ICA Gruppen AB

Recensioner från anställda på ICA Gruppen AB i Höllviken

Höllviken3 recensioner
Mycket stress, men god arbetsmiljö. Lärorikt och kul.
Tycker det är viktigt med en trevlig ton till sina kolleger vilket inte fanns på Ica Toppen.
Fördelar
ordentliga med alla raster
Nackdelar
otrevliga kollegor
En typisk arbetsdag på Ica Toppen bestod av mycket kundkontakt, service och eget initiativ tagande. Jag lärde mig mycket om mig själv och mina kunskaper när jag arbetade som kassörska på Toppen. Många gånger handlade arbetet om att själv, utifrån det handlingsutrymme jag fått, agera och hjälpa kunderna på bästa möjliga sätt. ''Kunden har alltid rätt'' var måttot vi arbetade utefter. Vi hade en bra ledning som satte upp klara mål och som tryckte mycket på hur betydande en väl fungerade arbetskultur är. Svåraste delen av jobbet var att hantera missnöjda kunder som vägrade kompromissa, vissa kunder vill helt enkelt inte förstå, vilket är en del av arbetet inom servicebranschen. Den bästa delen av jobbet var att skapa relationer med både kunder och kollegor. Jag mår väldigt bra när jag ser att andra mår bra och att själv kunna vara med och påverka till ett bättre mående både för mina kollegor samt kunder var definitivt den bästa delen av arbetet. Men även att jag lärde mig så mycket om mig själv och hur jag ska hantera stress utifrån de situationer jag är med om.
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos ICA Gruppen AB. Vår community är redo att svara.
3,9
3,6