ICA Gruppen AB

Recensioner från anställda på ICA Gruppen AB

1/ En typisk arbetsdag: var alltid stressig. Man skulle förbereda gods enligt en lista och hade en deadline då allt skulle vara förberett till chaufförerna. Ofta var något gods försenat eller felplacerat i hallarna så det var ofta väldigt spännande om man skulle skulle klara sin deadline.2/ Jag lärde mig: att några av de anställda gjorde allt för att jag skulle misslyckas genom att gömma gods som skulle med mitt lass. Rent av ljuga och säga att det finns inget här till ditt lass så rör inte här nu när jag sorterat.3/ Ledningen: var helt ok även om ena chefen alltid nämnde att jag kunde jobba lite snabbare. Nämnas bör att jag hann med att klara tiderna men detta är en slags kultur inom företaget som svarar på fråga 4. Företagskultur: Detta företag "piskar" sina anställda till det yttersta. De som inte är tillräckligt snabba får ej förlängd anställning.5/ Svåraste delen av jobbet: var då man var ensam i någon av hallarna. Samt då skrivarna var sönder och man fick springa till en annan hall. Chaufförer kom till mig o ville ha sina lass men personalen i min hall samt i hallarna bredvid var på lunch. Jag älskar att hjälpa andra men ibland blev det lite för mycket.6/ Den bästa delen : var att det var full fart så gott som hela tiden. Inte alla trivs med detta men det gör jag :-)
Fördelar
Full fart hela dagen, mycket att göra
Nackdelar
Flera av de som varit länge på företaget vill inte jobba och beteer sig på ett avskyvärt sätt, ICA borde verkligen omplacera dessa för en trivsammare arbetsmiljö.
Bästa livsmedelskedjan med bra sortiment och kvalitet.Kunnig och hjälpsam personal med kanonfin service som andra mataffärer saknar.Öppnar extra kassor vid kö, mycket bra.
Riktigt roligt jobb,SÖK om du klarar högt tempo och är stresstålig!
Tufft och fysiskt jobb men bra arbetsmiljö. Var en rolig upplevelse för övrigt.
Fördelar
Bra lön
Nackdelar
Fysiskt utmattande
En fin plats med trvliga människor där du kan känna dig trygg
Fördelar
Bra kamerater
Nackdelar
Lite hård jobb
Jag kommer till jobbet och får en genomgång vad som skett under dagen och vad som skall behövas göras under kvällen. Min ansvarig går igenom de varor som finns på avdelningen, vilka pallar som skall gå igenom och ifall något behöver tas bort/skiftas om. Det jag har lärt mig på min arbetsplats är att handskas med olika kunder i olika situationer, jobba snabbt men effektivt under press och högtider, arbeta med kollegor som stöttar och pushar en. Jag har även lärt mig att rutiner är något som är väldigt viktigt i mitt arbete och något som jag kan behöva för att falla tillbaka lite på när jag känner att jag står fast på samma ställe. Den bästa delen av jobbet är definitivt kundkontakten. Jag älskar att hjälpa kunder i den mån jag kan och jag älskar att arbeta i grupp.
Alltid väldigt framåt och pushar en! Mycket god energi, och roligt o jobba i grupp men även självständigt
Grym arbetsplats med fantastiska kollegor och högt i tak.
Rolig arbetsmiljö med mycket omväxling från dag till dag. Trevliga kolegor och ett bra tempo med mycket saker att göra. Utvecklande då man blev tvungen att komma på egna lösningar och utmana sig själv tex genom stresstålighet och ibland utmanande kunder.
Ett bra företag som tar hand om sina anställda. Jag hade turen att få jobba med ett grymt gäng som gjorde att min tid på Ica blev så bra som den kunde bli. Bra ledning som alltid var tydliga med allt. Det var oftast bra stämning i butiken. Jag lärde mig bland annat att hantera stress, bemöta kunder och problemlösning.
Eget ansvar, lärorikt, stimulerande, coachande Och en bra företagskultur.
En person som jag passar i butik nära kunder eftersom jag älskar kundkontakten det var det bästa.Även rena arbetsytor och kök.
Mycket stress, men god arbetsmiljö. Lärorikt och kul.
Min erfarenhet på Ica är bara positiv. En fint bemötande av både kunder och personal.
Mycket bra arbetsmiljö men stressigt och mycket att göra.
Att jobba på ICA var en utmaning och en upplevelse eftersom det var mitt första jobb i Sverige.
lugn men kan skifta till stressig arbetsmiljö bemöta kunder och samarbeta
Det är rolig jobb Hela gruppen är alltid där och alla var trevliga
Godmorgon till alla, ingen nämnd ingen glömd. Kan bli en avstämning på vägen. Alla visar stor tillgänglighet. Många olika delar, strategier, försäljning, katalogproduktion, kommunikation och publicering på Intranätet för handlare och medarbetare Butikerna, Internt på Intrantet, säkra erbjudandet avdelningen Space, S&I, Uppföljningar stora säsonger. Stötta, bidra, projektledning. Svårast är att alla ska förstå stora saker på kort tid. Bästa är frihet under stort ansvar.
Man lär sig mycket och utvecklar sig för varje dag.
Alla var trevliga och samarbetade ihop bra, tillsammans såg man till att allt flöt på.