Humana AB

Recensioner från anställda på Humana AB

Lätt att få jobb! Gick fort att komma in i gänget och att lära sig. Kul erfarenhet, men hade inte velat stanna längre tid eftersom det var svårt att balansera jobb och privatliv. Jag personligen hade svårt att säga nej när jouren ringde och jobbade därmed för mycket. Eftersom jobbet utförs hos brukaren/kunden så är det individuellt hur arbetsmiljön och förutsättningarna är, antar jag, men så var det för mig. Chefen var lyhörd och tillgänglig vid behov, vilket jag uppskattar. Jag lärde mig otroligt mycket och fick ett bättre självförtroende, eftersom det var utmanade. Rekommenderar absolut att testa att vara PA en gång i livet.
Fördelar
Lätt att få jobb, lätt att jobba mer än vad man har på scemat, mycket egna initiativ, kul att känna att man hjälper en annan människa, bra arbetskamrater
Nackdelar
Saknas folk jämt - man blir jagad även på lediga dagar, mycket övertid pga för lite folk, många tunga lyft
human är en bra arbetsplats där man kan växa o lära sig nya saker,det bästa arbetsplatsen hittills.
Fördelar
personal middagar, hälsokort, presenter o.s.v
Jag hade roligt och tycker om att hjälpa människor. Att jobba för Humana har hjälpt mig utvecklas som person och även bättre förståelse för arbetsbranchen. Nu är bered att utvecklas ännu mer hos annan arbetsgivare. Humana finns inte längre och tagits över av en annan utförare.
Dom har ganska flexibel plats. Dom ringer alltid en för att man ska jobba.
Fördelar
Alltid på en
Nackdelar
Schema
Det är kul att jobba som personlig assistent för Humana Assistans på de arbetsplatser jag har jobbat, eftersom det innebär att man får göra olika saker från gång till gång när man som jag jobbar i polen. En del kunder skall ibland ut på någon resa och utflykt, vilket ökar kunskapskällan för assistenterna, eftersom man behöver lära sig något nytt varje gång. Man har hela tiden något nytt att lära sig som personlig assistent i förhållandet till kunden och hans behov, och hur man skall förhålla sig till olika områden. Att förbättra sig som personlig assistent gör att man hela tiden utvecklas och får ut mer av jobbet.
Bra orginisation som är mån om sina anställda och kunder
Svårt å få tag i folk på kontoret och svårt att få svar på frågor ingen delegering på medicin lite ointresserade över huvudtaget lite för stora kanske Annars väldigt trevlig arbetsplats hos kunden trevlig familj och område Dock alldeles för lite nattarbete och lite för långt att åka samt nytt schema varje månad. Mvh Jim Salvesen
Fördelar
Fint område och trevlig familj
Nackdelar
Struligt schema och för långt bort
Trivs och det finns alltid vikariat jobb mm, bra arbetstider. Bra kommunikation med arbetsgivaren.
Fördelar
Bra feedback, och bra info
Jag har arbetat som assistent hos ett flertal olika assistansbolag och rekommenderar inte Humana. Jag har fått en lön som ligger mycket lägre än på andra ställen för exakt samma arbete och jag tycker att chefer osv har varit svåra att få tag i, och det känns inte som de står på oss assistenters sida. Synd då jag annars trivs superbra hos min brukare.
Fördelar
Själva yrket är supergivande
Nackdelar
Dålig lön, dålig kontakt med chefer osv
Då jag valt psykiatri som inriktning i min utbildning, ser jag fram emot att arbeta i detta. Stort intresse av hur människan fungerar och trivs i denna målgrupp.
Kom till jobbet och fick en överlämning ifrån personalen som skulle lämna. Jobbade ut efter överlämningen.
Dagen består av basal hygien och nutrition av brukare. Även att hjälpa till med ärenden och liknade som kan dyka upp i vardagen. Svåraste är att tillfredställa dom psykosociala behoven.
Fördelar
bra friskvårds ersättning
Det var bra att jobba med Human under den tiden ,som jag var med. Det var bra arbets tider och jag var nöjd med min lön,Allt var perfekt, jag hoppades att jag fortsätta med samma person.
Fördelar
bra arbets tid.
Nackdelar
Inga garanti för jobb fortsättning.
Kompetenta och löjala kolleger ,chefen..God arbetsmiljö.Fleksibila och omtänksama ledare
Fördelar
Kunskap i att jobba med människor
Nackdelar
Låg lön
Humana är ett nystartat vård och omsorgsboende med aktiviteter som prioritering. har varit med att i hela processen med uppstart. Vill och är mycket mån om kunder/patienter som alltid är prio ett. söker nytt arbete då jag känner att jag vill prova något nytt för att jag känner att mitt uppdrag som aktivitetsansvarig inte riktigt uppfyller mitt uppdrag. Då jag vill ha kontroll och ordning och reda samtidig är jag mycket spontan och flexibel.
Hjälper kunden upp på morgonen. Stöttning vid påklädning och hygien. Lagar frukost och lunch. En dag i vecka har man städ av toalett och damming. En dag i veckan ska man dammsuga och tvätta golvet. En dag i veckan har man tvätt av kläder. Ev ge medicin Sitta och vara social både hemma och på stan.
En typisk arbetsdag består av att hjälpa kunder i den dagliga miljön. Ingen dag är sig lik. Det är en bra arbetsplats där alla kollegor är hjälpsamma.
Stressig & ombytlig arbetsplats, nya riktlinjer hela tiden som måste ändras & bytas ut. I slutänden handlar det bara om pengar, och inte om hur kunder eller personal mår. Ny enhetschef minst 2 ggr om året. En arbetsplats jag efter 15 år inte längre kunde stödja.
Att assistera en person med hans vardagliga liv är mycket mer än att vara trevlig, ge god service och ta eget ansvar. Det handlar om mycket mer, som till exempel att alltid vara uppmärksam och använda alla sina sinnen. Svåraste delen med jobbet är den känslomässiga delen. Det bästa delen med jobbet är att man alltid jobbar med människor. och det älskar jag.
Humanas företagskultur karaktäriseras av arbetsglädje, högt engagemang, ansvar, högt tempo samt lågt i tak. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör – för mig är företagskulturen viktig.
Fördelar
Friskvårdsbidrag om 5000kr
hjälpte med toalettbesök, hygienen, sondmatning, mediciner, städ av lägenheten,