IKEA recensioner av medarbetare

Hittade 104 recensioner som matchade sökningen Se alla 5 068 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Säkert arbetsmiljö
Logistik (Nuvarande anställd) –  Stockholm10 juli 2018
Trevliga arbetskollegor och alla är ansvariga på jobbet.
Arbetsplatskultur
Lärorik, rolig och utvecklande arbetsplats.
Driftledare (Tidigare anställd) –  Umeå9 juli 2018
Ikea är en bra arbetsplats med stort möjligheten att utveckas
Fördelar
Det finns utvekling möjleheter
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5NejRapportera
Värderingstyrt företag
Communication Specialist (Tidigare anställd) –  Malmö29 juni 2018
Superbra företag att jobba för. Massor av möjligheter i multikulturella miljöer.
Fördelar
Gratis frukost
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4NejRapportera
Logistics
Arbetspraktik och språkpraktik (Tidigare anställd) –  Kungens Kurva11 juni 2018
Jättebra plats.bra människor bra chefen.bra känslor
Fördelar
Grattis frukost och lunch
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 1Rapportera
Fruktansvärda chefer på IKEA Bäckebol
Kassabiträde (Tidigare anställd) –  Göteborg6 juni 2018
Måste börja med att säga jag är mycket besviken på ledningen på IKEA Bäckebol, efter att har jobbat här i drygt ett år är jag helt övertygad över att jag aldrig kommer vilja komma tillbaka. Jag skriver detta för att ger er en ärlig bild av företaget.

En helt vanlig dag på jobbet innebär cirka 6-8 timmar på golvet där man får jobba med variaerande arbetsuppgifter beroende på vad man har för kompetenser inom avdelningen. Efter 3 veckora utbildning fick jag kompetens i kassan och byten/återköp. Varje dag är inte detsamma jag möter olika kunder och löser oändliga nya fall, lärde mig nya saker varje dag! Oftast är med mer att göra på helger tillskillnad från vardgar och vissa dagar kan kännas mer slitsamt, men alla fina kunder och kollegorna gör jobbet så mycket roligare!

Företaget har potential till att bli en drömarbetsplats, tyvärr så anställs fel chefer som inte kan sköta sitt jobb! Medarbetare som anställs sker via timkontrakt och ingen jobbar 100% utom chefer och driftledare. Jag hade både kollegor som ville gå upp i timmar och vissa som studerar som ville går ner i timmar. De som studerade var tvugna att säga upp sig, då det blev överbelastning med studierna och dem som jobbade (för lite timmar) är tvugna att jaga timmar! Vill man har mer timmar får man fjäska sig till det. Det enda som behövs göra är att lägga om schemat, vilket dem inte är villiga att lägga ner tid på.

Inte nog med det är cheferna väldigt nedlåtande och det ska nästan vara underförstått att dem kan ersätta dig med vem som helst. Att IKEA sparka personer efter ett par månader är inget ovanligt,
  mer... det behöver inte handla om att personen inte sköter sitt jobb utan att så fort man har trampat på en chefs svans så kan cheferen avsluta din anställning. Jag har tyvärr fått närvarat flera av dessa tragedier där jag har sett riktiga duktiga stjärnor fått lämna pågrund av personliga konflikter med cheferna.

Under min tid fick jag höra så mycket negativa och nedlåtande kommentarer av cheferna. Fick även höra att min närmaste chef pratade illa om mig med de övriga ledarna i avdelningen i slutändan, vilket jag personligen tycker att detta är väldigt oproessonellt från hans sida. IKEA har bra värderingar kring företget, kulturen bland medarbetarna och ledarna, där man ska vara öppen och ärlig mot varandra dock går allt jag har fått uppleva.

Jag hade mycket höga förväntningar på företaget innan jag påbörjade min anställning här. IKEA har ett bra rykte av att vara en bra arbetsplats, men efter vad jag har fått sett och uppleva så kan jag tyvärr inte säga detsamma. Det fina jag tar med mig från detta är alla fina kollegor jag har fått lära känna och kunderna som har varit världens trevligaste det finns inget finare än dem.
  mindre
Fördelar
Världens finaste kollegor, bra personal förmåner och fina kunder
Nackdelar
Inkompetenta chefer
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 13Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Informativt, välmående och effektiv arbetskultur
Support Analyst (Tidigare anställd) –  Älmhult24 maj 2018
En typisk arbetsdag gick till att supportera medarbetare allt gällande IT frågor så som accesser, nya konton, installationer, internet osv. Du hade med hjälp av dina kollegor och chefer alltid någon att fråga och föra en dialog med. Du supporterade via telefon, skype for business och outlook.

