ICA Gruppen AB
Recensioner från anställda på ICA Gruppen AB

rolig arbetsmiljö, passar perfekt för serviceutåtriktade personer.

22 mars 2020
Mycket stress, men god arbetsmiljö. Lärorikt och kul.
25 mars 2019
Sommarjobb 2016 (Tidigare anställd) - Höllviken
Tycker det är viktigt med en trevlig ton till sina kolleger vilket inte fanns på Ica Toppen.
Fördelar
ordentliga med alla raster
Nackdelar
otrevliga kollegor
8 februari 2017
Började arbeta på Ica Toppen som kassörska (Tidigare anställd) - Höllviken
En typisk arbetsdag på Ica Toppen bestod av mycket kundkontakt, service och eget initiativ tagande. Jag lärde mig mycket om mig själv och mina kunskaper när jag arbetade som kassörska på Toppen. Många gånger handlade arbetet om att själv, utifrån det handlingsutrymme jag fått, agera och hjälpa kunderna på bästa möjliga sätt. ''Kunden har alltid rätt'' var måttot vi arbetade utefter. Vi hade en bra ledning som satte upp klara mål och som tryckte mycket på hur betydande en väl fungerade arbetskultur är. Svåraste delen av jobbet var att hantera missnöjda kunder som vägrade kompromissa, vissa kunder vill helt enkelt inte förstå, vilket är en del av arbetet inom servicebranschen. Den bästa delen av jobbet var att skapa relationer med både kunder och kollegor. Jag mår väldigt bra när jag ser att andra mår bra och att själv kunna vara med och påverka till ett bättre mående både för mina kollegor samt kunder var definitivt den bästa delen av arbetet. Men även att jag lärde mig så mycket om mig själv och hur jag ska hantera stress utifrån de situationer jag är med om.
17 oktober 2020
Medarbetare (Tidigare anställd) - Göteborg
Riktigt roligt jobb,SÖK om du klarar högt tempo och är stresstålig!