Humana AB

Recensioner från anställda på Humana AB

Lätt att få jobb! Gick fort att komma in i gänget och att lära sig. Kul erfarenhet, men hade inte velat stanna längre tid eftersom det var svårt att balansera jobb och privatliv. Jag personligen hade svårt att säga nej när jouren ringde och jobbade därmed för mycket. Eftersom jobbet utförs hos brukaren/kunden så är det individuellt hur arbetsmiljön och förutsättningarna är, antar jag, men så var det för mig. Chefen var lyhörd och tillgänglig vid behov, vilket jag uppskattar. Jag lärde mig otroligt mycket och fick ett bättre självförtroende, eftersom det var utmanade. Rekommenderar absolut att testa att vara PA en gång i livet.
Fördelar
Lätt att få jobb, lätt att jobba mer än vad man har på scemat, mycket egna initiativ, kul att känna att man hjälper en annan människa, bra arbetskamrater
Nackdelar
Saknas folk jämt - man blir jagad även på lediga dagar, mycket övertid pga för lite folk, många tunga lyft
Mycket skitsnack, bråk mellan personal. Oansvarig ledning. Orimligt arbetsbelastning.
Fördelar
Svårt att hitta
Nackdelar
Man är helt sliten efter jobbet .man orkar inte med privat liv .
Underbetalt och dåliga förmåner Inkompetent personal på kontoret som inte lyssnar på de som arbetar Stort företag så på det viset tryggt att kunna behålla sin anställning Goda möjligheter att få gå kurser och utbildningar inom tjänsten
Fördelar
Fester och evenemang anordnas för såväl kunder som assistenter
Nackdelar
Dålig lön. Dåliga avtal tex med sk väntetid på natten
att inte behöva känna sig tvungen till att jobba utan att gå till jobbet för att jag tycker det är roligt
Fördelar
trevligt och tryckt sällskap
Nackdelar
Jag tog anställning under andra hälften av 2018 på Humana Assistans i Stockholm. I början funkade det bra men nu har det visat sig att inkompetensen styr ganska ordentligt. 1: Dom klarar inte av att meddela antalet semesterdagar man skall få betalda från föregående års period. 2: Dom kräver att man planerar sin semester innan man vet hur många betalda semesterdagar man har. 3: Chefer ringer ej upp som utlovat eller svarar inte på mejl. När de svarar på melj så är det mothugg och kränkande behandling man får kastat på sig och frågan man ställt fortsätter vara obesvarad. 4: Man blir tillsagd att man inte skall informera brukaren om frånvaro fastän beslut om detta tagits på APT att man skall göra det. 5: Rutiner, checklistor med mera följs inte och när arbetsledare påtalas om detta får man bara tillsvar att man inte hinner med att ordna listor. 6: Man hänvisar till lokalt avtalat kollektivavtal, men när man frågar efter en kopia på det så hänvisas man till HR som vägrar lämna ut det. Det positiva är dock att man fått en bra utbildning i assistansyrket via sjukhuset när jag hade min introduktion. Trach, sugteknik med mera. Andra positiva saker är att man kopplat med brukaren på ett bra sätt och förtroendet växer konstant.
Fördelar
Inga att nämna.
Nackdelar
Inkompetens på framför allt chefsnivå
Väldigt bra och roligt företag att jobba inom. Kan bli mycket ensamt. Lätt att få jobb på både gott och ont. Ibland lite för lätt så människor som verkligen ej har kompetensen för det får jobb ändå.
Mycket bra detta. Jobbar inte kvar på humana var extra anställd under en kort period och lärde mig mycket där
Ett bra bolag att jobba för. Dom är låna om sina arbetstagare. Bra upplärning Rekommenderas varmt
Nackdelar
Jobba i privata kläder
Working as a personal assistant, I was feeling like changing the world. Good communication with the leaders.
Bra medmänniskor att jobba och vettig arbetsledning
Trivs mycket bra och allt känns verkligen tryggt på alla plan. Det finns allt någon där om man har frågor och även andra problem.
