Humana AB

Humana AB – recensioner om Ledarskap

Lätt att få jobb! Gick fort att komma in i gänget och att lära sig. Kul erfarenhet, men hade inte velat stanna längre tid eftersom det var svårt att balansera jobb och privatliv. Jag personligen hade svårt att säga nej när jouren ringde och jobbade därmed för mycket. Eftersom jobbet utförs hos brukaren/kunden så är det individuellt hur arbetsmiljön och förutsättningarna är, antar jag, men så var det för mig. Chefen var lyhörd och tillgänglig vid behov, vilket jag uppskattar. Jag lärde mig otroligt mycket och fick ett bättre självförtroende, eftersom det var utmanade. Rekommenderar absolut att testa att vara PA en gång i livet.
Fördelar
Lätt att få jobb, lätt att jobba mer än vad man har på scemat, mycket egna initiativ, kul att känna att man hjälper en annan människa, bra arbetskamrater
Nackdelar
Saknas folk jämt - man blir jagad även på lediga dagar, mycket övertid pga för lite folk, många tunga lyft
Humana Värnar om människan där det oftast handlar om en persons slutskedde i livet vilket betyder att man får se våran utveckling vare sig det är demens eller funktions nedsättning eller naturligt åldrande. En bra plats att gå igenom för att förstå vad livet egentligen handlar om. Både i utbildningssyfte men också värna om respekt och hänsyn för den privata individen. Lärorikt på så sätt att man måste kämpa under svårare förhållande det vill säga så som man levde för under konstruktions utvecklingen.
Mycket inkompetenta chefer.De lyssnar inte.Otrevliga.
Företaget är mycket lyhört för både anställdas och kunders behov och man fixar och ordnar direkt sånt som behövs. Bra kommunikation och samarbete och stöd. Fint med interutbildningar, företagshälsan m.m
Det är kul och spännade att jobba på Humana! Man lär sig mycket nytt varje dag!
Fördelar
Man lär sig mycket, man kan hantera stress på ett bra sätt !
Nackdelar
Ibland kan de bli tråkigt med
Anställd till att vara med att starta nytt LSS boende. Provanställning, fick sparken efter 5 dagar. För ung chef som såg folk med skinn på näsan som ett hot. Anställde personal utan erfarenhet inom utmanande beteende till att jobba med personkr1 Nde
Fördelar
Vet faktiskt inte
Nackdelar
Rädda chefer
Jag trivdes jätte bra för kom överens bra med min brukare men det negativa när man skulle va ledig så fick man vanligtvis hoppa in.
Att jobba på Humana Hemtjänst var många gånger frustrerande för mig då jag la personlig vikt i att alla brukare skulle få den tjänsten som de betalar för och förtjänar. I många fall fick man ta sig runt halva stan för att komma åt nycklar till respektive brukare inom den korta tidsramen som planeringen var lagd.
Att arbeta hos Humana var rörigt. De som hade ansvar för schemaläggning hade sällan koll och flera gånger behövde man ringa och tjata för att se till att någon kom och bytte av en. Annars bra.
Enhetschefen bryr sig inte om mobbing och utfrysning, Medverkar i detta själv.
Fördelar
Nackdelar
Tillåter mobbing och utfrysning
En typisk vardag börjar med att jag gör frukost för oss båda, frågar han om vad han vill ha på och ger han två val som jag ställer framför han så ber jag han att peka på vad han vill ha, vilket han gör efter att ha tänkt vilket som skulle passa bäst. Efter det så tvättar jag hans händer och ansikte och ber han att gå till toaletten och vänta på att jag ska komma dit efter jag har tagit undan i köket. Sen efter det så hjälper jag han med hans behov och sedan så får han gå och leka på sitt rum. Under tiden som han är på sitt rum så går jag till hans rum och kollar om han har det bra och om han behöver något, och om han behöver något så kan han komma med mig så ska vi se vad det är. Om inte så säger jag att jag bara är nere så är det bara att komma om det är något. Efter ett tag så brukar han vilja gå ut så då klär jag på han och kollar om grinden är stängd så han inte kan springa iväg. Och då gäller det att man har bättre koll på honom då han inte är innomhus. Sedan runt 16:00-17:30 så är maten klar. Efter maten så får han duscha i 20/30 minuter. Efter det så brukar vi gå till TV rummet och kolla på tv och även spela lite gitarr. Innan läggdags så får han leka med vatten i köket vilket han tycker mycket om. Sedan runt 22:00-23:00 så går vi och borstar hans tänder och efter det så går vi upp till hans rum för att göra han redo för sängdags. Sedan under natten så vaknar han 1 eller 2 gånger för att gå på toaletten. Vad jag har lärt mig av att hålla på med allt detta är att han tycker mycket om musik. Och det tar tid att äta och det är helt ok. Man behöver inte stressa. - mer...
