ICA Gruppen AB

ICA Gruppen AB – recensioner om Lön och förmåner

Tufft och fysiskt jobb men bra arbetsmiljö.
Var en rolig upplevelse för övrigt.
Fördelar
Bra lön
Nackdelar
Fysiskt utmattande
Jag kommer till jobbet och får en genomgång vad som skett under dagen och vad som skall behövas göras under kvällen. Min ansvarig går igenom de varor som finns på avdelningen, vilka pallar som skall gå igenom och ifall något behöver tas bort/skiftas om. Det jag har lärt mig på min arbetsplats är att handskas med olika kunder i olika situationer, jobba snabbt men effektivt under press och högtider, arbeta med kollegor som stöttar och pushar en. Jag har även lärt mig att rutiner är något som är väldigt viktigt i mitt arbete och något som jag kan behöva för att falla tillbaka lite på när jag känner att jag står fast på samma ställe. Den bästa delen av jobbet är definitivt kundkontakten. Jag älskar att hjälpa kunder i den mån jag kan och jag älskar att arbeta i grupp.
lugn men kan skifta till stressig arbetsmiljö
bemöta kunder och samarbeta
Godmorgon till alla, ingen nämnd ingen glömd. Kan bli en avstämning på vägen. Alla visar stor tillgänglighet. Många olika delar, strategier, försäljning, katalogproduktion, kommunikation och publicering på Intranätet för handlare och medarbetare Butikerna, Internt på Intrantet, säkra erbjudandet avdelningen Space, S&I, Uppföljningar stora säsonger. Stötta, bidra, projektledning. Svårast är att alla ska förstå stora saker på kort tid. Bästa är frihet under stort ansvar.
Jag gillade mitt jobb på ICA Kvantum. Ibland var det stressig, men samtidigt det var rolig och spännande att jobba på ICA. Jag jobbade mest på golvet (kolonial) och i kassa. Det var rolig eftersom mina kollegor var roliga och arbetsam. Teamwork är jätte viktigt på ICA.
Fördelar
Gratis frukost, fika och kaffe.
Att börja dagen med en kaffekopp innan öppning när jag började tidigt, att samarbeta med kollegorna ibland och att få ta en stund att konversera med kollegorna inför arbetsdagen och peppa varandra.
Att hantera kassan/kassavana, mer om kundbemötande.

Jag arbetade mycket självständigt och fick hitta min egen rytm. Men annars hade cheferna/ledningen första ordet.
Det jobbade endast svenskar på denna arbetsplats, ledningen tyckte det var onödigt/jobbigt arbeta och att lära upp en person som inte kunde prata flytande svenska.

Den svåraste delen av jobbet var att man ibland blev tillsagd att utföra en uppgift av en chef till exempel men sedan kom den andra chefen och sa att den inte skulle utföras och skickade mig på en annan uppgift, det artade sig i en del argument.

Den bästa delen av jobbet var att man fick pepp av kollegona emellanåt i arbetet och att få träffa kunderna / hjälpa dem i vardagen med vad de behövde handla hem för att få ett så bra besök i butiken som möjligt.
Fördelar
Roligt att vara i bake-off:en, kassajobbet, träffa nya kunder, hjälpa kunderna, förgylla en kunds vardag med ett bemötande leende och kanon service, roliga kollegor
Nackdelar
Inga raster vissa dagar, ledningen kunde behandla oss arbetare dåligt på deras villkor, Ledningen klagade mer på oss anställda istället för att ge feedback / hjälpsam kritik
En typisk arbetsdag var ganska seg i början då kunder inte började ramla in förrän vid lunchrasten, men sedan var det full rulle tills man skulle gå hem. Jag har lärt mig att hantera fler saker samtidigt, och att hantera stress mycket bättre än tidigare.
När man jobbar på morgonen så ska man fylla på pengar i kassan,plocka upp tidningar och även fylla på tobak och snus. Jag har lärt mig det mesta inom handel. Ledning var bra och även arbetskamraterna. Det svåraste var att lära upp så att man kunde det mesta. Det bästa var att man hade ett jobb man kunde gå till.
Bra chefer & kollegor.
Tydliga arbetsuppgifter och bra lön.
På morgonen när vi kommer fyller vi på med pengar i kassan och även fyller på kassar,tidningar. På dan blir det påfyllning av även varor på hyllorna. Frukten ska tittas till och fyllas på. Jag har lärt mig att cheferna är jobbar på olika sätt vad man än jobbar. Ledningen var bra den sommaren jag jobbade där. Arbetskulturen var olika . Det svåraste att komma överens. Det bästa var att jag hade ett jobb.
Good work ethic, Nice People, Good pay
Nice People to work with.
Good christmas partys and christmas presents. Give young People a chance to evolve.
dåliga chefer, dåliga arebtstider, dålig lön dagtid
Fördelar
personalrabatt
Bra arbetsdagar med roliga kollegor. Alltid en händelserik dag med mycket kunder och personal.
Fördelar
Gratis frukost
Mycket att göra, mycket stress och väldigt roligt samtidigt.
Fördelar
Väldigt bra lön
Nackdelar
Mycket stressigt
Varierande arbetsmiljö med mycket intressanta människor att jobba med!
Fördelar
Frukost för cirka 10kr
Nackdelar
Sjukt dåliga förhållanden mellan kollegor
En typisk arbetsdag var att fronta och bemöta kunder, det är en bra Ica som är seriöst skött.
Fördelar
Fick någon gratislunch och vara ledig en dag.
Det var ett bra jobb för en ny praktikant o starta med och det gav mig lite mer kunskaper om hur affärer funkar
Fördelar
Bra arbetstider
Nackdelar
Ingen lunch ingick
En vanlig dag på ICA Reklam är lärorik, händelserik och produktiv. Det bästa med mitt nuvarande arbete är att jag får varierande arbetsuppgifter och det svåraste med arbetet är att eftersom det är en stor organisation kan kommunikation vara bristfällig bland kollegorna på de olika avdelningarna.
Fördelar
Att man har möjlighet att arbeta hemma
Nackdelar
Inga gratis luncher
Gratis frukt.. Enda positiva.
Dålig ledning.. Ingen erfarenhet.

Anställer fastän de inte har råd. Kommer på det sen och sparkar ut folk utan förvarning.. Slitsamt jobb. Håll er borta.
Perfekt jobb för nya på arbetsmarknaden då man får känna på stress och arbeta med kropp och hjärna för att öka prestanda.
Finns stora möjligheter att klättra inom ICA och arbetskompisarna kommer alltid finnas kvar.
Fördelar
Gratis Gym och frukt till rasterna
Nackdelar
Dyr lunch
Farligt för tjejer allt för många våldtäktsmän som är anställda och arbetar där.
Fördelar
Bra lön
Nackdelar
Trakasserier
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos ICA Gruppen AB. Vår community är redo att svara.
3,9
3,6