dagar.

När jag började hos Jollyroom så började jag på en timanställning, där jag blev lovad på telefon att jag skulle få jobba minst 3 dagar i veckan. Går på intervju, får jobbet och går på kontraktskrivning, där jag dumt nog inte kollade noga igenom papperna helt då vi var 3 pers på kontraktskrivning och det kändes mindre som man skulle läsa igenom och mer som man skulle skriva på så snabbt som möjligt (när jag har varit på gruppkontraktskrivningar senare så har man fått läsa i lugn och ro). Iallafall, dum som jag va skrev jag på utan att extra kolla, och där stod det nu att jag nu va anställd efter behov och att alla muntliga löften som hade gjorts innan var ogiltiga, lite sketchy att dom lovar grejer om jobbet för att sedan skriva i kontraktet att det inte gäller.

Iallafall jobbade på, fick sedan från ingenstans sms om att det var fullt, så jag kunde inte jobba. Fick jobba en dag den veckan, chefen ville prata med mig och hon sa att hade fått flera klagomål av personal pga en sjukdom som jag har. Vilket, dom jag faktiskt satt med hade inte ens tänkt på och det var inget som påverkade arbetet. Är dock otroligt säker på vilka som klagade till chefen, då jag började få bitchblickar från handledarna. Sedan så fick jag ett sms dagligen om att det inte fanns några pass och jag fick inte
 - mer...
Fördelar
Gött med kontor och gratis kaffe.
Nackdelar
Som rena högstadiet där
Great job
A great job with a steady income. A serious company with great staff, good teamspirit. Clean, structured, great management. If there ever was a problem you just talked to your team leader and we figured it out together. No hierarchy, team leaders and new people were equal.
Fördelar
Great supervisor and management
Nackdelar
Far away from home
Sämsta arbetsplatsen, börja inte arbeta där!
Marknadsavdelning = Dålig arbetsmiljö/ledarskap (fanns ej något ledarskap) extremt låg lön osv. Chefer som tillåter samt själv pratar bakom ryggen (tillbaks på högstadienivå).

Dem anställer endast yngre personer och hoppas förmodligen på att dessa ska acceptera dessa dåliga arbetsförhållanden. Skulle inte rekommendera att någon börjar arbeta här!
Fördelar
Inget
Nackdelar
Dålig kollektivtrafik
Härliga medarbetare
Sköna medarbetare, lätt att få hjälp av varandra och skapar en väldigt härlig miljö.
Nackdelar
Endast upplärning 3dagar
Lika dåligt som de andra recensionerna säger.
Jag blev också utkastad, efter 5 månaders anställning med löfte om fast anställning. Vi hade alla t.o.m. fått lämna in fullständiga ansökningar om vilken avdelning vi ville fortsätta på, om någon vecka. Och sedan plötsligt en dag fick jag och 95% av alla mina kollegor en uppsägning via sms, 1 timme innan arbetsdagen var slut.

De vill verkligen spara in på allt, t.ex. fick vi jobba utan väsentliga verktyg och arbets-material i flera månader. Vi fick skapa dessa själva istället och fick ofta skäll, det var väldigt sällan team-leaderna gav komplimanger. Det var ofta vecka efter vecka att de berätta varje morgon hur dåliga vi var och att vi inte behövde komma dit om vi inte ville prestera vårt allra bästa.

Detta drog ner arbetsmoralen i golvet..
Fördelar
Jag hade nära till jobbet
Nackdelar
Allt annat
Jobba inte på Jollyroom om du inte måste
Det går MÅNGA rykten om Jollyroom som arbetsgivare och dessa stämmer. Det är ett riktigt skitföretag som jobbar med bluffreor och säljer billigt kinaskräp för dyra pengar. Jobba inte här om du inte måste. Du får en otrygg anställning, så dålig lön att folk tror att du skämtar och du kommer jobba för ett företag som gör världen lite sämre :)
Fördelar
Det finns gratis frukt!
Nackdelar
I stort sett allt förutom frukten.
Jobba aldrig på Jollyroom!
Över 50st av oss anställda fick sparken helt oväntat efter att ha fått tilllovat fasta tjänster. Fick gå samma dag som besked. Folk som hade jobbat där mer än 1 år och verkligen duktiga arbetare bara kastades ut. Medans andra som bara har jobbat där i tre månader fick en fast anställning.

Lurade alla tim anställda med falska försäkringar om jobb, sedan kastade dem ut dem med ett sms om att dem är sparkade.

Dålig admin av personal, ger ut ingen information om något till sina anställa, skyller att på facket som är dem enda som gör något åt det.

Extremt dåligt betalt på kundservice och butik, samt ger inga löneförhöjningar för personer som har jobba länge och förtjänar det.

Skit helt enkelt
Fördelar
Fredags fika som ibland var en chokladboll
Nackdelar
Allt förutom fikat
Trävliga och hjälpsamma arbets kolegar
Bra på hjälpa till och vara nära till hjälp där det behövs.
Rolig arbetsmiljö
Skulle aldrig välja att jobba på jollyroom igen. Dålig lön ( har dock blivit bättre på returavdelningen) dåligt ledarskap och en vd som vill tjäna så mycket pengar som möjligt. Det roliga var att jobba med ett ungt team. Men nej skulle ej rekommendera att jobba där.
Sammanfattning- Jollyroom
Bra trevlig öppen arbvetsplats, med focus på leksaksindustirn och barn. Butik online, ute på lager samt truckkrning, packning, lossning, intaget gods, mm. Stor arbetsplats trevlig kollegor, bra arbetsledare vid lagret. Struktur och ordning, är A-o. Övertid vid högssonger. En arbetsplats där man trivs på och utvecklas längs vägen i yrket.
Fördelar
Bra arbetsmiljö
Nackdelar
Industriområdet
..................
Cheferna var snälla.Kolegerna ocxå.
Jag mäste gjört att ta hand om 4 stora byggnaden som blev lite jobigt.
Fördelar
kaffe, frukt, fika på fredagarna
Nackdelar
finns mycket
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Jollyroom. Vår community är redo att svara.
2,8
2,6