Jönköpings kommun

Jönköpings kommun – recensioner om Ledarskap

Bättre hälsofrämjande arbete för anställda är det behov av. Både fysisk o psykisk hälsa. Bättre kläder. Att få arbetsskor som andra företag står för, åt arbetstagaren.
Fördelar
Bra nära chef.
Nackdelar
Är tyvärr inte så attraktivt att söka, det behövs bättre lön, struktur.
Ett viktigt arbete och stimulerande där man får jobba med människor och göra skillnad. stressig miljö och tyvärr delad tur på helger.
Att arbeta inom vården tror jag inte är något för mig. Jag trivdes med kollegorna men inte med uppgifterna vi var tvugna att göra.
typisk arbetsdag
jag lärde mig svenska språket med svensk eleverna.

ingen ledning- några människa rasist.

några är ögonsjuka för bättre människa och bättre kunskap.

svaraste är deras egna groupper andra kan inte ta med den.

Bästa är jag hade jobb- bara men jag har mycket mer att göra, jag kunde inte göra nånting.
ingen bättre platform som man kan prova på hans skill, kanske invandrare kan inte bli bättre.
därför jag kommer till stockholm.
Fördelar
lön
Nackdelar
kan inte prova mig och min kunskap
Kreativ arbetsmiljö men med för stort antal medarbetare som första linjens chef.
Fördelar
Bra friskvårdsavtal, flextidsavtal
Nackdelar
Politiskt styrd organisation som ibland är inne och petar i detaljnivå
Söker Ni ambitiös, social och engagerad ung kvinna som montör/packnings arbetare!

Hej

Mitt namn är Rawaa och jag är 29 år, har jobba på Finbil i Jönköping ca 1 år, där tog jag emot kunder och hjälpte till med kontors arbete mm. Lärde mig att vara social och serviceinriktad person. Även jag har jobbat ca 1 år inom Jönköpings kommun som vikarie barnvårdare.

Eftersom jag är händig person, söker jobb som montör/packning. Som person är jag tålmodig och stresstålig, är social och bra på att kommunicera med kunder. Till mina starka sidor hör att jag har humor och har lätt för att samarbeta med människor från olika kulturer.

På fritiden lyssnar jag gärna på musik. Träning för mig är en livsstil, jag brukar ta långa promenader för att hålla mig igång, se på TV, läsa böcker och umgås med min familj och vänner.

Jag ser fram emot ett personligt möte där jag kan berätta mer om mig själv och få höra mer om er verksamhet.

Med vänliga hälsningar

Rawaa Abudi
Nackdelar
De stöttar inte de som blir sjukskrivna. De ger en skitlön. De låter personalen jobba övertid och anställer inte ny personal för att minska belastningen på de som redan är över belastade.
Arbetet omfattade kontakt med de äldre, samtal, promenader och mycket lyssnade.
En hel del praktiskt arbete också som tex. att ge de mat, att hjälpa de gå på toaletten, att ge dem mediciner etc.

Det var ett krävande yrke som innebar mycket ansvar då det var ett arbete med människor.

Det var samtidigt ett roligt arbete då det innebar mycket kontakt med de äldre som hade många roliga historier att dela med sig av. I mitt yrke inom äldrevården insåg jag hur mycket det betyder/betydde för de äldre att det finns någon som är där och kunde ta hand om dem.
Fördelar
man har de mästa träffar äldre människor-
Nackdelar
man upplever en del stress
Det är var ok senast jag jobbade. Min uppfattning var att de flesta chefer var lyhörda . Lätta att få kontakt med. Svårast att alltid kunna tolka brukarens önskan. Känna sig behövd och uppskattad.
Fördelar
miljö tänk
Nackdelar
inga förmåner som är av stor vikt
Ett spännande och roligt yrke, gäller att sätta gränser så man mår bra. Önskar ett mer tydligare ledarskap.
Fördelar
Gratis kaffe
Nackdelar
Svårt att få ut raster, stressigt
Jag börjar alltid 08.00. Börjar då i skola åk1. Där hjälper jag en kille från Eritrea. På em är jag på en avdelning, där har vi 75 inskrivna barn, åldrar åk 4-åk 5.
Arbetet på Jönköpings kommun har varit under goda arbetsförhållanden och med trevliga chefer och arbetskollegor. Jag har trivts väldigt bra. En nackdel är att det är svårt att få kontakt med chefer och brist på support/kontakt från/med personalansvarig.
Fördelar
Tryggt, bra arbetsförhållanden
Nackdelar
Dålig support från chefer
Bra, utvecklande.'
Man litar på sin personal och man får det stödet man behöver
Ingen dg ser likadan ut. Även om man jobbar efter vissa rutiner kan vad som helst hända och man får planera om. Arbetsplatsen kräver flexibilitet och förmågan att kunna läsa av olika situationer som kan uppstå och lösa dessa på ett bra och ansvarsfullt sätt.
Fördelar
Att man jobbar i team.
Nackdelar
Inga stora förmåner
Jag sommarjobbade på Gränna äldreboende i Jönköpings kommun. Ledningen var bra och tydlig på alla fronter. En typisk arbetsdag innehöll väckning, tvättning och delegation av medicin till vårdtagare. Sedan även matning, underhållning och städning av rum.
Mina kollegor var väldigt samarbetsvilliga och duktiga.

Den svåraste delen av jobbet var att hantera den psykologiska påfrestning att arbeta med dementa äldre.

Den bästa delen av jobbet var service-aspekten, att få ge kunderna det de vill ha på ett bra sätt.
Fördelar
näraligande, socialt stimulerande
Nackdelar
psykologiskt påfrestande
Se fler recensioner av Jönköpings kommun
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Jönköpings kommun. Vår community är redo att svara.
3,6
3,4
2,9
3,2
3,4
Jönköpings kommun recensioner per plats