ICA Gruppen AB
Recensioner från anställda på ICA Gruppen AB

Ett roligt arbete

13 september 2016
Min första månad på Ica Medborgarplatsen så jobbade jag dagtid men sen så övergick jag till kvällstid och trivdes med det väldigt bra. Det jag fick göra var att arbeta i kassan samt självscanningen där jag även hjälpte kunder med prisfrågor samt att väga varor och övriga frågor. Jag fick även plocka upp varor in till kassan t.e.x Godis, dricka, konserver och papper. Jag fick även hjälpa till på frukt och grönt avdelningen vid behov. Jag tyckte att ledningen var bra, det fanns alltid någon tillgänglig att fråga och jag kunde känna mig trygg att fråga det jag ville. Ledningen jobbade mycket med trivsel frågor vilket ledde till att det alltid var väldigt bra stämning på jobbet. Mina arbetskollegor var fantastiska alla var otroligt trevliga och brydde sig om varandra. Kollegorna på min avdelning lärde jag känna väldigt bra och kände mig alltid trygg bland mina kollegor. Det fanns både mer erfarna kollegor och lite mindre erfarna kollegor men den kombinationen blev väldigt bra då båda kunde ta initiativ och lära av varandra. Den svåraste delen av jobbet var om det brast i kommunikationen mellan ledningen och de övriga kollegorna t.e.x om man inte fick tillräcklig information om vad uppgiften man skulle göra innebar. Den bästa delen av jobbet var att jag alltid hade kul på arbetet och trivdes bra med mina kollegor. Jag fick chansen att utvecklas och ta ansvar. Instruktionerna jag fick var nästan alltid väldigt tydliga vilket gjorde att jag kunde göra ett bra och roligt jobb.
Fördelar
Väldigt fin arbetsplats, Det fanns alltid mycket att äta i personalrummet.
4 juni 2020
Butiksmedarbetare (Nuvarande anställd) - Farsta
Jag kommer till jobbet och får en genomgång vad som skett under dagen och vad som skall behövas göras under kvällen. Min ansvarig går igenom de varor som finns på avdelningen, vilka pallar som skall gå igenom och ifall något behöver tas bort/skiftas om. Det jag har lärt mig på min arbetsplats är att handskas med olika kunder i olika situationer, jobba snabbt men effektivt under press och högtider, arbeta med kollegor som stöttar och pushar en. Jag har även lärt mig att rutiner är något som är väldigt viktigt i mitt arbete och något som jag kan behöva för att falla tillbaka lite på när jag känner att jag står fast på samma ställe. Den bästa delen av jobbet är definitivt kundkontakten. Jag älskar att hjälpa kunder i den mån jag kan och jag älskar att arbeta i grupp.
22 februari 2020
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) - Hagfors
Att jobba på ICA var en utmaning och en upplevelse eftersom det var mitt första jobb i Sverige.
3 oktober 2019
Ica leverantör lager med truckkörning (Tidigare anställd) - Stockholm
Jag började dagar med att ta ordrar. Sedan ska man lasta in burar i lastbil med produkter som ut till olika ica butiker. Sedan börja jag med att köra truck med burar som ska ställas på plats under olika nummerskyltar som representerar vart burarna ska åka till för butik. Medarbetarna höll bra kommunikation och var mycket hjälpsamma även när det var mycket stress. Dom hanterade tuffa situationer professionellt.