INTERSPORT

INTERSPORT – recensioner om Ledarskap

Ganska liknande arbetsuppgifter varje dag och med varierande tempo. Som sommarpraktikant fick jag för det mesta stå i lagret och packa upp och larma varor, och beroende på hur många leveranser som hade kommit in så var vissa dagar mer krävande än andra. Ibland fick jag gå ut i butiken och städa/sätta ut varor och en del kundbemötande. Personalen var väldigt trevliga och det märks att de har bra relationer till varandra, men det är också mycket självständigt arbete (jag kunde stå i lagret i flera timmar utan att prata). Det beror nog på vad din främsta uppgift är och varierar nog på olika arbetsplatser men jobbet passar dig som inte har något emot med att ha liknande arbetsuppgifter varje dag, där dagarna inte skiljer sig så mycket från varandra. Alltså inte för dig som behöver variation eller ett jobb som främjar kreativiteten!
Bra första jobb där du lär dig prata med människor, det är något man värdesätter högt! Men även noggrannhet och punktlighet! Ett bra första jobb som ger bra rutiner och en hög arbetsmoral för framtida jobb
Personalen på lagret hälsade inte på mig på morgonen. Därav slutade jag på denna arbetsplats.
Har blivit för mycket resultat inriktat. De tänker inte lika mycket på personalen. Utan personal sämre resultat
Fördelar
Personalrabatt
Nackdelar
Dålit ledarskap
Bra samarbete i personalen. Trygg arbetsplats. Bra chef och en trevlig ton inne i butiken.
Fördelar
Trevliga arbetare
Körde truck och skickade ut alla e-handels varor till kunderna.
Fördelar
Roliga kollegor och bra VD
Nackdelar
särbehandling
Att inte bli bemött på samma sätt som alla andra praktikanter är så otroligt respektlöst. Att vid intervjun kalla personen nedvärderande saker och sen inte "komma ihåg" att man sagt det är så oprofessionellt.
Fördelar
Rabatt
Nackdelar
Chefen
Bra personal men med lite föråldrad säljkultur. Känns inte så nyskapande.
Fördelar
Personalrabatt
Nackdelar
Lite föråldrad säljkultur
alla är trevliga och mycket nära med varandra men det är något ytterst skumt med stämningen. Kan vara så att butiksstorleken har en påverkan. Jobbet kan kännas tungt och segt
Fördelar
trevlig personal och bra personalrum
Nackdelar
...
På Intersport tas man om hand och lärs upp efter konstens regler, man får snabbt en god kamratskap med kollegor, och butikscheferna ser till genom sitt trevliga sätt och sin vilja att få ihop gruppen att man brinner för intersport, och gör allt för att ge det lilla extra för butiken i form av extra service eller merförsäljning.
Intersport är en väldigt spännande jobb där man får träffa nytt folk hela tiden och har bra personal
En fantastisk personal och väldigt bra miljö i lokalen. det har varit väldigt bra att jobba på intersport för har lärt mig rätt så mycket inom service, och även fått träffa på väldigt fina kollegor. Jag är en person som brukar passa in i en grupp väldigt enkelt och många har uppskattat att få jobba med mig för jag är den typen som hjälper allt och alla.
Otroligt trevlig personal, kan ha med att hälften är Norrlänningar (stort plus).
En typisk arbetsdag på intersport var att hjälpa kunder, städa, vika kläder. Jag har lärt mig kassan, hur man skulle vika vissa kläder på ett sätt. Mina arbetskollegor var väldigt bra och trevliga. Det svåraste delen av jobbet var att man skulle lära sig vart man kunde hitta alla plagg på alla avledningar, även att hjälpa kunder att berätta om klädesplagget. Den bästa delen av jobbet var nog personalen och att stå i kassan.
lokalerna är hela och rena. bra utrymmen och trevlig personal
aktiv miljö med mycket varor som ska få plats på liten yta utan att förlora försäljningsvärde. Trevlig personal och bra arbetstider.
Nackdelar
dålig butiksbelysning
En dag började med att man fyllde på i butiken, kollade vad som behövde beställas hem. Man kollade upp om det var några driver eller erbjudande ute. Ibland had eman någon ny arbetskamrat ellre praktikant som skulle skolas in. Den bästa delen med jobbet var att man fick träffa så mycket människor och se till att de gick nöjda därifrån. Samtidigt är det de som är den svåra biten i jobbet också, man ska lyssna efter kundens behov och tillgodose det samtidigt som man vill styra kunden till att ta rätt beslut.
Ledningen var bra och jag hade väldigt bra kontakt med min chef och mina kollegor.
Fördelar
bättre priser på varor
Nackdelar
arbetstiderna
Se fler recensioner av INTERSPORT
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos INTERSPORT. Vår community är redo att svara.
3,6
3,1