Humana AB

Recensioner från anställda på Humana AB

Lätt att få jobb! Gick fort att komma in i gänget och att lära sig. Kul erfarenhet, men hade inte velat stanna längre tid eftersom det var svårt att balansera jobb och privatliv. Jag personligen hade svårt att säga nej när jouren ringde och jobbade därmed för mycket. Eftersom jobbet utförs hos brukaren/kunden så är det individuellt hur arbetsmiljön och förutsättningarna är, antar jag, men så var det för mig. Chefen var lyhörd och tillgänglig vid behov, vilket jag uppskattar. Jag lärde mig otroligt mycket och fick ett bättre självförtroende, eftersom det var utmanade. Rekommenderar absolut att testa att vara PA en gång i livet.
Fördelar
Lätt att få jobb, lätt att jobba mer än vad man har på scemat, mycket egna initiativ, kul att känna att man hjälper en annan människa, bra arbetskamrater
Nackdelar
Saknas folk jämt - man blir jagad även på lediga dagar, mycket övertid pga för lite folk, många tunga lyft
Det är bra i det stora hela. Kan sakna utbildningar/kurser samt träffar med andra assistenter och brukare.
Fördelar
Friskvårdspeng samt att vi kan resa med lön
Helt ok arbetsgivare. Enda var att det är i regel dålig lön inom den branschen
Nackdelar
Resväg utan kompensatiom
Det är bra att jobba för Humana Får ta mycket eget ansvar de tycker jag är bra.
Fördelar
fritt jobb
Nackdelar
inga raster
Personlig assistent, fungerade bra i några år men blev sämre med tiden då det var min svärfar. Han och jag kom bra överens hela tiden men hans fru la sig i och styrde allt hur jobbet skulle utföras. Samt att företaget humana inte kollade upp hur allt fungerade och mycket som inte stämde med tidlappar och andra papper då det var frun som skötte detta och skickade in.
Fördelar
Mat ingick
Nackdelar
Frun som styrde och bestämde
Den svåraste delen av jobbet är när min kund inte mår bra och jag har gjort allt jag kan utan att det hjälper.Annars älskar jag min arbetsplats och min roll, jag älskar att man blir en del av familjen och familjens vardag.En typisk arbetsdag är lugn, rolig och lärorik.Bara under min korta period här så har jag lärt mig allt mellan hur man byter en trak till hur man suger ut slemmet från den.
Har jobbat tidigare 23 timmar i månaden med en funktionshindrad person, där jag bl.a. hjälpte personen att äta, ta på sig kläder, gå på promenader, osv. Arbetade i ungefär 10 månader.
Bra att arbeta för ett stort o bra skött företag men tyvärr märks det också att det är stort
Jag lärde mig mycket om tillit och kommunikation. Ledningen i vår grupp var inte jätte bra. Den svåraste delen av jobbet var förflyttningen när man va ensam. Den roligaste uppgiften var det sociala med brukaren.
Nackdelar
Bra arbetsgivare. Jag trivs med min arbetsledning.
Fördelar
mycket förmåner
Nackdelar
dåligt betalt
Humana har fina erbjudande till assistenter med kurs o information.
En typisk dag är att Jag hjälper min kund med det Han inte kan, så som klä sig och köra rullstol. är på olika besök som t.e.x. kurator, sjukgymnast och sjukhus besök. Jag har lärt mig att vara tålmodig och lyhörd på vad min kund vill och inte vill. Är mycket nöjd med Humana som ledning de lyssnar och är hjälpsamma. Arbetsplatskulturen var inga problem normal i min mening. Det svåraste med detta jobb är att inte göra för mycket utan låta kunden göra så mycket den orkar och kan. Det bästa med detta jobb är att få hjälpa och få vara med person i sin resa genom livet som sjuk.
Fördelar
Att få se så mycket nytt
Nackdelar
Kan vara spykiskt påfrästande
Ansvaret du har att vara där för en annan människa inbegriper mer än bara vardagliga göromål. Du lär dig vikten av en människas personliga integritet. Arbetskulturen varierar beroende på arbetsplats. Det finns mycket att lära sig men många önskar att de hade fler chans till fortbildning.
Fördelar
okej ekonomisk kompensation
Nackdelar
Ingen arbetstrygghet
Det är jätte bra stt jobba i dessa företager man lär sig mycket och för alltid hjälp när man behöver det.
Det ar best att jobba med manniskor .exemple ata mat tillsamans ficka, och lagamat .pa mitt arbete vi har bra kontakt med varandra vi loser sig allting uttan att ringa till kontoret och det ar bra att ha bra komunikation. den svaraste ar nar asistanterna kommer inte i tid och du har nagot att gora efter jobbet da ar inte so roligt.
Fördelar
grattis caffe, frukt och nar man ar ute med kund grattis mat.
Jag jobbade i hemtjänsten var nöjd med det har gjort
Det här bolaget gör mycket för sina assistenter, dom visar tydligt i både ord och handling att dom är måna om sina anställda. Oavsett vad det än handlade om för problem eller frågetecken kände jag alltid att jag kunde vända mig till min kundansvariga. Till och med dom som jobbar på bemanningsenheten, som finns i Stockholm och jag aldrig träffat personligen, var underbara!! Dom visste vilka vi var och dom hade förmågan att vara ett stöd för oss-trots avstånd och trots att vi inte ens hade ett ansikte på varandra. Min kundansvariga var relativt ny på sitt jobb men trots det hade hon modet att ta beslut som var kontroversiella, för att värna om oss!! Hon var en vän, inte en chef!! All cred till henne och till bolaget i stort-jag kan varmt rekommendera alla att jobba för AFD!!! Bättre bolag är nog svårt att hitta-fem stjärnor av fem för själva arbetsgivaren, kunderna och deras anhöriga var däremot så pass svåra att bolaget valde att avsluta...
Fördelar
Underbar kundansvarig, underbar bemanningsenhet och lika fina kollegor!!
Nackdelar
Extremt tungarbetade kunder...
Har mycket erfarenhet av yrket och har varit anställd i tre andra bolag tidigare. Tidigare har jag haft bra bolag, nära relationer till kundansvarig och alltid känt ett stöd från densamma. Hos Humana är det annorlunda.... dom erbjöd en skamlön när dom tog över, ville inte ens matcha den lön jag hade före bolagsbytet. Givetvis fick dom göra det till slut, annars hade jag inte följt med över, men att dom försökte kändes gnidet och på nåt vis förnedrande. I övrigt har både jag och kunden fått ha med flera olika personer att göra, utan att få besked om vilka dom är eller deras uppgift. Bemötandet har i bästa fall varit opersonligt och i resterande fall riktigt otrevligt! Att dom fokuserar helt på profit och skiter högaktningsfullt i både kunder och deras väg till profiten-nämligen oss assistenter, råder det ingen tvekan pm alls. Yrket som sådant kan vara rena paradiset, om kunden och bolaget är rätt-men jag avråder alla från att jobba för det bolaget! Sorgligt men sant-störst är långt ifrån bäst!
Fördelar
Givande, roligt och omväxlande arbete!!
Nackdelar
Katastrofbolag som skiter i sina anställda och i sina kunder!!
Lite svårt att förstå vissa delar i anställningarna, inte helt klart i hur man ska agera och att få tag på chefer kan va klurigt
morgon rutiner frukost dagligverksamhet lunch kvällsrutiner
En vanlig dag på jobbet var mycket roligt då jag kom väldigt bra överrens med min brukare mycket skämt och skoj
Fördelar
Gjorde mycket ihop
Nackdelar
Bemötandet utifrån