ICA Gruppen AB

Recensioner från anställda som Butiksmedarbetare på ICA Gruppen AB i Stockholm

Hej! Jag var på arbetsprovning,och min visstelse var kortvarig därför med ett ord var det lärorikt.
Min första månad på Ica Medborgarplatsen så jobbade jag dagtid men sen så övergick jag till kvällstid och trivdes med det väldigt bra. Det jag fick göra var att arbeta i kassan samt självscanningen där jag även hjälpte kunder med prisfrågor samt att väga varor och övriga frågor. Jag fick även plocka upp varor in till kassan t.e.x Godis, dricka, konserver och papper. Jag fick även hjälpa till på frukt och grönt avdelningen vid behov. Jag tyckte att ledningen var bra, det fanns alltid någon tillgänglig att fråga och jag kunde känna mig trygg att fråga det jag ville. Ledningen jobbade mycket med trivsel frågor vilket ledde till att det alltid var väldigt bra stämning på jobbet. Mina arbetskollegor var fantastiska alla var otroligt trevliga och brydde sig om varandra. Kollegorna på min avdelning lärde jag känna väldigt bra och kände mig alltid trygg bland mina kollegor. Det fanns både mer erfarna kollegor och lite mindre erfarna kollegor men den kombinationen blev väldigt bra då båda kunde ta initiativ och lära av varandra. Den svåraste delen av jobbet var om det brast i kommunikationen mellan ledningen och de övriga kollegorna t.e.x om man inte fick tillräcklig information om vad uppgiften man skulle göra innebar. Den bästa delen av jobbet var att jag alltid hade kul på arbetet och trivdes bra med mina kollegor. Jag fick chansen att utvecklas och ta ansvar. Instruktionerna jag fick var nästan alltid väldigt tydliga vilket gjorde att jag kunde göra ett bra och roligt jobb.
Fördelar
Väldigt fin arbetsplats, Det fanns alltid mycket att äta i personalrummet.
Tycker om när man har kundkontakt och bra samarbete emellan kollegor. Man hjälper varann så att man blir klar med det arbete man vill fått klart för dagen, så man har framförhållning för morgondagen.
Fördelar
Trevliga kollegor och kunder
Nackdelar
Om kollegor inte hjälps åt.