ICA Gruppen AB

Recensioner från anställda som Sommarjobb på ICA Gruppen AB

Sommarjobb12 recensioner
riktigt roligt och socialt yrke. träffar alltid nytt folk
Varierande arbetsmiljö med mycket intressanta människor att jobba med!
Fördelar
Frukost för cirka 10kr
Nackdelar
Sjukt dåliga förhållanden mellan kollegor
Det är ett helt normal jobb. Det var smidig eftersom jag bor nära och fick aldrig komma eller gå hem försent.
Fördelar
Man få nya erfarenheter om produkter och deras värde.
Nackdelar
Man ska alltid ta hänsyn till sin rygg och andra kroppsdel, för att inte besvär
en trevlig arbeta miljö med trevliga kolleger. Trivs super bra med att jobba med kundservice.
det var rolig att hjälpa olika kunder som behövde min hjälp och jag jobbade på olika avdelningar.
Fördelar
utveckling på kunskaper.
Nackdelar
lite lön och dåliga arbetstider.
Jag har lärt mig hur en kassa fungerar och hur viktigt det är att alltid bemöta kunderna på ett bra sätt. Den svåraste delen med jobbet var att lära sig PLU-koderna, men när man väl hade lärt sig dem var det lungt.
Fördelar
Gratis fika
Nackdelar
Inga möfmåner
Det var roligt att jobba på ica, dem som arbetar dära var snälla och hjälpsamma. Jag trivdes jätte bra och fick lära mig mycket.
Fördelar
Lugn arbetsmiljö
sommarjobb på en matbutik,

satt mestadels i kassan, vilket jag gillade då jag tycker om att möta nya människor.

jobbet gav mig kassavana
När man skrivit in sig blev man tillsagd ett område där man skulle arbeta. Vilket var frukt och grönsaker, ute i butiken (ställa upp varor och fronta) eller slänga och kasta in kartongförpackningar i pressen. Det var på Ica jag lärde mig att ta emot kunder på ett bra sätt och olika tekniker för olika arbetsområden. Mina ledare och all personal var väldigt vänliga och positiva. Det bästa med arbetet var personalen, att de pushade en och gav kritik på vad jag kunde förbättra och vad jag hade gjort bra. Det svåraste var att jag tyckte att det var långa pass och att jag inte fick så mycket i timmen för det arbetet jag utförde.
bra arbetskamrater, ett roligt jobb och man får möta väldigt mycket människor vilket jag tycker är roligt. mycket service då det är en mataffär. jag har lärt mig att arbeta hårt. den bästa delen av jobbet var att man hade mycket bra arbetskamrater och att man fick träffa mycket nya människor
En vanlig arbetsdag börjar med att man räknar kassan och bakar bröd och fikabröd till dagens försäljning. Sedan tar man bort och märker om varor med utgånget datum. Efter det öppnar man butiken och kunder kommer in. Sedan sitter man i kassan några timmar med en rast innan lunchen också. Om det kommit varor plockas dem upp. När det är lite kunder i kassan kan man alltid fronta butiken eller kolla om det finns varor på lagret att plocka upp. Annars kan man alltid städa osv.

Jag har lärt mig att ta ansvar på ett helt nytt sätt.
det man gjorde på dagarna va att plocka upp varor hela dagarna och det blev mycket roligare när jag fick jobba med bra personal som hjälper till om man har problem. Finns inte så speciellt mycket att lära sig med att plocka upp varor! Det svåra med själva jobbet va väl att hitta allt i början.Den bästa delen av jobbet va att träffa så mycket folk.
Fördelar
fick gratis frukost
Nackdelar
fick ingen lunch
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos ICA Gruppen AB. Vår community är redo att svara.
3,9
3,6