IKEA recensioner av medarbetare

Hittade 115 recensioner som matchade sökningen Se alla 5 465 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Arbetsplatskultur
Min upplevelse av IKEA som arbetsgivare
Truckförare (Tidigare anställd) –  Älmhult28 oktober 2018
Generellt upplever jag IKEA som en potentiell trygg och behaglig arbetsplats. En typisk arbetsdag för min del har varit full av variation och stimulans samt utvecklingsmöjligheter finns för de med en öppenhet och vilja för personlig utveckling.

Kan tänkas råda delade meningar om arbetsplatskulten men för den som är villig att anamma konceptet är möjligheterna oändliga.

Det jag anser vara det bästa med att arbeta på IKEA är gemenskapen samt det, som jag personligen finner stimulerande, det dagliga mötet med nya människor.
Fördelar
god arbetsmiljö
Nackdelar
Svårigheter att få fast anställning - eventuell bidragande orsak till känsla av otrygghet
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
fathi mohammed
Affärsbiträde (Tidigare anställd) –  Göteborg27 oktober 2018
jag heter Fathi och jag är 17 år gammal. Som person är jag glad och öppen.Jag tycker om att jobba med nya människor och lära mig nya saker.Jag vill få en extrajobb för att vill kunna försörja mig själv och vill träffa nya människor. Jag är en som tar sitt egenansvar och håller tid.Jag har inte tidigare jobbat i affär, men vill jobba i affär Eftersom jag vill samarbeta med nya människor och få möjligheten att få hjälpa människor, så tror jag att jobba i affär skulle passa mig bra.
Fördelar
träffar nya människor och år möjligheten att få hjälpa andra människor
Nackdelar
nackdelen är att IKEA är en står affär och att det kommer att bly svårt att hitta saker
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 1Rapportera
Bristande ledarskap
Restaurangbiträde (Tidigare anställd) –  Stockholm23 oktober 2018
Jobbade i restaurangen vilket jag ej rekommenderar då det va känt internt att de var det var jobbigast att jobba där. Jobbet var stundtals väldigt tungt, stressigt och slitigt. Lönen var ganska bra då de gick efter handelskollektivavtal.

Kollegorna (de flesta iaf) var jättetrevliga och de var de som gjorde att man stod ut att jobba.

