Internationella Engelska skolan

Internationella Engelska skolan – recensioner om Lön och förmåner

Jag kände att jag lärde mig mycket därifrån. Man fick en god kontakt med personalen. Man lärde sig av sina små misstag då man gjorde om och gjorde rätt. Jag lärde mig hantera stress och press för varje dag som gick och började tycka att jobbet blev roligare och roligare för varje dag.
Fördelar
Gratis lunch
Nackdelar
Finns inga
Jag arbetade på Engelska skolan i Liljeholmen och kände mig aldrig riktigt välkommen i arbetslaget. Vissa lärare var trevliga och öppna men de allra flesta var på sin vakt och bjöd inte in till samtal i till exempel lärarrummet.Många av eleverna är oerhört trotsiga och otrevliga, jag blev flera gånger oprovocerat utsatt för personangrepp - förmodligen för att jag jobbade som vikarie och inte ordinarie lärare. Jag upplevde att jag inte fick tillräckligt med stöd av kollegor för att vilja jobba kvar.
Fördelar
Gratis lunch
Nackdelar
ovälkomnande personal
Staff needs to be valued as individuals rather than a financial liability. Great environment to work in though, but don't get sick...your salary gets deducted for each day you are sick at home!
Fördelar
free luch each day
Nackdelar
no bonus cheque, medical aid, or ssick leave...
En typisk arbetsdag börjar med briefing om veckan, efteråt jobbar jag med olika pedagogiska utredningar, screening, besök i klasser möte med Specialeducationsteam Läxhjälp, Ledningen är förtroendegivande Arbetskollegerna kommer från olika länder till ex.Sydafrika, Kanada, etc. Svåraste var att skriva olika rapporter på engelska (fackspråk) Bästa delen av jobbet. Underbar miljö. trevliga kollegor, hög standard
Fördelar
Gratis luncher
Min erfarenhet för Engelska Skola är mycket positiv. Jag har lärt mig mycket om Lgr11 och svenska skolan system. Nu vet jag vad svenska eleverna behöver för att lära sig i en bra inlärningsmiljö och hur jag måste gradera min undervisning så att de har en positiv och produktiv utbildning. Jag har fått en utmärkt erfarenhet som mentor och har byggt en bra rapport med båda föräldrarna och eleverna.
Fördelar
Grattis lunch.
Se fler recensioner av Internationella Engelska skolan