Humana AB

Humana AB – recensioner om Lön och förmåner

Lätt att få jobb! Gick fort att komma in i gänget och att lära sig. Kul erfarenhet, men hade inte velat stanna längre tid eftersom det var svårt att balansera jobb och privatliv. Jag personligen hade svårt att säga nej när jouren ringde och jobbade därmed för mycket. Eftersom jobbet utförs hos brukaren/kunden så är det individuellt hur arbetsmiljön och förutsättningarna är, antar jag, men så var det för mig. Chefen var lyhörd och tillgänglig vid behov, vilket jag uppskattar. Jag lärde mig otroligt mycket och fick ett bättre självförtroende, eftersom det var utmanade. Rekommenderar absolut att testa att vara PA en gång i livet.
Fördelar
Lätt att få jobb, lätt att jobba mer än vad man har på scemat, mycket egna initiativ, kul att känna att man hjälper en annan människa, bra arbetskamrater
Nackdelar
Saknas folk jämt - man blir jagad även på lediga dagar, mycket övertid pga för lite folk, många tunga lyft
Den svåraste delen av jobbet är när min kund inte mår bra och jag har gjort allt jag kan utan att det hjälper.Annars älskar jag min arbetsplats och min roll, jag älskar att man blir en del av familjen och familjens vardag.En typisk arbetsdag är lugn, rolig och lärorik.Bara under min korta period här så har jag lärt mig allt mellan hur man byter en trak till hur man suger ut slemmet från den.
Jag lärde mig mycket om tillit och kommunikation. Ledningen i vår grupp var inte jätte bra. Den svåraste delen av jobbet var förflyttningen när man va ensam. Den roligaste uppgiften var det sociala med brukaren.
Nackdelar
Bra arbetsgivare. Jag trivs med min arbetsledning.
Fördelar
mycket förmåner
Nackdelar
dåligt betalt
Humana har fina erbjudande till assistenter med kurs o information.
En typisk dag är att Jag hjälper min kund med det Han inte kan, så som klä sig och köra rullstol. är på olika besök som t.e.x. kurator, sjukgymnast och sjukhus besök. Jag har lärt mig att vara tålmodig och lyhörd på vad min kund vill och inte vill. Är mycket nöjd med Humana som ledning de lyssnar och är hjälpsamma. Arbetsplatskulturen var inga problem normal i min mening. Det svåraste med detta jobb är att inte göra för mycket utan låta kunden göra så mycket den orkar och kan. Det bästa med detta jobb är att få hjälpa och få vara med person i sin resa genom livet som sjuk.
Fördelar
Att få se så mycket nytt
Nackdelar
Kan vara spykiskt påfrästande
Ansvaret du har att vara där för en annan människa inbegriper mer än bara vardagliga göromål. Du lär dig vikten av en människas personliga integritet. Arbetskulturen varierar beroende på arbetsplats. Det finns mycket att lära sig men många önskar att de hade fler chans till fortbildning.
Fördelar
okej ekonomisk kompensation
Nackdelar
Ingen arbetstrygghet
Det ar best att jobba med manniskor .exemple ata mat tillsamans ficka, och lagamat .pa mitt arbete vi har bra kontakt med varandra vi loser sig allting uttan att ringa till kontoret och det ar bra att ha bra komunikation. den svaraste ar nar asistanterna kommer inte i tid och du har nagot att gora efter jobbet da ar inte so roligt.
Fördelar
grattis caffe, frukt och nar man ar ute med kund grattis mat.
Har mycket erfarenhet av yrket och har varit anställd i tre andra bolag tidigare. Tidigare har jag haft bra bolag, nära relationer till kundansvarig och alltid känt ett stöd från densamma. Hos Humana är det annorlunda.... dom erbjöd en skamlön när dom tog över, ville inte ens matcha den lön jag hade före bolagsbytet. Givetvis fick dom göra det till slut, annars hade jag inte följt med över, men att dom försökte kändes gnidet och på nåt vis förnedrande. I övrigt har både jag och kunden fått ha med flera olika personer att göra, utan att få besked om vilka dom är eller deras uppgift. Bemötandet har i bästa fall varit opersonligt och i resterande fall riktigt otrevligt! Att dom fokuserar helt på profit och skiter högaktningsfullt i både kunder och deras väg till profiten-nämligen oss assistenter, råder det ingen tvekan pm alls. Yrket som sådant kan vara rena paradiset, om kunden och bolaget är rätt-men jag avråder alla från att jobba för det bolaget! Sorgligt men sant-störst är långt ifrån bäst!
