ICA Gruppen AB
Recensioner från anställda på ICA Gruppen AB

Det var en bra arbetsplats då alla var trevliga och hjälpsamma.

7 augusti 2019
Det var en rolig arbetsplats då man fick lära sig att arbeta självständigt och hjälpa kunder. Arbetarna är trevliga och hjälpsamma.
Fördelar
Trevliga arbetskamrater
Nackdelar
Inget
9 november 2020
Utlastare, Lagerarbetare (Tidigare anställd) - Helsingborg
1/ En typisk arbetsdag: var alltid stressig. Man skulle förbereda gods enligt en lista och hade en deadline då allt skulle vara förberett till chaufförerna. Ofta var något gods försenat eller felplacerat i hallarna så det var ofta väldigt spännande om man skulle skulle klara sin deadline.2/ Jag lärde mig: att några av de anställda gjorde allt för att jag skulle misslyckas genom att gömma gods som skulle med mitt lass. Rent av ljuga och säga att det finns inget här till ditt lass så rör inte här nu när jag sorterat.3/ Ledningen: var helt ok även om ena chefen alltid nämnde att jag kunde jobba lite snabbare. Nämnas bör att jag hann med att klara tiderna men detta är en slags kultur inom företaget som svarar på fråga 4. Företagskultur: Detta företag "piskar" sina anställda till det yttersta. De som inte är tillräckligt snabba får ej förlängd anställning.5/ Svåraste delen av jobbet: var då man var ensam i någon av hallarna. Samt då skrivarna var sönder och man fick springa till en annan hall. Chaufförer kom till mig o ville ha sina lass men personalen i min hall samt i hallarna bredvid var på lunch. Jag älskar att hjälpa andra men ibland blev det lite för mycket.6/ Den bästa delen : var att det var full fart så gott som hela tiden. Inte alla trivs med detta men det gör jag :-)
Fördelar
Full fart hela dagen, mycket att göra
Nackdelar
Flera av de som varit länge på företaget vill inte jobba och beteer sig på ett avskyvärt sätt, ICA borde verkligen omplacera dessa för en trivsammare arbetsmiljö.
27 juli 2020
lager (Tidigare anställd) - Kallhäll
Tufft och fysiskt jobb men bra arbetsmiljö. Var en rolig upplevelse för övrigt.
Fördelar
Bra lön
Nackdelar
Fysiskt utmattande
26 april 2018
Butiksbiträde/säljare (Nuvarande anställd) - Skärblacka
Jag har ett flexibelt arbete vissa dagar Plockar upp postpaket servar kunder med post, systembolagsvaror förlänger ATG spel och svenska spel kuponger och gör nya till kund. Styckar kött och grillar beställer varor till butiken Plockar upp varor som kommit till butiken Vissa dagar är man enbart i en styrd kassa
Fördelar
Härliga kollegor
Nackdelar
  1. Det var en bra arbetsplats då alla var trevliga och hjälpsamma.