Ledarskapet var bland det sämsta jag upplevt. Cheferna var oproffisionella och sa upp folk under deras provanställning med dem värsta motivationerna jag någonsin hört. Dem hade en ton som att "du ska vara tacksam att du ens får jobba här". Även HR avdelningen skötte sitt jobb under all kritik då det tog över 1 månad att få svar ifrån dem.
Fördelar
Personalrabatt, billig lunch
Nackdelar
Dåliga chefer, dåliga arbetstider
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1NejRapportera
Place to grow
Specialist in bistro and Swedish food market (Tidigare anställd) –  Sundsvall, Sweden22 oktober 2018
I worked with IKEA for 2 years and i enjoyed it very much. The environment IKEA creates is very friendly and welcoming. They want you to succeed and provide you with all the necessary tools to create success.
Fördelar
Free lunches
Nackdelar
Worked late almost every day
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 1Rapportera
Toppen företag
Lokalvårdare på Ikea (Tidigare anställd) –  Stockholm21 oktober 2018
Toppen företag. Möjlighet att utvecklas, utbilda sig.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Bekväm och roligt företag
Butiksmedarbetare (Nuvarande anställd) –  Örebro11 oktober 2018
Härligt företag med stora chanser att utveckla sig
Fördelar
Många kollegor
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2NejRapportera
Hög omtanke om medarbetarna
Nuvarande, redovisningsekonom (Nuvarande anställd) –  Helsingborg3 oktober 2018
Hög omtanke om medarbetarna och finns möjlighet att lära sig massor
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3NejRapportera
BRa arbetsplats
Godsflödeschef / Avdelningschef (Nuvarande anställd) –  Örebro2 oktober 2018
IKEA erbjuder alla att vara sig själva och utveckla sig som person i sin roll. Alla får chansen att utvecklas
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4NejRapportera
Arbetsplatskultur
ingen förbättringar inom ledarna .
3 år (Nuvarande anställd) –  Gävle4 september 2018
ingen förbättringar inom ledarna .
inte så många arbets tider och arbets pass.
Fördelar
att man jobbar.
Nackdelar
orättvis inom jobb.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6Nej 2Rapportera
Stimulerande jobb
Butiksbiträde (Tidigare anställd) –  Sundsvall3 september 2018
Ett roligt jobb för studenten och yngre personer. Om man vill ha en säker och trygg anställning ska man inte jobba som timanställd på Ikea. De flesta ”jagar” timmar och nästan ingen får heltid.
Fördelar
Personalrabbat 15%, härliga kollegor, bra känsla
Nackdelar
Dåliga chefer, stressigt, lite timmar
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 3Rapportera
Roligt
- varuplockare (Tidigare anställd) –  Sundsvall16 juli 2018
Har lärt mig mycket av at jobba inom ett stort företag, roligt kollegor och det är svårt att tröttna på jobbet då det finns många olika områden att jobba inkom
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9Nej 3Rapportera
Säkert arbetsmiljö
Logistik (Nuvarande anställd) –  Stockholm10 juli 2018
Trevliga arbetskollegor och alla är ansvariga på jobbet.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Lärorik, rolig och utvecklande arbetsplats.
Driftledare (Tidigare anställd) –  Umeå9 juli 2018
Ikea är en bra arbetsplats med stort möjligheten att utveckas
Fördelar
Det finns utvekling möjleheter
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 10Nej 2Rapportera
Värderingstyrt företag
Communication Specialist (Tidigare anställd) –  Malmö29 juni 2018
Superbra företag att jobba för. Massor av möjligheter i multikulturella miljöer.
Fördelar
Gratis frukost
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7Nej 1Rapportera
Logistics
Arbetspraktik och språkpraktik (Tidigare anställd) –  Kungens Kurva11 juni 2018
Jättebra plats.bra människor bra chefen.bra känslor
Fördelar
Grattis frukost och lunch
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7Nej 2Rapportera
Fruktansvärda chefer på IKEA Bäckebol
Kassabiträde (Tidigare anställd) –  Göteborg6 juni 2018
Måste börja med att säga jag är mycket besviken på ledningen på IKEA Bäckebol, efter att har jobbat här i drygt ett år är jag helt övertygad över att jag aldrig kommer vilja komma tillbaka. Jag skriver detta för att ger er en ärlig bild av företaget.

En helt vanlig dag på jobbet innebär cirka 6-8 timmar på golvet där man får jobba med variaerande arbetsuppgifter beroende på vad man har för kompetenser inom avdelningen. Efter 3 veckora utbildning fick jag kompetens i kassan och byten/återköp. Varje dag är inte detsamma jag möter olika kunder och löser oändliga nya fall, lärde mig nya saker varje dag! Oftast är med mer att göra på helger tillskillnad från vardgar och vissa dagar kan kännas mer slitsamt, men alla fina kunder och kollegorna gör jobbet så mycket roligare!

Företaget har potential till att bli en drömarbetsplats, tyvärr så anställs fel chefer som inte kan sköta sitt jobb! Medarbetare som anställs sker via timkontrakt och ingen jobbar 100% utom chefer och driftledare. Jag hade både kollegor som ville gå upp i timmar och vissa som studerar som ville går ner i timmar. De som studerade var tvugna att säga upp sig, då det blev överbelastning med studierna och dem som jobbade (för lite timmar) är tvugna att jaga timmar! Vill man har mer timmar får man fjäska sig till det. Det enda som behövs göra är att lägga om schemat, vilket dem inte är villiga att lägga ner tid på.

