ICA Gruppen AB
Recensioner från anställda på ICA Gruppen AB

Bra personal och chef.

18 oktober 2016
En riktigt bra arbetsplats, bra, sammansvetsat gäng i personalen:).
Fördelar
Bra chef
9 januari 2020
Butiksmedarbetare (Tidigare anställd) - Bollnäs
Jag gillade mitt jobb på ICA Kvantum. Ibland var det stressig, men samtidigt det var rolig och spännande att jobba på ICA. Jag jobbade mest på golvet (kolonial) och i kassa. Det var rolig eftersom mina kollegor var roliga och arbetsam. Teamwork är jätte viktigt på ICA.
Fördelar
Gratis frukost, fika och kaffe.
9 november 2020
Utlastare, Lagerarbetare (Tidigare anställd) - Helsingborg
1/ En typisk arbetsdag: var alltid stressig. Man skulle förbereda gods enligt en lista och hade en deadline då allt skulle vara förberett till chaufförerna. Ofta var något gods försenat eller felplacerat i hallarna så det var ofta väldigt spännande om man skulle skulle klara sin deadline.2/ Jag lärde mig: att några av de anställda gjorde allt för att jag skulle misslyckas genom att gömma gods som skulle med mitt lass. Rent av ljuga och säga att det finns inget här till ditt lass så rör inte här nu när jag sorterat.3/ Ledningen: var helt ok även om ena chefen alltid nämnde att jag kunde jobba lite snabbare. Nämnas bör att jag hann med att klara tiderna men detta är en slags kultur inom företaget som svarar på fråga 4. Företagskultur: Detta företag "piskar" sina anställda till det yttersta. De som inte är tillräckligt snabba får ej förlängd anställning.5/ Svåraste delen av jobbet: var då man var ensam i någon av hallarna. Samt då skrivarna var sönder och man fick springa till en annan hall. Chaufförer kom till mig o ville ha sina lass men personalen i min hall samt i hallarna bredvid var på lunch. Jag älskar att hjälpa andra men ibland blev det lite för mycket.6/ Den bästa delen : var att det var full fart så gott som hela tiden. Inte alla trivs med detta men det gör jag :-)
Fördelar
Full fart hela dagen, mycket att göra
Nackdelar
Flera av de som varit länge på företaget vill inte jobba och beteer sig på ett avskyvärt sätt, ICA borde verkligen omplacera dessa för en trivsammare arbetsmiljö.
26 oktober 2020
Butikssäljare (Tidigare anställd) - Brommaplan
Bästa livsmedelskedjan med bra sortiment och kvalitet.Kunnig och hjälpsam personal med kanonfin service som andra mataffärer saknar.Öppnar extra kassor vid kö, mycket bra.