Fördelar
Bra personal
Nackdelar
Mycket övertid
Jag var personlig assistent och hade en bra chans att lära mig många färdigheter. Även stödja patienten. Att ge motivation är en av mina affärsprioriteringar.
Nackdelar
Jag lärde mig hur behandlar på stressiga situationer och vara stresstålig. Min kollegor var trevliga och vi hade trevlig på arbetsplatsen .
Mitt arbete var väldigt roligt då jag gillar och hjälpa människor. Jag lärde mig en hel del om det psykiska hos min brukare .
Fördelar
Bra tider
Nackdelar
Dålig lön
Företaget i sig är väl bra. Att vara personlig assistent är både rogivande och lärorikt.
behandlingshem har kompetenta personal och en välfungerande struktur som hjälper ungdomer med sexuellt utåtagerande och sexuellt avvikande beteende. Behandlingshemmet älr en öppenvård behandlingshem som har en unik och välldig svår uppgift att kunna hjälpa ungdomar med en väldig svår problematik. Ungdomar hos oss har långa behandlings perioder, behandlingshemmet har fått en ny chef där denne har inte fått en bra grepp på att arbeta med denna sort ungdomsgrupp, vilken jag hoppas att chefen får en bra grepp och falla in i arbetet med ungdomar.
Fördelar
bra förmåner, bra jobb tider (nattpersonal), kompetenta medarbetare
Nackdelar
nya chefens kompetenter (försvårar arbetet med ungdomar)
Responsible for medication Personal care Preparing food Baking I worked with people with dementia and Alzheimer’s. Which I have been doing the most of my time as a care worker.
Svårt att få klara svar ibland, ofta omkring bollad mellan olika personer.
väldigt bra jobb, utmärkt personal och väldigt bra chefer.
trevligt arbetsplats beroende på vilken våning man jobbar. Lönen ligger låg jämfört med andra arbetsplats och enligt kollektiv avtal. Arbetsplatsen saknar resurser.
Fördelar
pedagogisk lunch
Nackdelar
dåligt betalt
Jag är besviken då jag började på Humana, det fick bra men kunden jag jobbade hos gjorde oacceptabla närmanden. Nämnde detta för min chef och kollegor och någon dag efter det var jag med om om en viltolycka då jag bröt ryggen på tre ställen, tre kotor var delvis krossade och en hade delat sig som ett V (V-fraktur) och delvis krossad även den. Mitt bröstben var helt av, alla revben på höger sida bar av, jag hade kraftig hjärnblödning och ett hål genom ögonlocket samt blåmärken och andra blessyrer. Försäkringskassan förbjöd mig att återgå till arbetet innan läkare sagt om/ hur mycket min rygg/kropp var var procentuellt nedsatt efter en magnetröntgen gjorts, självfallet förstår jag det. Det som gör mig besviken är att humana inte vill ge mig något uppdrag nu då det inte ”funkade sist” (jag låg på sjukhus, mobilen hemma) Man kan inte sluta ge någon uppdrag pga att personen skadar sig så pass allvarligt som jag gjorde. Nu är jag frisk och längtar efter att få jobba igen, vill bara få chansen att få göra det igen nu när jag är frisk, det är ett mirakel att jag lever, ett under att jag kan gå. Vill få en möjlighet, bara Humana kan ge mig den upporättelsen så ni får se vad jag går för, hann inte visa er mina kvaliteer innan olyckan, känner att jag bör få en chans nu. Jag går in för mitt jobb till 1000%, låt mig visa er, ni blir inte besvikna, en chans är det jag ber om. Ring mig på; 0700505947 och låt mig få visa er nu, frisk, stark och extremt engagerad! Förväntar mig återkoppling snart, jag behöver det här. Ha det gott så länge så hörs vi snart! Vänliga hälsningar, Lina (Bor numera - mer...
Fördelar
Engarad, motiverad, inspirerad och inspirerande, hög moral
Nackdelar
Personligt engagerad i arbetet. Kan förklara vidare.