Humana AB

Recensioner från anställda på Humana AB

Lätt att få jobb! Gick fort att komma in i gänget och att lära sig. Kul erfarenhet, men hade inte velat stanna längre tid eftersom det var svårt att balansera jobb och privatliv. Jag personligen hade svårt att säga nej när jouren ringde och jobbade därmed för mycket. Eftersom jobbet utförs hos brukaren/kunden så är det individuellt hur arbetsmiljön och förutsättningarna är, antar jag, men så var det för mig. Chefen var lyhörd och tillgänglig vid behov, vilket jag uppskattar. Jag lärde mig otroligt mycket och fick ett bättre självförtroende, eftersom det var utmanade. Rekommenderar absolut att testa att vara PA en gång i livet.
Fördelar
Lätt att få jobb, lätt att jobba mer än vad man har på scemat, mycket egna initiativ, kul att känna att man hjälper en annan människa, bra arbetskamrater
Nackdelar
Saknas folk jämt - man blir jagad även på lediga dagar, mycket övertid pga för lite folk, många tunga lyft
Allt bra med men jobbar inte varje dag , detta är lite svårt för min ekonomi
Fördelar
Bra med allt
Nackdelar
Inget
ja jätte nöjd med Humana , nånting som jag inte nöjd det är bara lite lång från mig, måste åka varje dag
Fördelar
bra med allt
Nackdelar
inga nackdelar
Sedan 2013 jobbade jag inte men under 2014 studerade jag Svenska som andra Språk men egentligen har längtat efter et jobb. jag har lärt mej under jobbet många arbetskamrat som trivs på jobbet. Min svårast delen av jobbet är!! "Att hålla reda på delarna. Mycket komponenter, hydraulslangar och annat måste sättas tillbaka på rätt plats. Min bästa delen av jobbet är!! "Att jag är inte envis och jag är en glad kille hjälpsam mina arbetskollegor. Abdirisak.
Fördelar
Du lär dig nya färdigheter.
Nackdelar
Du ofta blir nervös av att börja på en ny arbetsplats.
barnassistent är ett roligt jobb som man lever i en kärlekfull miljö!Jag jobbar med en asperger barn att hjälpa honom för att klara sig för daglig rutin. jag trivs mycket bra med jobb och tyvär det är bara 3 timmar i dagen !
Fördelar
ingen
Nackdelar
ingenting
Jag jobbade som personlig assistent och mina uppgifter var att hjälpa äldre människor i deras dagliga liv. Jag hade ansvar att hjälpa mina kunder att må leva bra utan svårigheter. Jag tycker mycket om att jobba med äldre människor. Det var god arbetsmiljö när arbetade som personlig assistent.
Lugn arbetsdag, ingen stress, bra arbetskollegor. Älskar att jobba som personlig assistent!
En dag för mig skall alltid börja med ett positivt leende och aldrig försöka visa kunden ett negativt sida, för det är viktigt om du vill få kunden och gilla och vara med dig. varje dag på ett arbetspass så lär mig sig något och för mig är det tänka på vad kunden gillar och vad jag kan göra mer för och få honom nöjd med mig. Har tidigare jobbat i grupp och kommer överens bra med personal. men man hoppas alltid på trevliga arbetskollegor så jobbet blir så roligt som möjligt för alla. den bästa delen av jobbet är när de sista dagen i veckan och man har helg framför sig.
Fördelar
parkering på området, grattis lunch hade vart nåt
Nackdelar
skotta snö utanför jobbet
Ett komplext arbete där jag arbetat ensam och inte haft mycket kontakt med vare sig företaget eller kundansvarige.
Fördelar
Vara till hjälp för en person
Nackdelar
Inga raster, inga arbetskollegor
jag jobbade från månadg till fredag varje dag och det var min dotter,och varannan lördag och söndag var jag ledig, min arbetskollega var min man som vil jobbade med varandera, finnas inga svåregheter med deaa för att det är min dotter och hon är snäll
jobba hus human med 8 åren pojke som personlig assistent måste ta en svaret om hans tillbehör
Trivs med mitt jobb på humana AB. Jag har lärt mig att ta ansvar och att sköta ett hem bättre och därmed blivit mer självständig, det är det nog den bästa fördelen med jobbet. Trivs med mina kollegor ( dom flesta i all fall!), och trivs på min arbetsplatts. Kommer inte på några nackdelar faktiskt.
Alla dagar var olika. Har lärt mig mycket om det mesta. Hade underbara arbetskollegor.
Helt okej arbetsplats, dock inte min typ av arbete. Trevliga kollegor och mycket att göra.
Jag trivdes väldigt bra på arbetsplatsen och skulle gärna vilja arbeta här igen! Gärna på dagen då det förra jobbet här var på natten.
Ett stort företag som jobbar med vård och omsorg att ta hand om människor.
Fördelar
Friskvård
Jag hoppas att få ett jobb härifrån. Om det var lite lättare att komma in kunde varit jättebra.
Jag jobbade hos en kvinna med MS min bästa arbeta plats jag haft...
Fördelar
bra arbetsledare
Nackdelar
tid finnes ej till för alla
Ett typiskt arbetspass kunde innefatta allt mellan 6 timmar till 42 timmar i sträck. Dock med sovande jour. Jobbet består i att vara brukaren behjälplig i ALLA situationer i dennes hem.
Nackdelar
Långa arbetspass, inga egna raster.
Använda min pedagogiska sida har varit väldigt givande. Jag storm trivdes i rollen som personlig assistent och ser mig i framtiden som en av dessa ledsagare som gör livet mer betydelsefullt för brukarna. Hade gärna sett mer introdagar än de få jag fick, då jag var helt ny i branschen.
Fördelar
Gratis luncher
Ett otroligt utvecklande jobb som sätter mig på prov. Den bästa/sämsta delen av jobbet är att sätta andras behov före mina egna. Jag har lärt mig mycket om mig själv som människa och vad jag värdesätter här i livet tack vare det här jobbet.