ICA Gruppen AB

Recensioner från anställda som Butiksbiträde på ICA Gruppen AB i Stockholm

Att jobba på en ICA butik är ett bra första jobb. Just min butik var mindre bra då en stor andel av mina kollegor och överordnade är otrevliga och omotiverade. Jag har dock lärt mig mycket om yrken inom service och har blivit bättre på att hantera stress och höga krav.
Jag jobbade i en affär som hade mycket att ta igen. De var nära konkurs och har sedan dess endast försökt att rädda. Det blev en lärorik upplevelse.
Roligt när man får ta hand om sin avdelning och känna att man får ta ansvar.
Fördelar
Mycket att göra
Nackdelar
Sena kvällar
Roligt att göra träffa olika människor och att jobba i en trevlig arbetsmiljö. Att vara en del av Ica är något jag glad att vara. Genom året har jag lärt mig massor och har gjort till den medarbetare jag är. Min arbetsdag är inte dagen likt.
Cheferna har ingen koll på oss som jobbar i butiken, utan får all sin info från deras ännu sämre områdesansvariga. En tjej som är 35 år, tror att hon är 18.. Går och pratar skit om allt och alla.. Enligt de som jobbat där en längre tid, har hon fått den största lönehöjningen av potten som delas ut VARJE år! De få bra arbetsledare som vi hade, har alla slutat för att cheferna är så dåliga!
Jag gillar att arbeta med ica ... inga gator, är det roligt jobb
Jag har inte så mycket att säga om min tid på ICA, det var bara 2-3 månaders anställning.
En typisk arbetsdag i Ica i Norrviken var att jag började drygt kl 9 på morgonen, jag förbered inför öppning, såg till att tidningarna var framme och bokförda (dagens tidningar), såg till att växelkassan var i den belopp den skulle vara. Kunde hända att jag var även tvungen att ställa in några få varor som hade anlänt på morgonen, och sedan öppnade jag butiken. Efter det så satt jag bakom kassan för det mesta och bemötte kunderna, detta kunde pågå i sträck till ungefär klockan 2, med lite mindre pauser där i mellan, sedan gick jag på lunch i drygt en halvtimme och gick tillbaka till min kassa. Min arbetsdag brukade avslutas drygt efter 5 på eftermiddan, då jag gjorde en del av bokföringen och räknade min kassa innan jag överlät den till någon annan eller stängde den. Jag hade endast under min tid ungefär 3 andra arbetskollegor som alla var bekanta till mig sen innan, så det var otroligt kul att få kunna jobba med de, de var både trevliga och ansvarsfulla så man kunde lite på att de gjorde sitt jobb rätt. Den svåraste delen på jobbet var nog att alltid ha ett glatt humör och vara sociala även om det är någon dålig morgon för dig själv, det viktiga är att få sina kunder att känna sig bra bemötta och kunna helst lämna butiken med ett leende på läpparna. Den bästa delen av jobbet var nog också att bemöta kunder men även att bokföra och hantera annat pappersarbete, bemötandet av kunderna gjorde att ens sociala kompetens ökade med olika typer av personer, och det var trevligt att ha en liten kortare konversation med en eller flera av kunderna. Pappersarbetet gillade jag som den - mer...
Fördelar
Gratis luncher, mer korta pauser
Nackdelar
inga befodran
Samma sak.det betyder att bara praktisera. utan att få betalt eller anställning.
Fördelar
Nej.
Nackdelar
jobba åtta timmar.