Inte nog med det är cheferna väldigt nedlåtande och det ska nästan vara underförstått att dem kan ersätta dig med vem som helst. Att IKEA sparka personer efter ett par månader är inget ovanligt,
  mer... det behöver inte handla om att personen inte sköter sitt jobb utan att så fort man har trampat på en chefs svans så kan cheferen avsluta din anställning. Jag har tyvärr fått närvarat flera av dessa tragedier där jag har sett riktiga duktiga stjärnor fått lämna pågrund av personliga konflikter med cheferna.

Under min tid fick jag höra så mycket negativa och nedlåtande kommentarer av cheferna. Fick även höra att min närmaste chef pratade illa om mig med de övriga ledarna i avdelningen i slutändan, vilket jag personligen tycker att detta är väldigt oproessonellt från hans sida. IKEA har bra värderingar kring företget, kulturen bland medarbetarna och ledarna, där man ska vara öppen och ärlig mot varandra dock går allt jag har fått uppleva.

Jag hade mycket höga förväntningar på företaget innan jag påbörjade min anställning här. IKEA har ett bra rykte av att vara en bra arbetsplats, men efter vad jag har fått sett och uppleva så kan jag tyvärr inte säga detsamma. Det fina jag tar med mig från detta är alla fina kollegor jag har fått lära känna och kunderna som har varit världens trevligaste det finns inget finare än dem.
  mindre
Fördelar
Världens finaste kollegor, bra personal förmåner och fina kunder
Nackdelar
Inkompetenta chefer
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 28Nej 2Rapportera
Arbetsplatskultur
Informativt, välmående och effektiv arbetskultur
Support Analyst (Tidigare anställd) –  Älmhult24 maj 2018
En typisk arbetsdag gick till att supportera medarbetare allt gällande IT frågor så som accesser, nya konton, installationer, internet osv. Du hade med hjälp av dina kollegor och chefer alltid någon att fråga och föra en dialog med. Du supporterade via telefon, skype for business och outlook.

Det fanns, som det ska göra, tid för både roligheter och fokuserande arbete bland alla, likaså chefer. Produktiv miljö med inflytelserika människor och fullt betyg på arbetssätt.
Fördelar
Multikulturellt, bra värderingar, produktivitet
Nackdelar
Stress säger en del men jag föredrar mycket att göra. Inga nackdelar.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7Nej 2Rapportera
Arbetsplatskultur
Mest anställda 18-20 utan erfarenhet. Vilket tog på krafterna.
Restaurangbiträde (Tidigare anställd) –  Helsingborg23 maj 2018
Osammnhängnde schema så man fick sömnstörningar . Nästan all har det. Dålig gemenskap, mycket lögner och fjesk. Enbart för högre lön. Tänker bara på siffror inte på personalens mående, trots underaöknong av alla varuhus. Alla mådde dåligt utom Barkebo. Miljön städning är under all kritik. Vi hittade möss och ungar i torrförådet. Under sommar julbord är det så äckligt så det är hemskt. Och cheferna gör inget åt det. De är inte under 30 år
Fördelar
Bonus och rabatt på mycket
Nackdelar
Mycket uttnyttjande, orättvisor, favorisering, dåligt ledarskap
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 8Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Helt ok men lite tråkigt
Severins bygg och fastighetsservice (Tidigare anställd) –  Malmö16 maj 2018
Lite tråkigt och jävligt varmt! för mycket pk anda
Fördelar
Billig mat
Nackdelar
Sura kärringar
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7NejRapportera
Högt tempo, väldigt kul
Kassörska (Tidigare anställd) –  Jönköping2 maj 2018
En hel del kundbemötande, vilket var väldigt roligt.
Jag har lärt mig att bemöta kunder på bästa sätt, och se till att alla lämnar butiken nöjda.
Arbetsplatskulturen var mycket bra och positiv, alla var trevliga och glada.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 8Nej 2Rapportera
Ianspråktagen profil

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos IKEA. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

Baserat på 5 466 omdömen