ICA Gruppen AB

Recensioner från anställda på ICA Gruppen AB

bra arbetsmiljö
Ett bra företag som tar hand om sina anställda. Jag hade turen att få jobba med ett grymt gäng som gjorde att min tid på Ica blev så bra som den kunde bli. Bra ledning som alltid var tydliga med allt. Det var oftast bra stämning i butiken. Jag lärde mig bland annat att hantera stress, bemöta kunder och problemlösning.
Bra!
Ett väl fungerande system i företaget. Roligt arbete
Produktiv och trygg arbetsmiljö
Alla kollegor var trevliga, produktiva och hade högt tempo.
Utvecklande och roligt
högt tempo, många bollar i luften men samtidigt roligt och utvecklande!
Dåligt ledarskap
Självutnämnd ledarskaps guru som logistikchef som var den sämsta chefen.

Stor personalomsättning på hela lagret både bland mellan chefer och lagermedarbetare
Bra arbetsmiljö
Bra trivsel, Bra kollegor.
Bra kock till personalen.
Fördelar
Kock på plats
Nackdelar
Samma rutiner varje dag
Härliga kollegor
En typisk arbetsdag var ganska seg i början då kunder inte började ramla in förrän vid lunchrasten, men sedan var det full rulle tills man skulle gå hem. Jag har lärt mig att hantera fler saker samtidigt, och att hantera stress mycket bättre än tidigare.
Bra arbetsmöjligheter
När man jobbar på morgonen så ska man fylla på pengar i kassan,plocka upp tidningar och även fylla på tobak och snus. Jag har lärt mig det mesta inom handel. Ledning var bra och även arbetskamraterna. Det svåraste var att lära upp så att man kunde det mesta. Det bästa var att man hade ett jobb man kunde gå till.
Trevligt
Bra deltidsarbete vid sidan av universitetsstudierna.
Nerlagt företag
Butiken har stängts ner och flyttat till Märsta centrum
Kul arbetsplats i mötet med människor
Det var roligt med full fart och spännande möten med mycket människor. De hade bra rutiner och följde lagar och regler för de anställda. De skulle däremot behöva arbeta mer med att motivera sina medarbetare.
Roliga kollegor
Mycket roligt arbetsteam, vilket ledde till roliga stunder på jobbet.
Rättvis arbetsplats
Bra chefer & kollegor.
Tydliga arbetsuppgifter och bra lön.
ett sommarjobb bara
På morgonen när vi kommer fyller vi på med pengar i kassan och även fyller på kassar,tidningar. På dan blir det påfyllning av även varor på hyllorna. Frukten ska tittas till och fyllas på. Jag har lärt mig att cheferna är jobbar på olika sätt vad man än jobbar. Ledningen var bra den sommaren jag jobbade där. Arbetskulturen var olika . Det svåraste att komma överens. Det bästa var att jag hade ett jobb.
Roligtarbetsmiljö
Det var väldigt lätt att jobba på ICA. Alla som jobbade där var väldigt trevliga och vi kom lätt överens. Alla arbetsuppgifter var enkla att utföra. Det var kul att få hjälpa kunder.
Produktiv och rolig arbetsmiljö
Det är som en strategisk inköpare gör.

Kategoribord där vi bl a bestämmer över sortimentet över kommande år. Sätter upp handlingsplan för att dra ihop våra projekt. Kategori manager ger ett eller flera uppdrag. Inköp sätter upp upphandlingsstrategier efter fastställda kriterierna. Det skickas ut en RFI/RFQ med deadline. Samlar in alla resultat, börsbevakning av råvaror, offerter sammanställs. Det beror på hur mycket arbete ska läggas ner i varje case. Om det är nya leverantörer som letas efter kan processen bli längre då ska en Vendor check göras, en audit genomföras av fabriker, certifieringar, besök på plats etc. Om det är en strategisk leverantör som man ska växa med går vi genom investeringar på längre sikt. Är det en mindre strategisk produkt blir upphandlingsprocess kortare.

Nästa steg att ölja upp försäljningen.

Arbetskulturen är att stöta varandra i varje projekt.

Den utmanande delen av jobbet är att få rätt kvalité för rätt pris med sälj uppföljning.

Det bästa delen av jobbet är att det är mycket varierande vad det gäller processer och kontaktytor samt själva förhandlings strategier för att få nå målen.
Lärorika utmanade och varierande arbetsuppgifter
Det är som en strategisk inköpare gör.

Kategoribord där vi bl a bestämmer över sortimentet över kommande år. Sätter upp en handlingsplan för att dra ihop våra projekt. Kategori manager ger ett eller flera uppdrag. Inköp sätter upp upphandlingsstrategier efter fastställda kriterierna. Det skickas ut en RFI/RFQ med deadline. Samlar in alla resultat, börsbevakning av råvaror, offerter sammanställs. Det beror på hur mycket arbete ska läggas ner i varje case. Om det är nya leverantörer som letas efter kan processen bli längre då ska en Vendor check göras, en audit genomföras av fabriker, certifieringar, besök på plats etc. Om det är en strategisk leverantör som man ska växa med går vi genom investeringar på längre sikt. Är det en mindre strategisk produkt blir upphandlingsprocess kortare.

Nästa steg att ölja upp försäljningen.

Arbetskulturen är att stöta varandra i varje projekt.

Produktiv
Kollegorna höll mig kvar där, en bra arbetsplats är när kollegorna är treviliga
Rolig arbetsmiljö bra arbetsgivare
Personligt brev Wael Akl
Norra Storgatan11

26 731, Bjuv

Heltid, ICA Lager

jag arbeta på ICA Lager i Helsingborg. Där har jag arbetat självständigt och planerat mina arbetsdagar för att vara så effektiv som möjligt. Jag är en person som tycker om att arbeta därför har jag alltid åkt dit jobben finns, därav mitt CV med så mycket säsongsarbete inom restaurangbransch. I de flesta arbetsplatser fick jag också plocka och sortera varor.

Jag har god förmåga att arbeta självständigt men jag är också bra på att arbeta i grupp. Dessutom hanterar jag mycket bra de stressiga situationer som kan uppstå, då detta har jag lärt mig från restaurangbranschen. Jag har under säsongarbete arbetat upp till sju dagar i veckan, så orken och viljan är det inget fel på!

Jag är en lojal och arbetsam person som tycker om att träffa nya människor. Att jobba är en passion för mig, därav min starka arbetsvilja och engagemang.

Jag ser fram emot ett personligt möte

Med vänliga hälsningar

Wael Akl
Fördelar
Ja
Nackdelar
Bra
Trevlig plats och arbeta på. Bra arbetsmiljö och trevliga arbetskamrater
Good
Good work ethic, Nice People, Good pay
Nice People to work with.

Good christmas partys and christmas presents. Give young People a chance to evolve.
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos ICA Gruppen AB. Vår community är redo att svara.
3,9
3,6