ICA Gruppen AB

Recensioner från anställda på ICA Gruppen AB

Jag kommer till jobbet och får en genomgång vad som skett under dagen och vad som skall behövas göras under kvällen. Min ansvarig går igenom de varor som finns på avdelningen, vilka pallar som skall gå igenom och ifall något behöver tas bort/skiftas om. Det jag har lärt mig på min arbetsplats är att handskas med olika kunder i olika situationer, jobba snabbt men effektivt under press och högtider, arbeta med kollegor som stöttar och pushar en. Jag har även lärt mig att rutiner är något som är väldigt viktigt i mitt arbete och något som jag kan behöva för att falla tillbaka lite på när jag känner att jag står fast på samma ställe. Den bästa delen av jobbet är definitivt kundkontakten. Jag älskar att hjälpa kunder i den mån jag kan och jag älskar att arbeta i grupp.
Alltid väldigt framåt och pushar en! Mycket god energi, och roligt o jobba i grupp men även självständigt
Grym arbetsplats med fantastiska kollegor och högt i tak.
Rolig arbetsmiljö med mycket omväxling från dag till dag. Trevliga kolegor och ett bra tempo med mycket saker att göra. Utvecklande då man blev tvungen att komma på egna lösningar och utmana sig själv tex genom stresstålighet och ibland utmanande kunder.
Ett bra företag som tar hand om sina anställda. Jag hade turen att få jobba med ett grymt gäng som gjorde att min tid på Ica blev så bra som den kunde bli. Bra ledning som alltid var tydliga med allt. Det var oftast bra stämning i butiken. Jag lärde mig bland annat att hantera stress, bemöta kunder och problemlösning.
Eget ansvar, lärorikt, stimulerande, coachande Och en bra företagskultur.
En person som jag passar i butik nära kunder eftersom jag älskar kundkontakten det var det bästa.Även rena arbetsytor och kök.
Mycket stress, men god arbetsmiljö. Lärorikt och kul.
Min erfarenhet på Ica är bara positiv. En fint bemötande av både kunder och personal.
Mycket bra arbetsmiljö men stressigt och mycket att göra.
Att jobba på ICA var en utmaning och en upplevelse eftersom det var mitt första jobb i Sverige.
lugn men kan skifta till stressig arbetsmiljö
bemöta kunder och samarbeta
Det är rolig jobb Hela gruppen är alltid där och alla var trevliga
Godmorgon till alla, ingen nämnd ingen glömd. Kan bli en avstämning på vägen. Alla visar stor tillgänglighet. Många olika delar, strategier, försäljning, katalogproduktion, kommunikation och publicering på Intranätet för handlare och medarbetare Butikerna, Internt på Intrantet, säkra erbjudandet avdelningen Space, S&I, Uppföljningar stora säsonger. Stötta, bidra, projektledning. Svårast är att alla ska förstå stora saker på kort tid. Bästa är frihet under stort ansvar.
Man lär sig mycket och utvecklar sig för varje dag.
Alla var trevliga och samarbetade ihop bra, tillsammans såg man till att allt flöt på.
Arbetskamraterna är det som gjorde jobbet såpass roligt som det var, det var också varierat då man kaunde byta med en kollega.
Alla respekterad varandra och alla var på bra humör
Jag gillade mitt jobb på ICA Kvantum. Ibland var det stressig, men samtidigt det var rolig och spännande att jobba på ICA. Jag jobbade mest på golvet (kolonial) och i kassa. Det var rolig eftersom mina kollegor var roliga och arbetsam. Teamwork är jätte viktigt på ICA.
Fördelar
Gratis frukost, fika och kaffe.
Likt så många andra jobb inom kundservice så kan dagarna gå upp och ner beroende på dina kunder. De kan både vara de bästa och sämsta med ditt jobb.
Arbetet i sig själv är väl strukturerat enligt schema för att snabbt få ut varor till kunderna och se till att affären är välfylld. Ute på golvet har du alltid något att göra och får röra dig en hel del på jobbet. I kassan varierar det väldigt från dag till dag beroende på hur många kunder du har.

Fått erfarenhet inom kundservice.
Stressigt arbete, inmkopetent ledning. Falsk atmosfär
Lyssnar inte till bra personal utan kör på med sitt eget. Respektlösa och oengagerande.
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos ICA Gruppen AB. Vår community är redo att svara.
3,9
3,6