ICA Gruppen AB

Recensioner från anställda på ICA Gruppen AB i Malmö

lugn men kan skifta till stressig arbetsmiljö bemöta kunder och samarbeta
Ett väl fungerande system i företaget. Roligt arbete
Bra ställe glad personal bra ledning Utvecklings möjligheter inom olika områden
Att arbeta på Ica är väldigt givande. Det bästa med att arbeta på Ica, åtminstone i Åkarp där jag arbetade innan, är kundkontakten och relationen till kollegorna. Vi hade en väldig ge och ta relation och man fick mycket lärdom. Jag har ingenting negativt att säga om Ica i Åkarp då jag trivdes oerhört bra. Jag kom in i arbetet snabbt eftersom vi hade en väldigt öppen kommunikation på arbetsplatsen.
Indeed ger dagliga erbjudanden på arbeten som dyker upp vilket försäkrar mig i att jag alltid har npgonstans att vända mig då jag behöver ett arbete.
jag har gjort mitt bästa och jag har gjort exakt de ville ha men tillslut tyvärr så ingen uppskattar det man gjorde
Bra arbetsplats där man får jobba med frihet under ansvar
Kul med att träffa kunder, hjälpa dom, och sälja saker
Underbart trevligt, korrekt samt beslutsamt, bra ledning
det var rolig att hjälpa olika kunder som behövde min hjälp och jag jobbade på olika avdelningar.
Fördelar
utveckling på kunskaper.
Nackdelar
lite lön och dåliga arbetstider.
Stor variation i arbetsuppgifter där egna initiativ uppmuntras.
Bra arbetsplats med trevliga arbetskollegor utvecklande, lärorikt, m.m
Ett bra jobb att börja mitt arbetsliv med och jag börjar gärna att jobba inom ICA igen.
Fördelar
Frihet under ansvar
Arbetsuppgifterna är okej även om det kan vara tungt emellanåt och ganska enformigt för det mesta. Kollegorna har jag trivts bra med och vi kämpar på tillsammans - bidrar till god stämning. Det vi kämpar emot är dock bristande ledarskap, utnyttjande av arbetskraft och otillräcklig kommunikation. Färskvaror-chefen har varit katastrofal och bidragit till dålig stämning. Detta gör ledningen inget åt. Vidare prioriteras budget mm före medarbetarnas bästa, vilka inte ges någon möjlighet till delaktighet i beslutsfattande liksom bristande kommunikation vid besluten. Exempelvis kan arbetstiderna komma att förändras utan varsel, vilket försätter medarbetaren i osäker arbetssituation. Arbetstiderna anpassas dessutom till arbetsgivarens fördel; färre OB-timmar exempelvis, utan åtanke om individens bästa. Det är således en arbetsplats man "får stå ut med" där arbetsgivare och arbetstagare agerar motparter till varandra. Hopp finns dock om att ledningen eventuellt arbetar för att bättra dessa förhållanden. De säger vart fall att de gör det men resultat på ord saknas. Det som får mig att stanna är alltså viss trivsel med arbetsuppgifterna, god sammanhållning oss kollegor emellan samt att det är ett jobb - "vi får åtminstone betalt". Viss hänsyn bör tas till att detta tar utgångspunkt i en deltidsanställds perspektiv. Det är markant skillnad på de olika anställningsformerna, vilket inte gör denna recension särskilt möjlig att generalisera.
Börjar tidig morgon! Plockande av varor, kundmöten, säljarmöten! Mycket bra gemenskap! Svårast är att få tiden att räcka till allt vad man vill hinna med! Det bästa med jobbet är att man får utrymme till att vara kreativ och självgående, ingen som kommer med pekpinnen.
Fördelar
Utrymme till att vara självstyrande på avdelningen
Nackdelar
Kan tyvärr inte växa mer inom företaget
När jag praktiserade på Ica så blev jag plaserad på en mycket opassande avdelning för min kroppsbyggnad och längd, mejeriavdelningen. Det var mycket jobbigt och tunga saker att lyfta vilket ofta slutade med någon värk eller skada här och där för dagen. Tyckte inte om ledarskapet alls där då jag flera gånger visade dem vilka skador jag fick och ändå inte blev flyttad till en avdelning med lämplig för mig.
Fördelar
att min väninna jobbade i samma butik
Nackdelar
det mesta tyvärr
Det var jättespännande eftersom mina kollegor var perfect att jobba med dem. Deltagaren i företaget var också jätteduktiga och hjälpsamma.
Fördelar
Bra
Nackdelar
Spännande
Mycket bra och utvecklande företag under mina arbetsår.
Fördelar
Företagsledning och arbetskamrater
Bra kollegor, roligt jobb, bra tider, bra arbetsmiljö.
Trivs du att jobba med falska människor som hugger dig i ryggen så fort du vänder ryggen till är detta en plats för dig.
Jobbade på ICAhemma.se , packade varor på ICAMAXI toftanäs i malmö och skickade till kunder i hela sverige. Blev en av sveriges största näthandlare , vann priser på jetshop awards m.m svåraste delen: hitta i tid under bokrea m.m .. allt var nytt så väldigt oorganiserat. Lättaste delen: Gå och plocka, va social mot kunder och hjälpa till i affären.
Fördelar
Frukost bra kollegor
Nackdelar
cheferna, personalen som jobbat FÖR länge.