Mycket skitsnack, bråk mellan personal. Oansvarig ledning. Orimligt arbetsbelastning.
Fördelar
Svårt att hitta
Nackdelar
Man är helt sliten efter jobbet .man orkar inte med privat liv .
Underbetalt och dåliga förmåner Inkompetent personal på kontoret som inte lyssnar på de som arbetar Stort företag så på det viset tryggt att kunna behålla sin anställning Goda möjligheter att få gå kurser och utbildningar inom tjänsten
Fördelar
Fester och evenemang anordnas för såväl kunder som assistenter
Nackdelar
Dålig lön. Dåliga avtal tex med sk väntetid på natten
Jag tog anställning under andra hälften av 2018 på Humana Assistans i Stockholm. I början funkade det bra men nu har det visat sig att inkompetensen styr ganska ordentligt. 1: Dom klarar inte av att meddela antalet semesterdagar man skall få betalda från föregående års period. 2: Dom kräver att man planerar sin semester innan man vet hur många betalda semesterdagar man har. 3: Chefer ringer ej upp som utlovat eller svarar inte på mejl. När de svarar på melj så är det mothugg och kränkande behandling man får kastat på sig och frågan man ställt fortsätter vara obesvarad. 4: Man blir tillsagd att man inte skall informera brukaren om frånvaro fastän beslut om detta tagits på APT att man skall göra det. 5: Rutiner, checklistor med mera följs inte och när arbetsledare påtalas om detta får man bara tillsvar att man inte hinner med att ordna listor. 6: Man hänvisar till lokalt avtalat kollektivavtal, men när man frågar efter en kopia på det så hänvisas man till HR som vägrar lämna ut det. Det positiva är dock att man fått en bra utbildning i assistansyrket via sjukhuset när jag hade min introduktion. Trach, sugteknik med mera. Andra positiva saker är att man kopplat med brukaren på ett bra sätt och förtroendet växer konstant.
Fördelar
Inga att nämna.
Nackdelar
Inkompetens på framför allt chefsnivå
Mycket bra detta. Jobbar inte kvar på humana var extra anställd under en kort period och lärde mig mycket där
Working as a personal assistant, I was feeling like changing the world. Good communication with the leaders.
Bra medmänniskor att jobba och vettig arbetsledning
Trivs mycket bra och allt känns verkligen tryggt på alla plan. Det finns allt någon där om man har frågor och även andra problem.
Fördelar
Bra personal
Nackdelar
Mycket övertid
Jag lärde mig hur behandlar på stressiga situationer och vara stresstålig. Min kollegor var trevliga och vi hade trevlig på arbetsplatsen .
Mitt arbete var väldigt roligt då jag gillar och hjälpa människor. Jag lärde mig en hel del om det psykiska hos min brukare .
Fördelar
Bra tider
Nackdelar
Dålig lön
behandlingshem har kompetenta personal och en välfungerande struktur som hjälper ungdomer med sexuellt utåtagerande och sexuellt avvikande beteende. Behandlingshemmet älr en öppenvård behandlingshem som har en unik och välldig svår uppgift att kunna hjälpa ungdomar med en väldig svår problematik. Ungdomar hos oss har långa behandlings perioder, behandlingshemmet har fått en ny chef där denne har inte fått en bra grepp på att arbeta med denna sort ungdomsgrupp, vilken jag hoppas att chefen får en bra grepp och falla in i arbetet med ungdomar.
Fördelar
bra förmåner, bra jobb tider (nattpersonal), kompetenta medarbetare
Nackdelar
nya chefens kompetenter (försvårar arbetet med ungdomar)