Ipsos

Recensioner från anställda på Ipsos

Hittade 8 recensioner som matchade sökningenVisa alla 761 recensioner

Prduktiv arbetsmiljö

Har jobbat i tre år och fortsätter vara aktiv hos IPSOS AB. Detta är min recension om IPSOS AB.

Av vissa supersuget blir man

Mitt första intryck var hemskt men behövde verkligen pengarna. Jag var uppriktigt ledsen. Vid min första inringning för att testa min telefon fick jag inte ens ett hej. Utan en väldigt otrevlig kille som bara sa knacka på micken och sedan gav mig instruktioner. Det var min första kontakt med dom. Efter det har det endast varit en kontakt via en chatt. Vissa är väldigt korta i sina svar och när man frågar varför dom tar bort tid från min arbetade tid när felet ligger hos dom väljer dom att inte svarar eller hävdar att det inte alls är så även om man kan motbevisa dem. Jag kan inte rekommendera någon att jobba där och letar för fullt efter ett annat extra jobb. När jag hittar det får det bli en vända med facket.

Nackdelar

Dom lurar en på arbetstid

Undvik

Låter som ett bra extraknäcks jobb. Men dom betalar ut fel löner (alldeles för lite) och hävdar att du varit inloggad en kortare period. När du bokar ett pass tex 17-21. Kan det hända att ditt pass tar slut redan vid 18 pga intervjuerna är slut. Då får du inte betalt efter 18. Skojeri företag, ansök inte

Dåliga kunskaper bland arbetsledningen

De har dålig kunskap om hur man placerar rätt person på rätt arbetsuppgifter.Tex om fem olika projekt är igång samtidigt och person 1 är jättebra på projekt 3 och 4 men sämre på projekt 2 sätter de ändå personen på det projekt denne gör sämst och klagar sen.Väldigt ofta är det problem med systemet, då får man sitta och vänta och vara beredd på när det kommer igång igen, det kan ta en hel timme men då får man inte betalat trots att man enligt avtalet har timlön.Ibland kan man få gå hem tidigare, utan lön. Ibland kan man få ett sms precis innan ett pass ska börja att idag blev det inställt utan lön.Man får veta dagen innan om jag får ett pass, max en dag i taget får man pass.Om en person man ringer upp säger att den inte vill delta i intervjun måste man ändå försöka ringa upp den flera gånger för man får inte skriva in att den ville inte delta.De gör en lista där man ser hur många intervjuer man gjort per timme, trots att det inte finns provision alls, det är bara timanställning.De avlyssnar en vilket de naturligtvis ska göra men när de avlyssnar samma person hela arbetspasset flera dagar i rad blir man väldigt stressad.Arbetsledarens favoriter får flest pass istället för den som är duktigast.Jag var intervjuare här i några år och skulle inte rekommendera det till någon.

Givande och rolig arbetsmiljö

Bra och trevliga kollegor. Ett extremt socialt jobb men också kul men vissa tillfällen något slitigt. Ger erfarenheter och en bra insikt för vad som krävs.

Helt okej men dålig ersättning

Lite väl dålig ersättning för arbetet annars bra företag som anställer dom flesta!

Långtråkigt

Sökte extrajobb och hitta då Ipsos. Jobba där knappt en månad då det inte riktigt passa mig och min fritid då arbetstiderna va mellan 16-21.

Acceptabelt arbetsmiljö

Lungt och trevligt. Ett bra sätt för ungdomar att skaffa pengar.

Fördelar

Man jobbar själv

Nackdelar

Man sitter många timmar

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Ipsos. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför Ipsos med

Läs mer om Ipsos på populära orter

• Ipsos
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?