Humana AB

Recensioner från anställda som Personlig Assistent på Humana AB

Lätt att få jobb! Gick fort att komma in i gänget och att lära sig. Kul erfarenhet, men hade inte velat stanna längre tid eftersom det var svårt att balansera jobb och privatliv. Jag personligen hade svårt att säga nej när jouren ringde och jobbade därmed för mycket. Eftersom jobbet utförs hos brukaren/kunden så är det individuellt hur arbetsmiljön och förutsättningarna är, antar jag, men så var det för mig. Chefen var lyhörd och tillgänglig vid behov, vilket jag uppskattar. Jag lärde mig otroligt mycket och fick ett bättre självförtroende, eftersom det var utmanade. Rekommenderar absolut att testa att vara PA en gång i livet.
Fördelar
Lätt att få jobb, lätt att jobba mer än vad man har på scemat, mycket egna initiativ, kul att känna att man hjälper en annan människa, bra arbetskamrater
Nackdelar
Saknas folk jämt - man blir jagad även på lediga dagar, mycket övertid pga för lite folk, många tunga lyft
Humana Värnar om människan där det oftast handlar om en persons slutskedde i livet vilket betyder att man får se våran utveckling vare sig det är demens eller funktions nedsättning eller naturligt åldrande. En bra plats att gå igenom för att förstå vad livet egentligen handlar om. Både i utbildningssyfte men också värna om respekt och hänsyn för den privata individen. Lärorikt på så sätt att man måste kämpa under svårare förhållande det vill säga så som man levde för under konstruktions utvecklingen.
Mycket nöjd av deras intervjuer, kan gärna rekommendera till andra personer.Låner
”Klickar” man med sin(a) kunder är det här det bästa jobbet man kan ha.Som timmis kan det vara svårt att få ihop tillräckligt med timmar och med en fast schemarad får man hos de flesta kunderna räkna med att jobba helger/storhelger osv.
Nackdelar
Dålig lön
Mycket inkompetenta chefer.De lyssnar inte.Otrevliga.
Företaget är mycket lyhört för både anställdas och kunders behov och man fixar och ordnar direkt sånt som behövs. Bra kommunikation och samarbete och stöd. Fint med interutbildningar, företagshälsan m.m
Det är kul och spännade att jobba på Humana! Man lär sig mycket nytt varje dag!
Fördelar
Man lär sig mycket, man kan hantera stress på ett bra sätt !
Nackdelar
Ibland kan de bli tråkigt med
Den här företaget är bra Jag är arbetslös på grund av detta virus.
Jag trivdes jätte bra för kom överens bra med min brukare men det negativa när man skulle va ledig så fick man vanligtvis hoppa in.
Humana är en lärorik arbetsplats där man lär sig mycket inom assistans. Man får gå på kurser och utvecklas hela tiden.
Jag tycker att det har fungerat mycket bra att jibba på humana och skulle rekommendera folk att jobba här.
Lite krångligt vid lön. För tungt jobb för mig men fick ingen lättare brukare trots önskemål om det, tyvärr ❤️
Att arbeta hos Humana var rörigt. De som hade ansvar för schemaläggning hade sällan koll och flera gånger behövde man ringa och tjata för att se till att någon kom och bytte av en. Annars bra.
Bra att jobba på humana, finns många chanser man kan ta tag i samt man lär sig mycket.
Job is like all P.A jobs, but in office in Malmö work very not competent people, so you will always have some mistake in your salary specification, when you want to use your vacation etc. so you always need to be awake and can not trust them. They will also try to steal money from you, so be careful about how high is your salary and especially money that you got for vacation. I do not reccommend to work there. There are great companies for P.A. where you would not have headaches.
Underbetalt och dåliga förmåner Inkompetent personal på kontoret som inte lyssnar på de som arbetar Stort företag så på det viset tryggt att kunna behålla sin anställning Goda möjligheter att få gå kurser och utbildningar inom tjänsten
Fördelar
Fester och evenemang anordnas för såväl kunder som assistenter
Nackdelar
Dålig lön. Dåliga avtal tex med sk väntetid på natten
att inte behöva känna sig tvungen till att jobba utan att gå till jobbet för att jag tycker det är roligt
Fördelar
trevligt och tryckt sällskap
Nackdelar
Väldigt bra och roligt företag att jobba inom. Kan bli mycket ensamt. Lätt att få jobb på både gott och ont. Ibland lite för lätt så människor som verkligen ej har kompetensen för det får jobb ändå.
Ett bra bolag att jobba för. Dom är låna om sina arbetstagare. Bra upplärning Rekommenderas varmt
Nackdelar
Jobba i privata kläder
Working as a personal assistant, I was feeling like changing the world. Good communication with the leaders.
Trivs mycket bra och allt känns verkligen tryggt på alla plan. Det finns allt någon där om man har frågor och även andra problem.
Fördelar
Bra personal
Nackdelar
Mycket övertid