ICA Gruppen AB

Recensioner från anställda som Lagerarbetare på ICA Gruppen AB

1/ En typisk arbetsdag: var alltid stressig. Man skulle förbereda gods enligt en lista och hade en deadline då allt skulle vara förberett till chaufförerna. Ofta var något gods försenat eller felplacerat i hallarna så det var ofta väldigt spännande om man skulle skulle klara sin deadline.2/ Jag lärde mig: att några av de anställda gjorde allt för att jag skulle misslyckas genom att gömma gods som skulle med mitt lass. Rent av ljuga och säga att det finns inget här till ditt lass så rör inte här nu när jag sorterat.3/ Ledningen: var helt ok även om ena chefen alltid nämnde att jag kunde jobba lite snabbare. Nämnas bör att jag hann med att klara tiderna men detta är en slags kultur inom företaget som svarar på fråga 4. Företagskultur: Detta företag "piskar" sina anställda till det yttersta. De som inte är tillräckligt snabba får ej förlängd anställning.5/ Svåraste delen av jobbet: var då man var ensam i någon av hallarna. Samt då skrivarna var sönder och man fick springa till en annan hall. Chaufförer kom till mig o ville ha sina lass men personalen i min hall samt i hallarna bredvid var på lunch. Jag älskar att hjälpa andra men ibland blev det lite för mycket.6/ Den bästa delen : var att det var full fart så gott som hela tiden. Inte alla trivs med detta men det gör jag :-)
Fördelar
Full fart hela dagen, mycket att göra
Nackdelar
Flera av de som varit länge på företaget vill inte jobba och beteer sig på ett avskyvärt sätt, ICA borde verkligen omplacera dessa för en trivsammare arbetsmiljö.
- En typisk dag var när allt flöt på som vanligt - Lärde mig något nytt varje dag, vilket jag ville. - Min kollegor var glada, skämtsamma och trevliga. - Det svåraste var att veta vart allt skulle stå. De hade byggt om butiken ganska så mycket och jag hade inte varit inne där på länge så det var svårt att veta vart allt skulle vara. - Det bästa med jobbet var att det var lite varierande.
Fördelar
Gratis parkering
Nackdelar
jag plockar varor på bästa tid med mina kollegor ....man lär sig allt om att kunna klara sig på jobbet ,kan jag visst vad ska göra ...har man roligt med sina kollegor och kunder samtidet på arbetstid, jobba med gladige ...,bästa delen plocka tår varor och fryst.på rekord tid ...
Jag arbetade som säljare och jobbade på avdelningar som frukt & grönt, mejeri, drick och frysen. vi brukade arbeta som grupp i hela avdelningen och samarbeta och hjälpa till med allt. jag brukade dela matkasse och dela ut också. delning och packning av olika frukter brukade jag göra med. Jag kan säga att jag är van med alla dessa avdelningar som jag sagt och kan klara av allt i dessa avdelningar. bästa delen av jobbet var att kunna hjälpa kunder som hade frågor eller ville ha förslag med matblandning.
Fördelar
härliga arbetskamrater
Nackdelar
aldrig nöjd
Jag jobbar på att plocka matvaror ur kartongerna och sätta på hyllor. Jag ser till att det ska placera rätt med datum för det ska syns bra. Det har jag lärt lite grann om att fronta matvaror så att det ska stå längre fram för att kunderna ska se vart det ligger är. Arbetskollegorna har varit bra och tydliga på att berätta hur man ska lägga på rätt sätt. Det är roligt tycker jag. Den svåraste delen av jobbet är dövhet pga jag kan inte sitta vid kassan eller chark för det krävs att man ska prata och höra vad dom säger. Den bästa delen av jobbet är att träffa nya kunder för att lära sej känna vem jag är och vem kunderna är. Fronta matvaror är också roligt för att göra fint så att kunder kan se tydligt vilka matvaror finns.
Fördelar
Gratis frukost
Nackdelar
Kassan o charkuteri pga dövhet
Jag jobbar som lagerarbetare ( koloni) från klockan 08.00 till 15.00. Jag har lärt mej att fronta på hylla där man ska se till matvaror som ska placera i rätt datum. Matvaror ska vara välplacerad så att det ska syns bra på hyllorna. Alla är bra i ledning. Det har fungerat bra med arbetskollegor o det är som om jag har arbetat i många år.. no problems. Den svåraste delen är att jag är döv så om nån kunder vill ha hjälp och dom visste inte hur dom skulle ta kontakta mej. Jag var tvungen ta fram ett block o en penna så att jag skriver " Vill ni ha hjälp" då förstår dom hur dom kan prata med mej så dom skriver på lappen. Det fungerar bra men inte alltid.. Den bästa delen är att lägga matvaror på hyllorna för det är ganska roligt att göra fint och att det ska syns bra där kunderna ska hitta lättare..
Fördelar
Gratis frukost
Nackdelar
Stor mycket trygg organisation med bra ledning och stora utvecklingsmöjligheter. Här trivdes jag