Humana AB

Humana AB – recensioner om Lön och förmåner

Lätt att få jobb! Gick fort att komma in i gänget och att lära sig. Kul erfarenhet, men hade inte velat stanna längre tid eftersom det var svårt att balansera jobb och privatliv. Jag personligen hade svårt att säga nej när jouren ringde och jobbade därmed för mycket. Eftersom jobbet utförs hos brukaren/kunden så är det individuellt hur arbetsmiljön och förutsättningarna är, antar jag, men så var det för mig. Chefen var lyhörd och tillgänglig vid behov, vilket jag uppskattar. Jag lärde mig otroligt mycket och fick ett bättre självförtroende, eftersom det var utmanade. Rekommenderar absolut att testa att vara PA en gång i livet.
Fördelar
Lätt att få jobb, lätt att jobba mer än vad man har på scemat, mycket egna initiativ, kul att känna att man hjälper en annan människa, bra arbetskamrater
Nackdelar
Saknas folk jämt - man blir jagad även på lediga dagar, mycket övertid pga för lite folk, många tunga lyft
En dag för mig skall alltid börja med ett positivt leende och aldrig försöka visa kunden ett negativt sida, för det är viktigt om du vill få kunden och gilla och vara med dig. varje dag på ett arbetspass så lär mig sig något och för mig är det tänka på vad kunden gillar och vad jag kan göra mer för och få honom nöjd med mig. Har tidigare jobbat i grupp och kommer överens bra med personal. men man hoppas alltid på trevliga arbetskollegor så jobbet blir så roligt som möjligt för alla. den bästa delen av jobbet är när de sista dagen i veckan och man har helg framför sig.
Fördelar
parkering på området, grattis lunch hade vart nåt
Nackdelar
skotta snö utanför jobbet
Ett komplext arbete där jag arbetat ensam och inte haft mycket kontakt med vare sig företaget eller kundansvarige.
Fördelar
Vara till hjälp för en person
Nackdelar
Inga raster, inga arbetskollegor
Ett stort företag som jobbar med vård och omsorg att ta hand om människor.
Fördelar
Friskvård
Ett typiskt arbetspass kunde innefatta allt mellan 6 timmar till 42 timmar i sträck. Dock med sovande jour. Jobbet består i att vara brukaren behjälplig i ALLA situationer i dennes hem.
Nackdelar
Långa arbetspass, inga egna raster.
Använda min pedagogiska sida har varit väldigt givande. Jag storm trivdes i rollen som personlig assistent och ser mig i framtiden som en av dessa ledsagare som gör livet mer betydelsefullt för brukarna. Hade gärna sett mer introdagar än de få jag fick, då jag var helt ny i branschen.
Fördelar
Gratis luncher
Dagen bestod av att hjälpa brukaren med alla vardagliga sysslor, sköta hygienen, hjälpa till med barnen och trädgårdsarbeten. Behövde man hjälp och råd fick man detta av humana. Man fick en bra utbildning vi nätet. Bra samarbete med mina arbetskolegor. Det svåraste var att inte ta åt sig om brukaren hade en dålig dag. Men man läre sig snart hur personen i fråga tänkte. Hur man skulle jobba för att alla skulle trivas och må bra. Ett fritt jobb. Roligt att kunna hjälpa personer att fä leva ett naturligt liv.
Fördelar
gratis inträde och luncher när man jobba
Se fler recensioner av Humana AB