ICA Gruppen AB

Recensioner från anställda på ICA Gruppen AB i Stockholm

Stockholm29 recensioner
Jag började dagar med att ta ordrar. Sedan ska man lasta in burar i lastbil med produkter som ut till olika ica butiker. Sedan börja jag med att köra truck med burar som ska ställas på plats under olika nummerskyltar som representerar vart burarna ska åka till för butik.

Medarbetarna höll bra kommunikation och var mycket hjälpsamma även när det var mycket stress. Dom hanterade tuffa situationer professionellt.
Att jobba på en ICA butik är ett bra första jobb. Just min butik var mindre bra då en stor andel av mina kollegor och överordnade är otrevliga och omotiverade.

Jag har dock lärt mig mycket om yrken inom service och har blivit bättre på att hantera stress och höga krav.
Att få möta varje kund med ett leende på läpparna och att känna responsen från kunderna var det som jag tyckte var härligast. En sådan enkel grej som att önska trevlig helg gav så mycket för all glädje man fick tillbaka.
Nackdelar
lite monotont
Gratis frukt.. Enda positiva.
Dålig ledning.. Ingen erfarenhet.

Anställer fastän de inte har råd. Kommer på det sen och sparkar ut folk utan förvarning.. Slitsamt jobb. Håll er borta.
Som en blandning emellan ett företag och en myndighet. Tryggt men inte så snabbt.
Hej! Jag var på arbetsprovning,och min visstelse var kortvarig därför med ett ord var det lärorikt.
lärorikt och trevliga med arbetare................
Jag jobbade i en affär som hade mycket att ta igen. De var nära konkurs och har sedan dess endast försökt att rädda. Det blev en lärorik upplevelse.
Roligt när man får ta hand om sin avdelning och känna att man får ta ansvar.
Fördelar
Mycket att göra
Nackdelar
Sena kvällar
Alla var väldigt öppna och trevliga. Fick prova på lite av allt.
Mycket frihet under ansvar.
Den manuella servicen ger utrymme för en gedigen kundkontakt och många stamkunder.

Det är väl strukturerade personal möten.
Fördelar
Bra lön och gratis arbetsskor, arbetskläder, lätt att få loss lediga dagar vid behov eller ändra i schemat.
Nackdelar
Enstaka kollegor ger olämpliga sexuella anspeglingar.
Jag lärde mig mycket genom att jobba hos ICA. Detta var en viktig del för att kunna utvecklas. Jag trivdes verkligen på det jobbet.
Fördelar
Praktiskt, grymma kamrater.
Nackdelar
Lite mycket att göra ibland.
Fritt arbete, plock i butik samt utkörning av matvaror från Ica Vanadis och Ica Sabbatsberg.
Ilja heter jag och just nu jobbar jag på ica kista med bästa chef och bästa kollegor, jag känner att jag jobbar med mina syskon och vi har jättesnälla kunder som de tackar oss hela tiden för vi gör allt som möjligt för vi når mer kunder som trivs med oss och våran produkter
Fördelar
Allt är bra
Nackdelar
Inget
Har lärt mig oerhört mycket svårt att gå in på saker i detalj.
Ledningen är inte den bästa då de är 2 chefer som har svårt att dra åt samma håll. arbetskollegorna är bra.

Svåra delen var att butiken inte var optimal för kunder då den är trång och dyr. Bästa delen var att jag fick jobba med sådant som jag trivdes med.
Min första månad på Ica Medborgarplatsen så jobbade jag dagtid men sen så övergick jag till kvällstid och trivdes med det väldigt bra.

Det jag fick göra var att arbeta i kassan samt självscanningen där jag även hjälpte kunder med prisfrågor samt att väga varor och övriga frågor. Jag fick även plocka upp varor in till kassan t.e.x Godis, dricka, konserver och papper.

Jag fick även hjälpa till på frukt och grönt avdelningen vid behov.

Jag tyckte att ledningen var bra, det fanns alltid någon tillgänglig att fråga och jag kunde känna mig trygg att fråga det jag ville. Ledningen jobbade mycket med trivsel frågor vilket ledde till att det alltid var väldigt bra stämning på jobbet.

Mina arbetskollegor var fantastiska alla var otroligt trevliga och brydde sig om varandra. Kollegorna på min avdelning lärde jag känna väldigt bra och kände mig alltid trygg bland mina kollegor. Det fanns både mer erfarna kollegor och lite mindre erfarna kollegor men den kombinationen blev väldigt bra då båda kunde ta initiativ och lära av varandra.

Den svåraste delen av jobbet var om det brast i kommunikationen mellan ledningen och de övriga kollegorna t.e.x om man inte fick tillräcklig information om vad uppgiften man skulle göra innebar.

Den bästa delen av jobbet var att jag alltid hade kul på arbetet och trivdes bra med mina kollegor. Jag fick chansen att utvecklas och ta ansvar. Instruktionerna jag fick var nästan alltid väldigt tydliga vilket gjorde att jag kunde göra ett bra och roligt jobb.
Fördelar
Väldigt fin arbetsplats, Det fanns alltid mycket att äta i personalrummet.
Roligt att göra träffa olika människor och att jobba i en trevlig arbetsmiljö. Att vara en del av Ica är något jag glad att vara. Genom året har jag lärt mig massor och har gjort till den medarbetare jag är.
Min arbetsdag är inte dagen likt.
Cheferna har ingen koll på oss som jobbar i butiken, utan får all sin info från deras ännu sämre områdesansvariga. En tjej som är 35 år, tror att hon är 18.. Går och pratar skit om allt och alla.. Enligt de som jobbat där en längre tid, har hon fått den största lönehöjningen av potten som delas ut VARJE år!
De få bra arbetsledare som vi hade, har alla slutat för att cheferna är så dåliga!
Tufft ledarskap, mycket hög kompetens i företaget men ett litet hjärta.
jag plockar varor på bästa tid med mina kollegor ....man lär sig allt om att kunna klara sig på jobbet ,kan jag visst vad ska göra ...har man roligt med sina kollegor och kunder samtidet på arbetstid, jobba med gladige ...,bästa delen plocka tår varor och fryst.på rekord tid ...
Difficult, since everyday was different from the day before. Some day where early in the morning,opening the store, others where long 8 hours days in the cashier. Best part was my colleagues, who are the best in the world. Second best was how much responsibilities I got, and how often I was asked to see to various tasks. At the end of my employment I was one of the best trained.
Fördelar
Great work enviroment
Nackdelar
Poor managment
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos ICA Gruppen AB. Vår community är redo att svara.
3,9
3,6