ICA Gruppen AB logo
ICA Gruppen AB

Recensioner från anställda på ICA Gruppen AB

Hittade 663 recensioner som matchade sökningenVisa alla 668 recensioner

Arbetsmiljön är rolig.

Det är ganska roligt att jobba där, det är roligt

Fördelar

Trevliga personal

Nackdelar

Ingen

Har inte kunden i centrum

Interna rutiner är viktigare än kundnyttan. För många personer involverade i projekten.

Ingen bra arbetsplats

Personalen sliter dag in och dag ut och hinner knappt med. Ingen ny personal sätts in men man får mer och mer att göra. Cheferna hotar med sparken för de mest bisarra sakerna. Ett exempel: för att man inte vill läsa jobbrelaterade saker på sin fritid. Dagisnivå. Favorisering.

Fördelar

Gratis frukost

Nackdelar

Man sliter för att inte få något tillbaka

En ½-timmes dragning kallas utbildning.

När nya system eller arbetssätt implementeras ges ingen riktig utbildning till dem som inte har använt sig av dem tidigare. Ribban läggs av dem som redan är bekanta med eller har jobbat med dem tidigare. Har ingen vettig personalpolitik då de inte vet hur de ska hantera alla som mår dåligt och har "gått in i väggen". Tyvärr ganska vanligt förekommande på ICA och gäller alla nivåer.

Dålig butikschef

Anställer många extraarbetare som sedan får slåss om lediga tider. Anställdes extra med 0 timmar i veckan och ibland kan det gå flera veckor utan tillfrågan om pass. Samtidigt söker de fler extra jobbare, känns inte kul för redan anställda extraarbetare. Vissa anställda i butiken säger tydligt hej till andra men inte dig medan vissa är inbjudande och trevliga. Bra arbetstempo där avdelningscheferna är duktiga och kunniga. Får en som medarbetare att tycka att jobbet är roligt. Däremot känner man sig överflödig av butikschefen, svarar inte på mejl och undviker en.

Fördelar

Roligt arbete, hälften av medarbetarna är inbjudande och trevliga, bra tempo där man inte behöver känna sig stressad och Bra avdelningschefer.

Nackdelar

Dåligt utbud av arbetskläder(personal går och fryser), dålig butikschef, köpman säger inte hej till sina medarbetare, upplever mycket skitsnack av vissa medarbetare om andra medarbetare.

Lite tråkigt men de hände mycket omkring än

De va inte så roligt på Ica för de fanns nästan inget o göra o man hade korta raster

Fördelar

Gratis lunch

Nackdelar

Korta raster

Jättebra arbete efterskolan som gav arbetserfarenhet och bra lön tack vare kvällstillägg och ackord.

Jättebra arbetsplats där man jobbade med en lagkänsla eftersom lönen bestod av både personligt och gruppackord. Vid övertid fick man alltid mat.

jag visste inte de anställda bara de som har fyra års erfarenhet och slänga i papperskorg mindre livserfarenhet.

Jag ska brätte till alla som har mindre än ett år erfarenhet att aldrig de skulle söka jobb inom ICA för att de har inte 1% chans att få jobb. På ICA man måste känner någon som jobbar där så på det sättet spela ingen roll om du har erfarenhet av livsmedelsbutiker du får jobb och du lära dig.

Fördelar

Det att ICA delar mycket tjänster är bra.

Nackdelar

Men det som att aldrig de som känner inte någon på ICA har ingen chans att få jobb där.

Inte roligt arbete

Kultur problem i företaget och stressigt och fanns dåligt med folk.

Fördelar

Lunch

Nackdelar

Allt

Ensidigt

Det var bra arbetsplats men trivdes inte med min arbetsledare!

Lediga jobb på ICA Gruppen AB

Se fler jobb

Bra arbetsmiljö

trevlig atmosfär och människor. jag gillar att jobba där.

Perfekt arbetsplats för en som mig som gillar att jobba mycket och effektivt!

