Jönköpings kommun

Jönköpings kommun – recensioner om Lön och förmåner

Bättre hälsofrämjande arbete för anställda är det behov av. Både fysisk o psykisk hälsa. Bättre kläder. Att få arbetsskor som andra företag står för, åt arbetstagaren.
Fördelar
Bra nära chef.
Nackdelar
Är tyvärr inte så attraktivt att söka, det behövs bättre lön, struktur.
Förmåner flex, sommartid, fler semesterdagar, föräldrapenningtillägg.
Det är en rolig miljö och man får möta många olika människor. Man får lärar sig att ta egna initiativ och eget ansvar. Man får lära sig mycket av dom äldre som vi hjälper och hur man ska bemöta olika människor.
Fördelar
Möta olika sorters människor
Nackdelar
Dålig lön och schema.
jobba och har roligt med kompisarna och vankna tidigt på morgonen och sedan tjäna lite pengar
typisk arbetsdag jag lärde mig svenska språket med svensk eleverna. ingen ledning- några människa rasist. några är ögonsjuka för bättre människa och bättre kunskap. svaraste är deras egna groupper andra kan inte ta med den. Bästa är jag hade jobb- bara men jag har mycket mer att göra, jag kunde inte göra nånting. ingen bättre platform som man kan prova på hans skill, kanske invandrare kan inte bli bättre. därför jag kommer till stockholm.
Fördelar
lön
Nackdelar
kan inte prova mig och min kunskap
Kreativ arbetsmiljö men med för stort antal medarbetare som första linjens chef.
Fördelar
Bra friskvårdsavtal, flextidsavtal
Nackdelar
Politiskt styrd organisation som ibland är inne och petar i detaljnivå
De stöttar inte de som blir sjukskrivna. De ger en skitlön. De låter personalen jobba övertid och anställer inte ny personal för att minska belastningen på de som redan är över belastade.
Arbetet omfattade kontakt med de äldre, samtal, promenader och mycket lyssnade. En hel del praktiskt arbete också som tex. att ge de mat, att hjälpa de gå på toaletten, att ge dem mediciner etc. Det var ett krävande yrke som innebar mycket ansvar då det var ett arbete med människor. Det var samtidigt ett roligt arbete då det innebar mycket kontakt med de äldre som hade många roliga historier att dela med sig av. I mitt yrke inom äldrevården insåg jag hur mycket det betyder/betydde för de äldre att det finns någon som är där och kunde ta hand om dem.
Fördelar
man har de mästa träffar äldre människor-
Nackdelar
man upplever en del stress
Det är var ok senast jag jobbade. Min uppfattning var att de flesta chefer var lyhörda . Lätta att få kontakt med. Svårast att alltid kunna tolka brukarens önskan. Känna sig behövd och uppskattad.
Fördelar
miljö tänk
Nackdelar
inga förmåner som är av stor vikt
Ett spännande och roligt yrke, gäller att sätta gränser så man mår bra. Önskar ett mer tydligare ledarskap.
Fördelar
Gratis kaffe
Nackdelar
Svårt att få ut raster, stressigt
Trivs bra med barn och arbetskamrater. Alltid kul att gå till jobbet!
Fördelar
Gratis lunch
Nackdelar
För många mötenTrivs bra men
En typisk arbetsdag: Antingen trimmar man, rensar rabatter, eller tömmer soptunnor och plockar skräp. Vad jag har lärt mig: Att jobba själv och inte vara beroende av någon annan. Mina arbetskollegor: Väldigt trevliga och bra arbetskollegor. Den svåraste delen av jobbet: När man ska testa på något nytt, självklart roligt men man tänker alltid - klarar jag detta? Den bästa delen av jobbet: Arbetstiderna då man endast jobbar vardagar och ledig på helgerna.
Fördelar
Bra raster
Nackdelar
Ingen gratis lunch
Ingen dg ser likadan ut. Även om man jobbar efter vissa rutiner kan vad som helst hända och man får planera om. Arbetsplatsen kräver flexibilitet och förmågan att kunna läsa av olika situationer som kan uppstå och lösa dessa på ett bra och ansvarsfullt sätt.
Fördelar
Att man jobbar i team.
Nackdelar
Inga stora förmåner
Jag sommarjobbade på Gränna äldreboende i Jönköpings kommun. Ledningen var bra och tydlig på alla fronter. En typisk arbetsdag innehöll väckning, tvättning och delegation av medicin till vårdtagare. Sedan även matning, underhållning och städning av rum.Mina kollegor var väldigt samarbetsvilliga och duktiga.Den svåraste delen av jobbet var att hantera den psykologiska påfrestning att arbeta med dementa äldre.Den bästa delen av jobbet var service-aspekten, att få ge kunderna det de vill ha på ett bra sätt.
Fördelar
näraligande, socialt stimulerande
Nackdelar
psykologiskt påfrestande
Se fler recensioner av Jönköpings kommun