ICA Gruppen AB

Recensioner från anställda som Fiskansvarig på ICA Gruppen AB

Fiskansvarig2 recensioner
Grym arbetsplats med fantastiska kollegor och högt i tak.
En typisk arbetsdag för mig är att Vd:n som ofta börjar mkt tidigt tjoar god morgon när man kl 06,00 kliver in på jobbet. Börjar dagen med att titta om det finns några meddelanden från kvällspersonalen. Sedan isning av disk. Påfyllning och kvalitetskontroll av varorna innan de placeras i disken. Mottagning och temp kontroll av dagens leverans. Se till att alla varor har korrekt skyltning: pris, fångstzon samt fångstmetod. Putsa alla glasrutor i disken. Packa ut fisk i den packade disken. Om tid finnes, lyssna med kollegorna om de behöver hjälp med något. Göra en inventering och bedömning av vad och hur mkt som ska beställas till dagen därpå. Har lärt mig att kommunikation är otroligt viktigt på en arbetsplats. Har man en arbetsplats med dålig kommunikation så fallerar det ofta, vilket kan vara förödande. Ledningen på arbetsplatsen är bra. De är lyhörda för både synpunkter från personalen samt inspirerande. Mina kollegor är otroligt kompetenta samt alltid glada för det mesta. Trivs man på jobbet så blir man oftast lite extra glad och delar med sig av detta till kunderna också. Det svåraste på arbetsplatsen är att få tiden att räcka till. Även om man planerar så är det inte alltid det fungerar i praktiken, men då får man ta hjälp av kollegorna. Går inte det så är det prio som gäller. Den bästa delen med jobbet är att vi som jobbar med färskvaror älskar det vi gör. Att få jobba med mat, att producera mat och vara en inspirationskälla för kunderna.
Fördelar
En jättefin arbetsplats med glad stämning och kompetenta medarbetare samt en skicklig ledning.
Nackdelar
Lite väl långa arbetspass ibland.
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos ICA Gruppen AB. Vår community är redo att svara.
3,9
3,6