ICA Gruppen AB

Recensioner från anställda på ICA Gruppen AB i Kungsbacka

Kungsbacka6 recensioner
Börjar 06.00 med att lite snabbt gå igenom dagen med arbetskollegorna sedan drar dagen igång med högt arbetstempo där kunden alltid är i fokus oavsett arbetsbelastning.
Eftersom jag började här redan som 14-åring har det lärt mig otroligt mycket om arbetslivet och dess kultur.

Trivs fantastiskt bra på den här arbetsplatsen där kollegorna är toppen!
Fördelar
Fri frukostbuffé
Nackdelar
Långa arbetsdagar
Jag har lärt mig mycket om hur man bemöter kunden under min tid då jag arbetat på ICA, vilket är en utav våra viktigaste punkter vi fokuserar på. Jag tar alltid kunden i första hand och jag försöker att alltid överträffa kundens förväntningar så att kunden får en bra upplevelse av butiken och vill komma tillbaka.

Det finns inte riktigt någon "typsik" dag på ICA, ingen dag är den andra lik, man träffar alltid nya härliga kunder och nya problem uppstår som man lär sig att lösa bättre och bättre för varje dag. Mina medarbetare är väldigt härliga och hjälpsamma, vilket gör att jag trivs väldigt bra på min arbetsplats.
Fördelar
Gratis frukost, personal procentrabatt, egna arbetskläder.
En typisk dag i förbutiken/kundtjänst är ett hundratals kundbemötanden om dagen, man måste alltid vara på topp, alltid ha ett leende på läpparna. Det kan vara allt från klagomål, önskemål, övriga köp och posthantering.

Det bästa med jobbet är all kundkontakt man får och alla goa och trevliga arbetskamrater.

Det negativa är att dagarna kan vara enformiga om man sitter i kassan, vilket kan bli ganska ansträngande fysiskt i kroppen.
Fördelar
Gratis frukost på vardagar, friskvård om du jobbar mer än 20tim/vecka
Man började att göra mackor, sen fortsatte man med betställningarna och göra rdnin för delikatessens saker som skulle ut dit.
mina arbetskamrater var väldigt trevliga att lära känna och en kul tid att arbeta där på.

Man lärde sig mycket på dom olika ställena
Fantastisk butik, men tyvärr få utvecklingsmöjligheter både att klättra och arbeta bättre tider.
Drivande säljledare, enorm stress, glada kollegor.
Fördelar
Utbudet
Nackdelar
Arbetstider och dåliga utvecklingsmöjligheter.
Jag har arbetat här, under en period och gjorde ett gott arbete. Tyvärr är inte personalansvarig särskilt rädd om sin personal, då de vet att det står många på kö för att börja arbeta där. Många som kände otrivsel, och kände sig osäkra på sin framtid. Synd tycker jag
Fördelar
Gratis frukost på vardagar