1/ En typisk arbetsdag: var alltid stressig. Man skulle förbereda gods enligt en lista och hade en deadline då allt skulle vara förberett till chaufförerna. Ofta var något gods försenat eller felplacerat i hallarna så det var ofta väldigt spännande om man skulle skulle klara sin deadline.2/ Jag lärde mig: att några av de anställda gjorde allt för att jag skulle misslyckas genom att gömma gods som skulle med mitt lass. Rent av ljuga och säga att det finns inget här till ditt lass så rör inte här nu när jag sorterat.3/ Ledningen: var helt ok även om ena chefen alltid nämnde att jag kunde jobba lite snabbare. Nämnas bör att jag hann med att klara tiderna men detta är en slags kultur inom företaget som svarar på fråga 4. Företagskultur: Detta företag "piskar" sina anställda till det yttersta. De som inte är tillräckligt snabba får ej förlängd anställning.5/ Svåraste delen av jobbet: var då man var ensam i någon av hallarna. Samt då skrivarna var sönder och man fick springa till en annan hall. Chaufförer kom till mig o ville ha sina lass men personalen i min hall samt i hallarna bredvid var på lunch. Jag älskar att hjälpa andra men ibland blev det lite för mycket.6/ Den bästa delen : var att det var full fart så gott som hela tiden. Inte alla trivs med detta men det gör jag :-)

Fördelar

Full fart hela dagen, mycket att göra

Nackdelar

Flera av de som varit länge på företaget vill inte jobba och beteer sig på ett avskyvärt sätt, ICA borde verkligen omplacera dessa för en trivsammare arbetsmiljö.

Bra arbetsmiljön

Bästa livsmedelskedjan med bra sortiment och kvalitet.Kunnig och hjälpsam personal med kanonfin service som andra mataffärer saknar.Öppnar extra kassor vid kö, mycket bra.

Produktiv och roliga arbetsmiljö

Riktigt roligt jobb,SÖK om du klarar högt tempo och är stresstålig!

Bra jobb

Tufft och fysiskt jobb men bra arbetsmiljö. Var en rolig upplevelse för övrigt.

Fördelar

Bra lön

Nackdelar

Fysiskt utmattande

Produktiv och rolig arbetsmiljö.

Jag kommer till jobbet och får en genomgång vad som skett under dagen och vad som skall behövas göras under kvällen. Min ansvarig går igenom de varor som finns på avdelningen, vilka pallar som skall gå igenom och ifall något behöver tas bort/skiftas om. Det jag har lärt mig på min arbetsplats är att handskas med olika kunder i olika situationer, jobba snabbt men effektivt under press och högtider, arbeta med kollegor som stöttar och pushar en. Jag har även lärt mig att rutiner är något som är väldigt viktigt i mitt arbete och något som jag kan behöva för att falla tillbaka lite på när jag känner att jag står fast på samma ställe. Den bästa delen av jobbet är definitivt kundkontakten. Jag älskar att hjälpa kunder i den mån jag kan och jag älskar att arbeta i grupp.

Rolig arbetsmiljö

Alltid väldigt framåt och pushar en! Mycket god energi, och roligt o jobba i grupp men även självständigt

32000

Grym arbetsplats med fantastiska kollegor och högt i tak.

Omväxlande och rolig

Rolig arbetsmiljö med mycket omväxling från dag till dag. Trevliga kolegor och ett bra tempo med mycket saker att göra. Utvecklande då man blev tvungen att komma på egna lösningar och utmana sig själv tex genom stresstålighet och ibland utmanande kunder.

bra arbetsmiljö

Ett bra företag som tar hand om sina anställda. Jag hade turen att få jobba med ett grymt gäng som gjorde att min tid på Ica blev så bra som den kunde bli. Bra ledning som alltid var tydliga med allt. Det var oftast bra stämning i butiken. Jag lärde mig bland annat att hantera stress, bemöta kunder och problemlösning.

Självständigt

Eget ansvar, lärorikt, stimulerande, coachande Och en bra företagskultur.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos ICA Gruppen AB. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• ICA Gruppen AB