INTERSPORT

Recensioner från anställda på INTERSPORT

Ganska liknande arbetsuppgifter varje dag och med varierande tempo. Som sommarpraktikant fick jag för det mesta stå i lagret och packa upp och larma varor, och beroende på hur många leveranser som hade kommit in så var vissa dagar mer krävande än andra. Ibland fick jag gå ut i butiken och städa/sätta ut varor och en del kundbemötande. Personalen var väldigt trevliga och det märks att de har bra relationer till varandra, men det är också mycket självständigt arbete (jag kunde stå i lagret i flera timmar utan att prata). Det beror nog på vad din främsta uppgift är och varierar nog på olika arbetsplatser men jobbet passar dig som inte har något emot med att ha liknande arbetsuppgifter varje dag, där dagarna inte skiljer sig så mycket från varandra. Alltså inte för dig som behöver variation eller ett jobb som främjar kreativiteten!
I genom att uppfylla kundernas behov till ett sundare och sportigare liv så är min vardag mycket trivsam på InterSport.
Plocka, hänga och larma varor. Stå i kassan.
Lärt mig olika områden inom sport, fått en bra kundkontakt och lärt mig att anpassa mig efter alla olika situationer och kunder.

Svåraste delen är att hela tiden ha ett leende på läpparna oavsett vilken situation man hamnar i.

Bästa delen är att man hela tiden får lära sig nya saker och man är aldrig beredd på hur dagen kan se ut och det är väldigt utmanande.

Det bästa är också när kunder uppskattar en och ger en positiv feedback!
At Intersport i improved my skills of taking responsibility and planning my daily work. I had certain goals set up for me, and I was given the space of creativity to come up with ideas and strategies. I worked in collaboration with the companies behind the hockey/soccer teams, which improved my ability to coordinate with other people. My employment included several different tasks, both in the store and at the office.
Fördelar
Gratis morgonmad, jobkläder, positiv och god energi!
Kort period men under den perioden var det riktigt kul, full fart hela dagen.
Rolig och utvecklande miljö där man verkligen får en känsla av teamsammanhållning.
Fördelar
Gratis utbildningar och mycket kundkontakt
Nackdelar
Inte mycket löneutveckling
På Intersport tas man om hand och lärs upp efter konstens regler, man får snabbt en god kamratskap med kollegor, och butikscheferna ser till genom sitt trevliga sätt och sin vilja att få ihop gruppen att man brinner för intersport, och gör allt för att ge det lilla extra för butiken i form av extra service eller merförsäljning.
Intersport är en väldigt spännande jobb där man får träffa nytt folk hela tiden och har bra personal
En typisk dag på Intersport består av allt från kundbemötande, fotanalyser för att ta fram rätt skor till kunden, uppackning av varor, beställningar, klubb och sportföreningsbeställningar. Sedan är en stor del att göra om det visuella i butiken regelbundet, alltså VM.
Jag har lärt mig vikten av att kunna lite om mycket olika saker. Att ständigt snappa åt sig information om olika sporter och utrustning för att kunna erbjuda kunden det bästa bemötandet. Arbetskollegorna är fantastiska. På Intersport är vi som en liten familj där alla gör sitt yttersta för att alla ska trivas och må bra. Den svåraste delen med jobbet är att det är svårt att kunna allt eftersom sortimentet är så stort och brett men det är samtidigt det som är det bästa med jobbet eftersom det gör att du aldrig tröttnar.
En fantastisk personal och väldigt bra miljö i lokalen. det har varit väldigt bra att jobba på intersport för har lärt mig rätt så mycket inom service, och även fått träffa på väldigt fina kollegor. Jag är en person som brukar passa in i en grupp väldigt enkelt och många har uppskattat att få jobba med mig för jag är den typen som hjälper allt och alla.
Otroligt trevlig personal, kan ha med att hälften är Norrlänningar (stort plus).
Butiksförsäljning. Kassaarbete.
Lagerarbete, uppackning prismärkning mm.
Intersport är en rolig miljö där jag tillhör mest. En plats för alla sport. Är själv sport intresserad. Nya saker jag kunde lära mig vara dag, nya produkter, nya människor. Jag blev bättre på att hur jag anpassade mig för allas viljor och behov. Och för att få de nöjda när de har gått från affären.
Ibland kunde jag inte de produkterna som kunderna frågade efter men då frågade jag mina kollegor och fick hjälp med det direkt.

Att man träffar nya människor och försöker hjälpa dom,
Fördelar
Trevliga kunder
Nackdelar
Långa arbetstider utan raster.
Tom ibland dålig med folk. Hur man möter kunder plocka en vara. Vi hade bra relation mellan mig och mina kollegor. Jag var rätt lite och blyg då vågade inte jag så mycket, det var den svåraste delen för mig. Den bästa som praktikant då fick man alltid rast
Fördelar
Gratis fika
Nackdelar
Långa dagar
Kundservice var roligt.
Roligt att jobba i butik.

Bra kollegor.
Help and great customers, fold and hang clothes. Serving customers at sales counter, including cashing up and paperwork at the start and end of shift.
Giving expert advice to customers on store products.

Helping customers with phone queries

Handling returns and refunds in a professional way.

Making sure products are replaced after sale.

Answering queries from customers.

Ordering products for customers that are currently out of stock.

Keeping aisles clear to maintain health and safety standards.

Within my previous job I dealt with customers who had different needs. This has helped me develop good listening and communication skills meaning that I am able to give excellent customer service.

I enjoy enverything.
En typisk arbetsdag på intersport var att hjälpa kunder, städa, vika kläder. Jag har lärt mig kassan, hur man skulle vika vissa kläder på ett sätt. Mina arbetskollegor var väldigt bra och trevliga. Det svåraste delen av jobbet var att man skulle lära sig vart man kunde hitta alla plagg på alla avledningar, även att hjälpa kunder att berätta om klädesplagget. Den bästa delen av jobbet var nog personalen och att stå i kassan.
lokalerna är hela och rena. bra utrymmen och trevlig personal
Arbetskollegor och sådant välkomnar en i gänget i stort sätt direkt, man blir som en stor familj där ingen tycker illa om någon.
Fördelar
Rabatter
Nackdelar
Inga!
aktiv miljö med mycket varor som ska få plats på liten yta utan att förlora försäljningsvärde. Trevlig personal och bra arbetstider.
Nackdelar
dålig butiksbelysning
En dag började med att man fyllde på i butiken, kollade vad som behövde beställas hem. Man kollade upp om det var några driver eller erbjudande ute. Ibland had eman någon ny arbetskamrat ellre praktikant som skulle skolas in. Den bästa delen med jobbet var att man fick träffa så mycket människor och se till att de gick nöjda därifrån. Samtidigt är det de som är den svåra biten i jobbet också, man ska lyssna efter kundens behov och tillgodose det samtidigt som man vill styra kunden till att ta rätt beslut.
Ledningen var bra och jag hade väldigt bra kontakt med min chef och mina kollegor.
Fördelar
bättre priser på varor
Nackdelar
arbetstiderna
Se fler recensioner av INTERSPORT
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos INTERSPORT. Vår community är redo att svara.
3,6
3,1