ICA Gruppen AB

Recensioner från anställda som Butiksmedarbetare på ICA Gruppen AB

Butiksmedarbetare56 recensioner
Jag kommer till jobbet och får en genomgång vad som skett under dagen och vad som skall behövas göras under kvällen. Min ansvarig går igenom de varor som finns på avdelningen, vilka pallar som skall gå igenom och ifall något behöver tas bort/skiftas om. Det jag har lärt mig på min arbetsplats är att handskas med olika kunder i olika situationer, jobba snabbt men effektivt under press och högtider, arbeta med kollegor som stöttar och pushar en. Jag har även lärt mig att rutiner är något som är väldigt viktigt i mitt arbete och något som jag kan behöva för att falla tillbaka lite på när jag känner att jag står fast på samma ställe. Den bästa delen av jobbet är definitivt kundkontakten. Jag älskar att hjälpa kunder i den mån jag kan och jag älskar att arbeta i grupp.
Att jobba på ICA var en utmaning och en upplevelse eftersom det var mitt första jobb i Sverige.
Jag gillade mitt jobb på ICA Kvantum. Ibland var det stressig, men samtidigt det var rolig och spännande att jobba på ICA. Jag jobbade mest på golvet (kolonial) och i kassa. Det var rolig eftersom mina kollegor var roliga och arbetsam. Teamwork är jätte viktigt på ICA.
Fördelar
Gratis frukost, fika och kaffe.
Stressigt arbete, inmkopetent ledning. Falsk atmosfär
Lyssnar inte till bra personal utan kör på med sitt eget. Respektlösa och oengagerande.
högt tempo, många bollar i luften men samtidigt roligt och utvecklande!
Det var roligt med full fart och spännande möten med mycket människor. De hade bra rutiner och följde lagar och regler för de anställda. De skulle däremot behöva arbeta mer med att motivera sina medarbetare.
Kollegorna höll mig kvar där, en bra arbetsplats är när kollegorna är treviliga
dåliga chefer, dåliga arebtstider, dålig lön dagtid
Fördelar
personalrabatt
Ett bra ställe, här jobbade vi för att alltid vara tillmötesgående och trevliga.
Att arbeta på Ica är väldigt givande. Det bästa med att arbeta på Ica, åtminstone i Åkarp där jag arbetade innan, är kundkontakten och relationen till kollegorna. Vi hade en väldig ge och ta relation och man fick mycket lärdom. Jag har ingenting negativt att säga om Ica i Åkarp då jag trivdes oerhört bra. Jag kom in i arbetet snabbt eftersom vi hade en väldigt öppen kommunikation på arbetsplatsen.
Indeed ger dagliga erbjudanden på arbeten som dyker upp vilket försäkrar mig i att jag alltid har npgonstans att vända mig då jag behöver ett arbete.
Jag trivs väldigt bra, speciellt på sommaren för då finns det flera somamrjobbare i min ålder som man kan jobba ihop med. Gillar att få göra olika uppgifter på jobbet och Rörö Ica Strandkassa har den möjligheten.
Fördelar
Träffa nytt folk
Nackdelar
Gratis lunch.
Det är väldigt roligt arbete även om man inte tror det, alla är väldigt välkomnade och hjälper till.
Fördelar
Får välja när man vill börja på morgonen och välja när man ska gå på lunch.
Nackdelar
Inte så många förmåner.
Att vakan tidigt är något man bör räkana med på denna butik. De flesta arbetsdagarna började man kl. 05:30 och slutade strax efter 15.00-15.30. Plocka upp varor i säg var mycket roligt, även att hjälpa kunderna. Det var extremt lärorikt då man både fick betalt på de gratisutbildningsdagarna. Något som Jag lärde mig extra mycket av var att prestera under ett stressigt pass med att få upp alla varor på hyllorna. Att få upp allt i början var en utmaning, men med tiden lär man sig mer och mer.
Fördelar
Gratis frukost, gratis utbildning, extremt lärorikt
Nackdelar
Inte den perfekta lönen för att vakan kl 05.30, speciella arbetsförhållanden
hårt jobb, lärt mig kassa arbete, post arbete och allt annat som ingår i att jobba i en sådan butik
Hej! Jag var på arbetsprovning,och min visstelse var kortvarig därför med ett ord var det lärorikt.
Började arbeta där för ca två år sedan och trivts väldigt bra där. Trevlig stämning, god kommunikation med ledarskapet och hjälpsam atmosfär.
Jag lärde mig mycket och snabbt men blev också lite uttråkad då det ofta var samma sak de flesta dagarna.
Jag började runt 8 på månarna, det jag fick göra i uppgift var att jag skulle gå och plocka upp varor i butiken vilket har gett mig fördelar med att jag har lätt att plocka upp varor och fronta fram varor. Jag har också fått en uppfattning om hur man ska prata med kunder alltså fått en uppfattning om kundrelation.
Jag tyckte att den bästa delen av jobbet var kollegorna jag fick bra hjälp om jag inte hittade något sen var det en bra relation man har där.

Det allra svåraste jag tyckte var att man skulle hitta rätt plats varorna står på, det var lätt att hitta avdelningen där varan var på
Att få jobba i en ICA / matbutik är en helt annan känsla. Miljön är så härlig och allt är oftast glatt och det är roligt att komma till sin arbetsplats. Prata med kunder som behöver råd/hjälp är jättekul att få äran och hjälpa dem med allt. Man skapar en viss kundrelation till var och en och kan bli mer personlig från person till person.
Fördelar
Bra lön, miljön och kundkontakt
Nackdelar
Kommer inte på något just nu.
*Hårt arbete, många bollar i luften
*Träffar mycket människor

*Lär sig att hantera sig själv

*Man får självförtroende