Det fanns, som det ska göra, tid för både roligheter och fokuserande arbete bland alla, likaså chefer. Produktiv miljö med inflytelserika människor och fullt betyg på arbetssätt.
Fördelar
Multikulturellt, bra värderingar, produktivitet
Nackdelar
Stress säger en del men jag föredrar mycket att göra. Inga nackdelar.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Mest anställda 18-20 utan erfarenhet. Vilket tog på krafterna.
Restaurangbiträde (Tidigare anställd) –  Helsingborg23 maj 2018
Osammnhängnde schema så man fick sömnstörningar . Nästan all har det. Dålig gemenskap, mycket lögner och fjesk. Enbart för högre lön. Tänker bara på siffror inte på personalens mående, trots underaöknong av alla varuhus. Alla mådde dåligt utom Barkebo. Miljön städning är under all kritik. Vi hittade möss och ungar i torrförådet. Under sommar julbord är det så äckligt så det är hemskt. Och cheferna gör inget åt det. De är inte under 30 år
Fördelar
Bonus och rabatt på mycket
Nackdelar
Mycket uttnyttjande, orättvisor, favorisering, dåligt ledarskap
Arbetsplatskultur
Helt ok men lite tråkigt
Severins bygg och fastighetsservice (Tidigare anställd) –  Malmö16 maj 2018
Lite tråkigt och jävligt varmt! för mycket pk anda
Fördelar
Billig mat
Nackdelar
Sura kärringar
Högt tempo, väldigt kul
Kassörska (Tidigare anställd) –  Jönköping2 maj 2018
En hel del kundbemötande, vilket var väldigt roligt.
Jag har lärt mig att bemöta kunder på bästa sätt, och se till att alla lämnar butiken nöjda.
Arbetsplatskulturen var mycket bra och positiv, alla var trevliga och glada.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 2Rapportera
Productive and Learning environment
Test Manager (Nuvarande anställd) –  Helsingborg9 april 2018
IKEA is one of the best projects I have worked for TCS. At onsite IKEA office, having worked as Test Manager, I have learned a lot from my work and customers.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 1Rapportera
Stressigt
Resturangbiträde (Tidigare anställd) –  Malmö26 mars 2018
Att jobba på Ikea krävde mycket stress och var väldigt intensivt. Jag fick jobba som julnisse på Ikea i Malmö. På deras julbord som dom har varje jul. Detta jobbet måste jag säga var väldigt stressigt. För När det kommer 2000 gäster varje. Dag så måste buffén var påfylld hela tiden.
Fördelar
Bra lön
Nackdelar
Tråkigt
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6Nej 2Rapportera
Arbetsplats med fokus
Produktkvalitets gruppchef (Tidigare anställd) –  Jönköping21 mars 2018
IKEA DS har som uppgift att förse IKEA:s varuhus och dess kunder med produkter, rätt artikel i rätt tid till rätt kostnad.
Inom alla delar är det strort fokus på att fullfölja uppdraget, hitta flaskhalsar och effektivisera dessa.
Ledning som ger medarbetare möjligheten att utvecklas.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 3Rapportera
Fokus på flödesvolymer
CUSTOMER DISTRIBUTION CENTRE, CDC MANAGER (Tidigare anställd) –  Jönköping21 mars 2018
Volym företag som växer. För att klara växande volymer skapades ett nytt koncept för Kundorderdistributionen i Norden.
Automatiserat lagerflöde med stora satsningar och hur skapa möjlighet att möta framtida volymer.
Lärorik tid i min karriär
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 2Rapportera
Arbetsplatskultur
Inspirerande arbetsplats med högt tempo
PROJEKTLEDARE (Tidigare anställd) –  Torsvik21 mars 2018
IKEA är ett konceptuellt företag med bra kontroll på processer , satsar mycket tid på medarbetare, IKEA kulturen är en viktig del i det dagliga arbetet.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2NejRapportera
produktiv och rolig
Cashier (Tidigare anställd) –  Älmhults kommun13 mars 2018
Jag är imponerad av IKEAs smarta design som finns överallt. Och de är mycket serviceminded.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 3Rapportera
Lärorik arbetsplats
I arbetet ingick även mycket administrativt arbete (Tidigare anställd) –  Örebro11 mars 2018
Ingen dag är den andra lik vilket gör jobbet väldigt spännande.
Det är lätt att växa inom företaget och klättra inom olika positioner.
Stor gemenskap och sammanhållning bland kollegorna.
Får ni möjligheten att arbeta inom detta företag så ta den, jag hade har aldrig växt så pass mycket inom både min karriär och personlighet om jag inte varit IKEA.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7NejRapportera
Ganska bra
Lagerbiträde (Tidigare anställd) –  Kungens Kurva11 mars 2018
Det var lagerarbete man sysslade med och det funkade bra.
Det var alltid mycket kunder och mycket rörigt men kul.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6NejRapportera
Trevliga kollegor
Servitris (Tidigare anställd) –  Barkarby14 februari 2018
Det var trevligt att servera mat till folk och går man om arbetsdelarna som finns i Ikea restaragn
Fördelar
Roligt
Nackdelar
Ingen
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 11Nej 3Rapportera
Team och Arbetsmiljö
Lagerarbetare (Tidigare anställd) –  Norga6 februari 2018
Jobbade på lageravdelningen och trivdes väldigt bra. Bra arbetskamrater och arbetsmiljö.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 11Nej 3Rapportera
bra arbetsplats
Administratör (Tidigare anställd) –  Helsingborgs kommun21 januari 2018
bra arbetsplats med rättvisa med personalen och bra information om allt som man måste veta.
bra introduktion vid nyanställda.
Fördelar
viktigt med arbetsplatsen, ljudisolerande vid lunchrum.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 14Nej 1Rapportera
Ianspråktagen profil

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos IKEA. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

Baserat på 5 070 omdömen