Recensioner från anställda på Insitepart AB

Bra arbetsmiljö, helt okej arbetstider, bra lön, inte så stressigt
Ett av de äckligaste, vidrigaste och förbannade bemanningsföretag jag någonsin stött på. Skiter fullständigt i sina medarbetare och är väldigt inkompetenta, dåliga, hänsynslösa och oproffsiga, säger man emot så är det över. Finns många översittare såsom driftledare/chef som ser ner på sina medarbetare och behandlar en som skit.
Fördelar
Inget
Nackdelar
Dålig chef/driftledare, Ställer alltid krav, enorm stress både fysiskt och mentalt.
Blev anställd 1 vecka i taget i ett år tills dom bara sa upp mig. Dom gör såhär. För att slippa ge folk fastanställning. I detta företag får man inte heller fastanställning på Insitepart AB, utan deras dotterbolag "ISP solutions".

Klarar du dig bra och golar ner dina kollegor som kanske tar en 2 sekunders bensträcka, då kanske du har fått chans till en fast anställning på ISP solutions AB. Men sakta i backarna nu. Det spelar ingen roll att du kanske nu börjar uppmerksamma deras beteenden och stöttar dina kollegor, nu har du bytt bolag, även fast det du gör är det samma, så din provanställning på 6 månader börjar om. Så du kan alltså som max vara 2 år på Insitepart, sen 6 månader på ISP och sen få sparken utan minsta anledning. Detta är bara om du skött dig bra.

Där jag jobbade såg jag personal som klockade mig och många andra kollegor när vi skulle gå på toaletten / hämta vatten (vilket du självklart har rätt till).
Fördelar
Fick sparken
Nackdelar
Allt
dom har dålig kommunikation med varandra inom företaget. Dom ändrar regler och vad dom sagt hej vilt. Dom har för höga krav på folk som nyss börjat. Man kan inte ifrågasätta dom, då får man skit. Dom är översittare och gör som dom vill. blev uposagd men fick inte veta varför. Ett dåligt företag skulle inte rekommendera någon att jobba där.
Fördelar
Nackdelar
Allt
Min erfarenhet är bra endast sålänge du har uppdraget men det kan man inte räkna med att ha länge om det visar sig inte vara behov, därefter lyckas de se till att du inte har en trygghet med garantilön eller a-kassa oavsett om anledningen är deras fel eller inte, har de gjort ett misstag (som det var mycket av) tar de inte ansvar nödvändigtvis utan man själv får ta konsekvenserna.
De bryr sig inget om arbetarna och är väldigt spydiga! Det var flera gånger jag undrade något och dom skulle återkomma men gjorde aldrig det! Du är en siffra för dom och gör du ett misstag är det över.
Jobb aldrig här. Dom skiter fullständigt i dig och håller dig aldrig om ryggen.
Nackdelar
Otrevliga chefer och dåliga arbetsvillkor
En typisk En typisk arbetsdag, börja med att gå till den avdelning som jag har tilldelats, klocka in och börja med dagens uppgift, den svåraste delen är att jag ibland måste vara på mer än en avdelning på en dag.
det bästa att jag redan känner till uppgifterna i de flesta avdelningarna
värsta företag som jag schefen kränker
folk, använder släng ord i konversationen med arbetstagaren.
Ett bemanningsföretag i mängden, så länge du bara utför ditt arbete och inte behöver ha med dom att göra så är det helt ok. Behöver du kontakta dom är det ganska omöjligt.
Fördelar
Ett jobb
Personligt brev

Jag söker denna tjänst då jag är mycket intresserad av att arbeta hos er. Under den senaste tiden har jag fokuserat på vidareutveckling . Nu är målet att få ett arbete där jag kan använda min kunskap.

Som person är jag ärlig, försiktig, självständig, och bestämd och vill lära mig mer.På min fritid tränar jag gym, spelar basket och träffar mina kompisar.

Jag jobbar sedan 16 år tillbaka på olika yrke. Jag har erfarenhet av olika sorters som butikschef personalen,industri ,person assistant,lagerarbetare,orderplockare ,montering,maskinoperatörer och truck

Genom tidigare erfarenheter och utbildning tillsammans med mina personliga egenskaper tror jag att jag kan göra ett mycket bra jobb.Jag är redo för intervju.
Fördelar
Grattis kaffe och frukost
Nackdelar
Samtalet i telefon
Översittare som plats chef och ser ner på sina medarbetare, man tjänar helt okej, 155kr i timmen, men med tanke på att du måste jobba exakt hela tiden varje minut. Otroligt stressigt. Du får dålig/lite respons från din chef
Nackdelar
Dålig arbetsledning, översittare som Platschef
Officiellt svar från Insitepart AB
29 januari 2019
Hej!

Tack för din feedback, den är mycket viktigt i vårt led att vara en attraktiv arbetsgivare och för att förbättra våra tjänster. Vi kan endast beklaga din dåliga upplevelse med oss. Vid möjlighet får du gärna återkoppla till mig på josip.blazevic@insitepart.se för att vi ska kunna få lite klarhet i din situation samt vad vi kan göra bättre i framtiden.

Vänliga Hälsningar

Josip,

Insitepart AB
Dålig framförhållning vad gäller schemaläggning, fel vid administration av arbetad tid, ledning med dålig insyn av arbetet, anställer fördealktigt individer med nystartsjobb.
Officiellt svar från Insitepart AB
31 januari 2019
Hej!

Tack för din feedback, den är mycket viktig för oss då vi har högt ställda krav på att vara en attraktiv och trygg arbetsgivare. Vi tittar alltid på hur vi kan förbättra våra tjänster och vi kan endast beklaga att du har haft en dålig upplevelse med oss. Om du har möjlighet så är du varmt välkommen att kontakta oss via josip.blazevic@insitepart.se så att vi kan se över din erfarenhet med oss få klarhet i hur det hade kan skötas bättre i framtiden.

Vänliga Hälsningar

Josip,

Insitepart AB
min recension är , jag tycker mycket att jobba på lager och jag har ingen stress att jobba på högt tempo.
Man kunde ha kul samtidigt som man jobbade på produktivt ihop med sina medarbetare. Man hade bra kontakt med sina medarbetare och chefer ifall man ville det.
Jag arbetade i ett lager. Jag gillade det jobbet.Jag packade kostymer och parfymer, jag skannade också koderna.
Kollegor,alla stödjar varandra och alla hjälper alla
Av arbetet har jag lärt mig att arbeta med högt tempo, att göra ett bra och noggrant arbete och att samarbeta med kollegorna.
Fördelar
bra kommunikation mellan arbetsgivare och arbetare
Nackdelar
Stressigt, oordning på arbetsplats
Som plockare i DHL måste man vara noga och ha ett bra tempo. Kunna lösa problem fort och jobba effektivt. Mina arbetskollegor är hjälpsamma och roliga. Det svåra med jobbet är att sortera rätt på pallen annars kan den välta. Det bästa är att tiden går fort när man jobbar.
Fördelar
Musik
Nackdelar
Rast