INTERSPORT

INTERSPORT – recensioner om Lön och förmåner

I min erfarenhet är ett Intersport ett företag som privilegierar dem som sätter in det hårda arbetet med olika typer av belöningar som är schysta för de arbete du har lagt ner.
Däremot att titta på möjligheter för utveckling när du har tagit dig in förbi grunden är ytterst minimala.
Fördelar
bra arbetsgivare och schysta kompensationsmodeller
Nackdelar
inte mycket utvecklingsmöjligheter
Personalen på lagret hälsade inte på mig på morgonen. Därav slutade jag på denna arbetsplats.
Jag är en lättlärd person jag kan jobba typ med vad som helst
Fördelar
Gratis
Nackdelar
Inge
Det är en väldigt bra och rolig arbetsmiljö alla är snälla och hjälper varandra.
Fördelar
Rabattkod
Nackdelar
Inte så mycket rast
Plocka, hänga och larma varor. Stå i kassan.
Lärt mig olika områden inom sport, fått en bra kundkontakt och lärt mig att anpassa mig efter alla olika situationer och kunder.

Svåraste delen är att hela tiden ha ett leende på läpparna oavsett vilken situation man hamnar i.

Bästa delen är att man hela tiden får lära sig nya saker och man är aldrig beredd på hur dagen kan se ut och det är väldigt utmanande.

Det bästa är också när kunder uppskattar en och ger en positiv feedback!
At Intersport i improved my skills of taking responsibility and planning my daily work. I had certain goals set up for me, and I was given the space of creativity to come up with ideas and strategies. I worked in collaboration with the companies behind the hockey/soccer teams, which improved my ability to coordinate with other people. My employment included several different tasks, both in the store and at the office.
Fördelar
Gratis morgonmad, jobkläder, positiv och god energi!
Rolig och utvecklande miljö där man verkligen får en känsla av teamsammanhållning.
Fördelar
Gratis utbildningar och mycket kundkontakt
Nackdelar
Inte mycket löneutveckling
En typisk dag på Intersport består av allt från kundbemötande, fotanalyser för att ta fram rätt skor till kunden, uppackning av varor, beställningar, klubb och sportföreningsbeställningar. Sedan är en stor del att göra om det visuella i butiken regelbundet, alltså VM.
Jag har lärt mig vikten av att kunna lite om mycket olika saker. Att ständigt snappa åt sig information om olika sporter och utrustning för att kunna erbjuda kunden det bästa bemötandet. Arbetskollegorna är fantastiska. På Intersport är vi som en liten familj där alla gör sitt yttersta för att alla ska trivas och må bra. Den svåraste delen med jobbet är att det är svårt att kunna allt eftersom sortimentet är så stort och brett men det är samtidigt det som är det bästa med jobbet eftersom det gör att du aldrig tröttnar.
Intersport är en rolig miljö där jag tillhör mest. En plats för alla sport. Är själv sport intresserad. Nya saker jag kunde lära mig vara dag, nya produkter, nya människor. Jag blev bättre på att hur jag anpassade mig för allas viljor och behov. Och för att få de nöjda när de har gått från affären.
Ibland kunde jag inte de produkterna som kunderna frågade efter men då frågade jag mina kollegor och fick hjälp med det direkt.

Att man träffar nya människor och försöker hjälpa dom,
Fördelar
Trevliga kunder
Nackdelar
Långa arbetstider utan raster.
Tom ibland dålig med folk. Hur man möter kunder plocka en vara. Vi hade bra relation mellan mig och mina kollegor. Jag var rätt lite och blyg då vågade inte jag så mycket, det var den svåraste delen för mig. Den bästa som praktikant då fick man alltid rast
Fördelar
Gratis fika
Nackdelar
Långa dagar
En typisk arbetsdag på intersport var att hjälpa kunder, städa, vika kläder. Jag har lärt mig kassan, hur man skulle vika vissa kläder på ett sätt. Mina arbetskollegor var väldigt bra och trevliga. Det svåraste delen av jobbet var att man skulle lära sig vart man kunde hitta alla plagg på alla avledningar, även att hjälpa kunder att berätta om klädesplagget. Den bästa delen av jobbet var nog personalen och att stå i kassan.
Se fler recensioner av INTERSPORT