ICA Gruppen AB
Recensioner från anställda på ICA Gruppen AB

hemtrevlig arbetsmiljö och roliga arbetskamrater

7 februari 2019
En typisk arbetsdag gick till så att jag anlände till jobbet vid 09.00 på morgonen och gjorde mig redo tills 09.15. Där efter jobbade jag med att framför allt serva kunder och sortera i hyllorna fram tills lunch tid. Under lunchen hittade jag antingen något ställe i närheten där jag kunde käka med kompisar som praoade på ställen i närheten eller så åt jag med mina arbetskamrater i butikens matsal. Efter lunch fick jag hjälpa till med att bära ut las med varor i butiken och sortera ut dem vid rät hylla. Jag har lärt mig massor om hur livet är som både butiksägare och hur det är att jobba på e ICA-butik vilket har lärt mig respektera folk som jobbar å matvarubutiker mycket mer. Dessutom var chefen riktigt skön och berättade om vad hon gjorde dagligen och om hennes jobb i allmänhet som chef. Svåraste delen med jobbet tyckte jag var att det var för mycket av samma sak varje dag vilket tröttade ut än en hel del. Men var absolut en erfarenhet jag skulle rekommendera många andra ungdomar skaffa sig.
Fördelar
grattis luncher
Nackdelar
obetald arbetstid
15 februari 2020
Prao (Tidigare anställd) - Malmö
lugn men kan skifta till stressig arbetsmiljö bemöta kunder och samarbeta
10 januari 2020
Prao (Tidigare anställd) - Vargön
Alla respekterad varandra och alla var på bra humör
2 april 2020
Säljare, huvudkassör (Tidigare anställd) - Uppsala
Ett bra företag som tar hand om sina anställda. Jag hade turen att få jobba med ett grymt gäng som gjorde att min tid på Ica blev så bra som den kunde bli. Bra ledning som alltid var tydliga med allt. Det var oftast bra stämning i butiken. Jag lärde mig bland annat att hantera stress, bemöta kunder och problemlösning.
  1. hemtrevlig arbetsmiljö och roliga arbetskamrater