Fördelar
Givande, roligt och omväxlande arbete!!
Nackdelar
Katastrofbolag som skiter i sina anställda och i sina kunder!!
morgon rutiner frukost dagligverksamhet lunch kvällsrutiner
Jag har arbetat som assistent hos ett flertal olika assistansbolag och rekommenderar inte Humana. Jag har fått en lön som ligger mycket lägre än på andra ställen för exakt samma arbete och jag tycker att chefer osv har varit svåra att få tag i, och det känns inte som de står på oss assistenters sida. Synd då jag annars trivs superbra hos min brukare.
Fördelar
Själva yrket är supergivande
Nackdelar
Dålig lön, dålig kontakt med chefer osv
Dagen består av basal hygien och nutrition av brukare. Även att hjälpa till med ärenden och liknade som kan dyka upp i vardagen. Svåraste är att tillfredställa dom psykosociala behoven.
Fördelar
bra friskvårds ersättning
Det var bra att jobba med Human under den tiden ,som jag var med. Det var bra arbets tider och jag var nöjd med min lön,Allt var perfekt, jag hoppades att jag fortsätta med samma person.
Fördelar
bra arbets tid.
Nackdelar
Inga garanti för jobb fortsättning.
Kompetenta och löjala kolleger ,chefen..God arbetsmiljö.Fleksibila och omtänksama ledare
Fördelar
Kunskap i att jobba med människor
Nackdelar
Låg lön
Humana är ett nystartat vård och omsorgsboende med aktiviteter som prioritering. har varit med att i hela processen med uppstart. Vill och är mycket mån om kunder/patienter som alltid är prio ett. söker nytt arbete då jag känner att jag vill prova något nytt för att jag känner att mitt uppdrag som aktivitetsansvarig inte riktigt uppfyller mitt uppdrag. Då jag vill ha kontroll och ordning och reda samtidig är jag mycket spontan och flexibel.
Hjälper kunden upp på morgonen. Stöttning vid påklädning och hygien. Lagar frukost och lunch. En dag i vecka har man städ av toalett och damming. En dag i veckan ska man dammsuga och tvätta golvet. En dag i veckan har man tvätt av kläder. Ev ge medicin Sitta och vara social både hemma och på stan.
Stressig & ombytlig arbetsplats, nya riktlinjer hela tiden som måste ändras & bytas ut. I slutänden handlar det bara om pengar, och inte om hur kunder eller personal mår. Ny enhetschef minst 2 ggr om året. En arbetsplats jag efter 15 år inte längre kunde stödja.
Att assistera en person med hans vardagliga liv är mycket mer än att vara trevlig, ge god service och ta eget ansvar. Det handlar om mycket mer, som till exempel att alltid vara uppmärksam och använda alla sina sinnen. Svåraste delen med jobbet är den känslomässiga delen. Det bästa delen med jobbet är att man alltid jobbar med människor. och det älskar jag.
Humanas företagskultur karaktäriseras av arbetsglädje, högt engagemang, ansvar, högt tempo samt lågt i tak. Våra värderingar genomsyrar allt vi gör – för mig är företagskulturen viktig.
Fördelar
Friskvårdsbidrag om 5000kr
hjälpte med toalettbesök, hygienen, sondmatning, mediciner, städ av lägenheten,
Sedan 2013 jobbade jag inte men under 2014 studerade jag Svenska som andra Språk men egentligen har längtat efter et jobb. jag har lärt mej under jobbet många arbetskamrat som trivs på jobbet. Min svårast delen av jobbet är!! "Att hålla reda på delarna. Mycket komponenter, hydraulslangar och annat måste sättas tillbaka på rätt plats. Min bästa delen av jobbet är!! "Att jag är inte envis och jag är en glad kille hjälpsam mina arbetskollegor. Abdirisak.
Fördelar
Du lär dig nya färdigheter.
Nackdelar
Du ofta blir nervös av att börja på en ny arbetsplats.