Indiska

Recensioner från anställda på Indiska

Under min tid på Indiska såg jag till att kunden kände sig välkommen, inspirerad och fick bästa möjliga hjälp under sin vistelse i butiken. Jag hanterade även kassan, samt iordningställande och hantering av varor, både på lagret och i butiken. I mina arbetsuppgifter ingick även att styla skyltfönster och det visuella i butiken, så som skyltdockor och dekorationer för ökad försäljning.
Svagt ledarskap. Tiden räcker aldrig till, hård press på att maxa försäljning, men inga förutsättningar för att klara.
En typisk dag varierar mellan att fylla på varor/packa upp, hålla ordning i butiken och att sälja, blir ibland stressigt om man är ensam. Jag har lärt mig mycket om visual merchandising pga. att det är omlägg väldigt ofta. Butikscheferna är som vanliga kollegor med mer ansvar vilket känns bra. Ledningen från huvudkontoret är väldigt aktiv med utskick, mejl och uppföljning av försäljning. Kulturen är omtänksam mellan kollegor. Alla är kvinnor. Det svåraste med jobbet är att ofta vara ensam och ändå hinna allt. Det bästa är den inspirerande butiksmiljön och att det fylls på med nya varor ofta.
Fördelar
Inspirerande
Nackdelar
Mycket ensamarbete
En typisk arbetsdag är att få bemöta kunder och göra sitt bästa för att hjälpa dem. Man lär sig förstå hur dem tänker och ju mer erfarenhet man har desto lättare har man för jobbet. När man är nybörjare är det alltid svårt att komma in i rutin, det som var mest svårt för min del var att lära mig kassan men det har gått jättebra nu. Det bästa med jobbet är när man får se kundens nöjda ansikte efter man har hjälpt dem med något samt möta nya kunder varje dag.
Fördelar
Bra arbetstider
Full fart hela dagen, uppackning. Analysera säljstatistiken, lager och butik!
Mycket av det tekniska är väldigt gammalt och förlegat, de är väldigt tungjobbat och tidsödande. Kommunikationen mellan huvudkontor och butiker är väldigt hastig och inte väl anpassat för hur man jobbar i butikerna. Många tvära kasst som leder till dubbeljobb och osäkerhet hos de anställda. De butiksanställda har inte längre förtroende för ledning och huvudkontor.
Fördelar
Friskvårdstillägg och personalrabatt
Nackdelar
Gamla arbetsverktyg, väldigt tungjobbat
Under min tid på Indiska fick jag ansvaret för "Fashion" avdelningen, där jag fick utveckla mig själv samt gå kurser om hur/vad en kund ska se & ska klä sig efter. Jag fick göra om på denna avdelning efter mallar, men fick ändå "fira händer" att göra som jag vill. Vilket gjorde att jag brann för detta jobb!
Under min tid på Indiska fick jag en inblick i kulturer jag annars inte stöter på. Med vackra färger och mönster hamnade jag i en arbetsmiljö som tog mig till Indiens vackra kultur. Varje arbetspass fick jag möjligheten att träffa människor som även dom ville ha en del av Indiska i hemmet eller i garderoben. Jag lärde mig enormt mycket och kassahantering och förmågan att öppna/stänga en butik. Packa ordrar, lämna paket, sköta plocklistan och hålla det rent och fint i butiken. Självklart bidrar det kunskaper så som samarbete och hur man själv representerar sig själv som person. Både inför kunder, chef och kollegor. Jag lärde mig även att ta för mig och gå steget längre, i detta fall kanske att få kunden att köpa till ett underlinne till klänningen, eller ett par strumpbyxor.
Fördelar
Träffa människor och uppfylla deras önskemål med besöket i butiken.
bra kundkontakt. Ger alltid hundra och vill göra det lite extra för kunden så att kunden känner sig nöjd. Nöjda kunder är återkommande. sedan utför jag jobbet och mina uppgifter bästa sätt för att kommande personal inte belastas.
Fördelar
gratis luncher
Jag fick praktisera i Indiska för en kurs som hette samhällskunskap i Komvux. Jag fick plocka och sortera varor. Jag fick inte stå vid kassa och tar emot kunder.
Gå igenom nya kampanjer, förnya shop front, interior front, avdelningar, inspirerande miljöer m.m. Kundfokus Erfarenhet: att planera sin tid, vägleda kollegor, prioritera. Härliga kollegor.
A typical day at work consist of unpacking deliveries and restocking shelves, most of the time is spent at the cashier helping customers. There is also time on the floor and changing rooms where we help customers find the right size or help them choose an item suited to them. The atmosphere at work is easy-going and fun. The staff have a lot of fun at work and work really well together. The hardest part of the job is when there is an issue and the customer is unhappy. The most enjoyable part of the job is when you help a customer find something they really love and they are happy about the service they received.
Den svåraste delen av jobbet här var att lära sig bank insätta pengar och öppna. Det var stor skillnad mot stängning. Jag har lärt mig mer om service. Att kunden har alltid rätt. Jag trivdes med mina arbetskollegor, fick alltid hjälp när jag inte kunde något. Den bästa delen var butiken och kunderna.
Fördelar
Bra raster
Man fick vara självgående,roliga jobbarkompisar.Fick lära mig mycket av andra avdelningar.
Fördelar
hälsovård
Nackdelar
mycket sress på toppar
En typisk arbetsdag bestod utav att hjälpa kunder och sköta kassan samt att fylla på från lagret.Lärde mig mycket om olika typer av kunder och situationer som kan förekomma och hur man hanterar dom.Även hur man ska tänka när man inreder butiken för de olika varor och kampanjer vi hade.Kollegorna inklusive butikschefen var väldigt snälla och hjälpsamma. Hade en fantastisk rolig och lärorik tid där med dom alla vilket var den bästa delen av jobbet.
Fördelar
positiva och hjälpsamma atbetskollegor
Nackdelar
för få ergonomiska hjälpmedel